Πώς να διαγράψετε μία κριτική Google σε 7 βήματα

Περιεχόμενα

Μάθετε πώς να διαγράφετε κριτικές Google και να αναλαμβάνετε τον έλεγχο της φήμης σας στο διαδίκτυο με τον αναλυτικό οδηγό μας.

Σε αυτό το άρθρο, θα σας καθοδηγήσουμε πώς να διαγράψετε μια κριτική Google — ή τουλάχιστον πώς να δοκιμάσετε. Δυστυχώς, δεν υπάρχει κάποιο μεγάλο κόκκινο κουμπί “διαγραφής” που μπορείτε να το πατήσετε και να διαγραφεί μία κριτικη τόσο απλά. Το καταλαβαίνουμε όλοι ότι αυτό θα αναιρούσε τον όλο σκοπό του να αφήνουν κριτικές οι πελάτες για τοπικές επιχειρήσεις. Ωστόσο, εάν είστε ιδιοκτήτης μιας επιχείρησης που έχει λάβει μια κριτική που παραβιάζει την πολιτική περιεχομένου της Google, υπάρχουν διάφοροι τρόποι με τους οποίους μπορείτε να διαγράψετε την κριτική.

Κατανοούμε τη σημασία της διατήρησης μιας θετικής διαδικτυακής εικόνας για την επιχείρησή σας. Είτε έχετε λάβει μια παραπλανητική ή ακατάλληλη κριτική, θα σας παρέχουμε τα βήματα που χρειάζεστε για να διαχειριστείτε την κριτική αυτή και επομένως την φήμη σας στο διαδίκτυο. Ο αναλυτικός οδηγός μας θα σας καθοδηγήσει βήμα-βήμα, διασφαλίζοντας ότι είστε έτοιμοι να αντιμετωπίσετε αυτό το ζήτημα και, εάν είναι απαραίτητο, να ζητήσετε την κατάργηση ψεύτικων κριτικών. Μην αφήσετε ούτε μια αρνητική κριτική να επισκιάσει τη φήμη σας που κερδίσατε με κόπο – με την καθοδήγησή μας, μπορείτε να διατηρήσετε μια ισχυρή και θετική φήμη στο διαδίκτυο!

Μπορείτε να διαγράψετε κριτικές Google;

Εν ολίγοις, ναι. Μπορεί να υπάρχουν φορές που στις κριτικές περιέχονται ψευδή ή συκοφαντικά σχόλια, οπότε πρέπει να ξέρετε πώς να αφαιρέσετε κριτικές Google. Υπάρχουν βήματα που μπορείτε να κάνετε εάν πιστεύετε ότι η εταιρεία σας αδικήθηκε με μια κριτική ή ότι μια κριτική είναι παραπλανητική, κακόβουλη ή ψεύτικη.

Τα καλά νέα είναι ότι μπορείτε να αμφισβητήσετε μια κριτική Google. Ωστόσο, δεν είναι μια εύκολη διαδικασία και δεν υπάρχει καμία εγγύηση ότι θα πετύχετε την διαγραφή της. Δυστυχώς, η διαγραφή μιας κριτικής Google δεν είναι τόσο απλή. Δεν μπορείτε απλά να επισκεφτείτε το Google My Business προφίλ της επιχείρησης λογαριασμό σας στην Google και απλά να διαγράψετε την κριτική από μόνοι σας. Αντίθετα, μπορείτε να επικοινωνήσετε με την Google και να αναφέρετε την κριτική με την ελπίδα ότι θα την καταργήσει, αλλά δεν υπάρχει καμία εγγύηση ότι θα ακούσουν αυτά που έχετε να πείτε και θα καταργήσουν την κριτική για εσάς.

Πολιτική κριτικής της Google

Σύμφωνα με την πολιτική της Google, οι κριτικές, καθώς και άλλοι τύποι περιεχομένου, όπως φωτογραφίες και βίντεο, μπορούν να καταργηθούν για 7 λόγους:

  1. Εκτός θέματος – Η κριτική δεν αναφέρεται σε εμπειρία σε αυτήν ή σε σχέση με αυτή την επιχείρηση
  2. Ανεπιθύμητο – Η κριτική προέρχεται από bot, ψεύτικο λογαριασμό ή περιέχει διαφημίσεις και προωθήσεις
  3. Σύγκρουση συμφερόντων – Η κριτική προέρχεται από εταιρεία συνδεδεμένη με την επιχείρηση ή από επιχείρηση ανταγωνιστή
  4. Βωμολοχίες – Η κριτική περιέχει υβριστικές λέξεις, άσεμνη γλώσσα με σεξουαλικό περιεχόμενο ή αναφέρεται σε παραστατικές σκηνές βίας ή σε άλλη παράνομη δραστηριότητα
  5. Επιθετική συμπεριφορά ή παρενόχληση – Η κριτική συνιστά προσωπική επίθεση σε συγκεκριμένο άτομο
  6. Διακρίσεις ή ρητορική μίσους – Η κριτική περιέχει προσβλητική γλώσσα για ένα άτομο ή μια ομάδα ατόμων με βάση την ταυτότητα τους
  7. Προσωπικά στοιχεία – Περιέχει προσωπικά στοιχεία, όπως διεύθυνση ή αριθμό τηλεφώνου
7 λόγοι για τους οποίους μπορείτε να υποβάλλετε αναφορά για μία κριτική Google

Παραδείγματα κριτικών κατάλληλων για κατάργηση

Στο πεδίο των διαδικτυακών κριτικών, είναι ζωτικής σημασίας για τις μικρές επιχειρήσεις να κάνουν διάκριση μεταξύ των νόμιμων σχολίων και των κριτικών που παραβιάζουν τις πολιτικές περιεχομένου της Google. Σε αυτήν την ενότητα, θα εξερευνήσουμε συγκεκριμένα παραδείγματα κριτικών που πληρούν τα κριτήρια για πιθανή κατάργηση. Η κατανόηση αυτών των περιπτώσεων μπορεί να βοηθήσει την επιχείρησή σας να διαχειριστεί πιο αποδοτικά τις κριτικές της.

Όλα τα παρακάτω λοιπόν είναι πραγματικά παραδείγματα όπου μπορείτε να αναφέρετε μία αρνητική κριτική

  • Ένας δυσαρεστημένος υπάλληλος κάνει αρνητική κριτική στην επιχείρηση που δουλέυει ή δούλευε επειδή δεν τα πάει καλά με τον ιδιοκτήτη. Είτε για προσωπικούς είτε για εργασιακούς λόγους.
  • Ένας πραγματικός πελάτης που χρησιμοποιεί προσβλητική γλώσσα όταν μιλάει για την επιχείρηση.
  • Ένας ανταγωνιστής αφήνει μια ψεύτικη κριτική για την δική σας επιχείρηση ώστε να προωθήσει την δική του.
  • Μια κριτική που δεν αφορά καθόλου την επιχείρηση. Ένα παράδειγμα μπορεί να είναι η αρνητική κριτική σε μία επιχείρηση ενοικίασης ομπρελών σε παραλία σχετικά με το φαγητό, όταν στην πραγματικότητα το φαγητό προσφέρεται από beach bar το οποίο είναι διαφορετική επιχείρηση. Ή για παράδειγμα αρνητική κριτική σχετικά με την βρώμικη παραλία μπροστά από ένα εστιατόριο όταν αυτό είναι δεν είναι στην δική τους δικαιοδοσία.
  • Δημοσίευση μιας ψεύτικη κριτική απλά για να φέρει την επιχείρηση σε υψηλότερη ή χαμηλότερη κατάταξη στις κριτικές Google

7 βήματα για να διαγράψετε μια κριτική Google

Η διαγραφή μιας κριτικής από το Εταιρικό προφίλ σας στην Google είναι αρκετά απλή. Αρχικά, συνδεθείτε στον λογαριασμό σας στο Google My Business και εντοπίστε τη συγκεκριμένη κριτική που θέλετε να καταργήσετε. Κάντε κλικ στην επιλογή “Διαχείριση κριτικών” και, στη συνέχεια, κάντε κλικ στην επιλογή “Αναφορά αξιολόγησης”. Η Google θα ελέγξει την αναφορά και ενδέχεται να την καταργήσει εάν παραβαίνει τις πολιτικές περιεχομένου της. Λάβετε υπόψη ότι δεν μπορείτε να διαγράψετε απευθείας κριτικές, αλλά αυτή η μέθοδος σάς επιτρέπει να αναφέρετε τυχόν ακατάλληλες ή δόλιες κριτικές για πιθανή κατάργηση.

Ακολουθεί ένας οδηγός βήμα προς βήμα σχετικά με τον τρόπο διαγραφής των κριτικών Google για την επιχείρησή σας:

Συνδεθείτε στο Google Business.

Συνδεθείτε στον λογαριασμό Google Business χρησιμοποιώντας τα διαπιστευτήρια της επιχείρησής σας. Αρκεί να πληκτρολογήσετε στην μπάρα αναζήτησης “η επιχείρησή μου” και να είναι συνδεδεμένος στον περιηγητή με το email με το οποίο έχετε πρόσβαση στον εταιρικό λογαριασμό. Εάν δεν έχετε λογαριασμό, δημιουργήστε έναν.

η επιχείρηση μου - εταιρικό προφίλ Google My Business

Εντοπίστε την κριτική.

Πατήσετε “Προβολη προφίλ” και αμέσως θα δείτε επιπλέον πληροφορίες από το Google My Business. Αν πατήσετε πάνω από τις κριτικές, θα σας ανοίξει ένα παράθυρο με όλες τις κριτικές και εκεί θα μπορέσετε να εντοπίσετε αυτήν που θέλετε να διαγράψετε.

κριτικές προφίλ Google

Επισημάνετε την κριτική.

Κάντε κλικ στις τρεις κάθετες κουκκίδες (Επιλογές) δίπλα στην κριτική και επιλέξτε “Επισήμανση ως ακατάλληλης” ή παρόμοια επιλογή, ανάλογα με το περιβάλλον.

αναφορά αξιολόγησης

Υποβάλλετε την αναφορά σας για την κριτική.

Περιγράψτε γιατί η κριτική παραβαίνει την πολιτική περιεχομένου της Google. Να είστε συγκεκριμένοι και να παρέχετε αποδείξεις εάν είναι δυνατόν. Κάντε κλικ στην «Αποστολή αναφοράς» για να υποβάλετε την αναφορά σας.

αποστολή αναφοράς Google reviews

Περιμένετε τον έλεγχο της Google.

Η Google θα ελέγξει την αναφορά σας και θα αποφασίσει εάν η αξιολόγηση παραβαίνει τις πολιτικές της. Αυτό μπορεί να πάρει κάποιο χρόνο.

Επικοινωνήστε με την Υποστήριξη Google (αν χρειάζεται).

Εάν η Google δεν καταργήσει την κριτική και πιστεύετε ότι εξακολουθεί να παραβαίνει τις πολιτικές της, επικοινωνήστε με την υποστήριξη του Google Business για περαιτέρω βοήθεια.

Αντιμετωπίστε το Πρόβλημα (αν χρειάζεται).

Εάν η κριτική δεν καταργηθεί, εξετάστε το ενδεχόμενο να απαντήσετε σε αυτήν επαγγελματικά και να αντιμετωπίσετε τυχόν ανησυχίες ή παρεξηγήσεις με τον πελάτη. Αυτό όχι μόνο θα βοηθήσει στη μείωση του αντίκτυπου μιας αρνητικής κριτικής αλλά μπορεί να λειτουργήσει και υπέρ σας όπως μπορείτε να διαβάσετε στο άρθρο μας σχετικά με την δύναμη των απαντήσεων σε κριτικές Google.

Το 89% των χρηστών δήλωσε ότι αφού διάβασε μία επαγγελματική απάντηση επιχείρησης σε αρνητική κριτικη, η εικόνα που είχε για αυτή την επιχείριση βελτιώθηκε.

TripAdvisor Study

Να θυμάστε ότι η Google δεν καταργεί πάντα κριτικές και η διαδικασία μπορεί να διαρκέσει κάποιο χρόνο. Είναι σημαντικό να διατηρείτε τον επαγγελματισμό και να ακολουθείτε τις οδηγίες της Google σε όλη τη διαδικασία.

Πώς να διαγράψετε ή να επεξεργαστείτε δικές σας κριτικές στην Google

Αν έχετε αφήσει μια κριτική για μια επιχείρηση στο Google και θέλετε να κάνετε αλλαγές ή να τη διαγράψετε, είστε στο σωστό μέρος! Παρακάτω, θα σας καθοδηγήσουμε στη διαδικασία επεξεργασίας ή κατάργησης της δικής σας κριτικής, είτε χρησιμοποιείτε πρόγραμμα περιήγησης ιστού είτε την εφαρμογή Χάρτες Google.

Επεξεργαστείτε μια κριτική από το πρόγραμμα περιήγησής σας

Για να επεξεργαστείτε μια κριτική από το πρόγραμμα περιήγησής σας στον ιστό, συνδεθείτε στον λογαριασμό σας Google και μεταβείτε στους Χάρτες Google. Κάντε κλικ στις 3 παύλες πάνε αριστερά και μετά επιλέξτε “Οι συνεισφορές σας” και, στη συνέχεια, “Κριτικές”. Εντοπίστε την κριτική που θέλετε να επεξεργαστείτε, κάντε κλικ στις τρεις τελείες (περισσότερες επιλογές) και επιλέξτε «Επεξεργασία αξιολόγησης». Εδώ έχετε επιπλέον και την επιλογή να διαγράψετε την αξιολόγησή σας ή να προσθέσετε κάποια φωτογραφία. Κάντε τις αλλαγές σας και πατήσετε το κουμπί “Ανάρτηση”.

οι συνεισφορές στους Χάρτες Google
επεξεργασία αξιολόγησης Google Review

Επεξεργαστείτε μια κριτική από την εφαρμογή Χαρτών Google

Εάν προτιμάτε να χρησιμοποιείτε την εφαρμογή Χάρτες Google, ανοίξτε την στην κινητή συσκευή σας και πατήστε στην εικόνα του προφίλ σας. Επιλέξτε «Οι συνεισφορές σας» και μετά «Κριτικές». Βρείτε την κριτική που θέλετε να επεξεργαστείτε, πατήστε πάνω της και επιλέξτε “Επεξεργασία αξιολόγησης”. Κάντε τις αλλαγές σας και αποθηκεύστε την κριτική σας.

Τι να κάνετε εάν δεν μπορείτε να αφαιρέσετε μια κριτική

Δεν είναι όλες οι αξιολογήσεις κατάλληλες για κατάργηση. Και, σε ορισμένες περιπτώσεις, η Google μπορεί να αποφασίσει να μην καταργήσει μια κριτική ακόμα κι αν πιστεύετε ότι θα έπρεπε. Ακολουθούν μερικά πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να μειώσετε την πιθανή βλάβη μιας αρνητικής κριτικής:

Απαντήστε στην κριτική

Εάν μια αρνητική κριτική είναι νόμιμη, ένα από τα πρώτα βήματα που πρέπει να κάνει ο ιδιοκτήτης της επιχείρησης είναι να απαντήσει στον πελάτη. Σε ορισμένες περιπτώσεις, ο πελάτης μπορεί να επιλέξει να καταργήσει την κριτική Google από μόνος του, οπότε αυτό είναι κάτι που αξίζει να αναλογιστείτε.

Με αυτό τον τρόπο θα μειώσετε τη ζημιά, καθώς άλλοι πιθανοί πελάτες θα μπορέσουν να δουν τη δική σας πλευρά της ιστορίας και να καταλάβουν το επίπεδο του επαγγελματισμού σας αλλά και τον σεβασμό σας προς τις απόψεις των πελατών σας.

Τούτου λεχθέντος, μη ζητήσετε ποτέ από έναν πελάτη να διαγράψει μια νόμιμη, αρνητική κριτική της επιχείρησής σας, εκτός εάν παραβαίνει την πολιτική περιεχομένου της Google. Ακολουθούν ορισμένες συμβουλές που πρέπει να έχετε κατά νου όταν απαντάτε σε μια αρνητική κριτική:

  • Απαντήστε ευγενικά.
  • Μην παίρνετε αμυντική στάση και μην το κάνετε προσωπικό.
  • Ζητήστε συγνώμη αν χρειαστεί και προσφερθείτε να το διορθώσετε.
  • Κρατήστε την απάντηση σύντομη και επί της ουσίας.
  • Μεταφέρετε τη συνομιλία σε ένα ιδιωτικό κανάλι, όπως μήνυμα κειμένου ή email.

Αυτές οι συμβουλές θα μπορούσαν να είναι το κλειδί και να κάνουν τη διαφορά μεταξύ του να ανακαλέσει την κακή κριτική ένας πελάτης ή να την διατηρήσει. Ζητήστε από το άτομο να επικοινωνήσει με την επιχείρηση, ώστε να μπορέσετε να διερευνήσετε το ζήτημα που τον έκανε να αφήσει την κακή κριτική εξαρχής.

Πώς να απαντήσετε σε μια κριτική Google.

Δεν είστε σίγουροι πώς να συνδεθείτε για να απαντήσετε στην κριτική; Η Google το κάνει αρκετά απλό. Ακολουθήστε αυτά τα βήματα:

Διεκδικήστε την καταχώριση της επιχείρησής σας:

Επισκεφτείτε τη διεύθυνση google.com/business και εισαγάγετε τα στοιχεία της επιχείρησής σας για να διεκδικήσετε την καταχώριση της επιχείρησής σας στο Google. Αυτό το βήμα είναι ζωτικής σημασίας, καθώς σας δίνει πρόσβαση για να απαντήσετε σε κριτικές και να επεξεργαστείτε πληροφορίες επιχείρησης.

Συνδεθείτε στο Εταιρικό προφίλ Google:

Συνδεθείτε στον λογαριασμό σας στο Εταιρικό προφίλ Google. Εάν δεν έχετε ρυθμίσει ακόμα αυτόν τον λογαριασμό, μπορείτε να το κάνετε κατά τη διαδικασία διεκδίκησης στο προηγούμενο βήμα.

Επιλέξτε την τοποθεσία της επιχείρησης (αν υπάρχει):

Εάν έχετε επιχειρήσεις σε πολλαπλές τοποθεσίες, επιλέξτε αυτή στην οποία έγινε η κριτική που θέλετε να απαντήσετε.

Μεταβείτε στην ενότητα “Κριτικές”:

Στο μενού, βρείτε και επιλέξτε την επιλογή “Κριτικές”.

Επιλέξτε την κριτική για απάντηση:

Εντοπίστε τη συγκεκριμένη κριτική στην οποία θέλετε να απευθυνθείτε και κάντε κλικ στο “Απάντηση” δίπλα σε αυτήν την κριτική.

Σκεφτείτε την απάντησή σας:

Πληκτρολογήστε την απάντησή σας με ευγενικό και επαγγελματικό τρόπο. Αντιμετωπίστε τις ανησυχίες του κριτικού, προσφέρετε λύσεις εάν είναι απαραίτητο και στοχεύστε να διατηρήσετε έναν θετικό τόνο σε όλη τη διάρκεια. Κάντε την απάντηση προσωποιημένη και εξατομικευμένη και κάντε τον πελάτη να νιώσει ότι πραγματικά τον “ακούτε”.

Υποβάλετε την απάντησή σας:

Αφού συντάξετε την απάντησή σας, κάντε κλικ στο κουμπί “Υποβολή” για να τη δημοσιεύσετε.

Ακολουθώντας αυτά τα βήματα, μπορείτε να αλληλεπιδράσετε αποτελεσματικά με τους πελάτες σας και να διαχειριστείτε τη φήμη σας στο διαδίκτυο στο Google.

Πώς να υποβαθμίσετε τις αρνητικές κριτικές

Έχουμε γράψειε αναλυτικό οδηγό σχετικά με το πώς πρέπει οι επιχειρήσεις να απαντάνε στις αρνητικές κριτικές. Αυτό που μπορείτε να κάνετε επίσης για να υποβαθμίσετε τις αρνητικές κριτικές, είναι οι παρακάτω στρατηγικές:

  • Ξεκαθαρίστε ήρεμα την κατάσταση στην απάντησή σας στην αρνητική κριτική.
  • Συμφιλιώστε την κατάσταση και, στη συνέχεια, ρωτήστε ευγενικά τον πελάτη σας (εκτός σύνδεσης) εάν είναι πρόθυμος να ενημερώσει την αρνητική κριτική του για να αντικατοπτρίζει το θετικό αποτέλεσμα.
  • Ζητήστε και προωθήστε πιο θετικές κριτικές πελατών, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα να ωθήσει τις λίγες αρνητικές κριτικές προς το κάτω μέρος των αποτελεσμάτων αναζήτησης.

Οποιαδήποτε επιχείρηση είναι αδύνατο να λάβει 100% κριτικές 5 αστέρων. Θα υπάρχει πάντα ένας πελάτης που είχε μια λιγότερο από φανταστική εμπειρία με την επιχείρησή σας. Αυτοί οι τύποι κριτικών δεν απαιτούν την κατάργηση, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θέλετε να έχουν μεγάλο βάρος όταν οι άνθρωποι σκέφτονται να γίνουν πελάτες σας. Άλλωστε μία επιχείρηση με δεκάδες και εκατοντάδες 5άστρες κριτικές, πιο πολύ ύποπτη φαίνεται παρά αξιόλογη.

Πόσο κακές είναι οι «κακές» κριτικές για την επιχείρησή σας;

Τελικά, το να έχεις τόσο κακές όσο και καλές κριτικές στο Google είναι απολύτως φυσιολογικό. Στην πραγματικότητα, το να έχετε μερικές αρνητικές κριτικές που αναμειγνύονται με κυρίως θετικές είναι κάτι καλό—δείχνει ότι είστε πραγματική επιχείρηση και ότι δεν παρακαλούσατε απλώς τους φίλους και την οικογένειά σας να πουν καλά λόγια για εσάς. Ακόμη και οι επιχειρήσεις με την υψηλότερη βαθμολογία στην περιοχή σας θα έχουν ένα μικρό ποσοστό αρνητικών κριτικών. Μερικές φορές απλά δεν μπορείς να ευχαριστήσεις τους πάντες – και κάποια πράγματα είναι εκτός ελέγχου.

Όπως αναφέραμε και πριν από λίγο, μελέτες έχουν δείξει ότι μια τέλεια μέση βαθμολογία 5 αστέρων δεν είναι το ιδναικό σενάριο όσο μια μέση βαθμολογία 4,9. Με άλλα λόγια, ένα μικρό ποσοστό αρνητικών κριτικών πιθανότατα δεν θα αποτρέψει τους πελάτες από το να σας επιλέξουν έναντι ενός ανταγωνιστή. Όπως αναφέραμε και στο άρθρο με τις συμπεριφορές των χρηστών όσο αφορά τις κριτικές Google, αν έχετε από 4 αστέρια και πάνω είστε μέσα στις επιλογές του 64% των χρηστών και αν έχετε πάνω από 3 στο 34%.

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΕΛΑΧΙΣΤΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΜΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΓΙΑ ΝΑ ΤΗΝ ΕΠΙΛΕΞΕΤΕ;

Τούτου λεχθέντος, σε περίπτωση ψευδούς κριτικής ή κριτικής που παραβιάζει την πολιτική περιεχομένου της Google, αξίζει να διαγράψετε την κριτική.

Ενισχύστε τις κριτικές σας Google με το Mail-Marketing.gr

Ως ιδιοκτήτης μικρής επιχείρησης, η διαδικτυακή σας φήμη παίζει τεράστιο ρόλο στην επιτυχία σας. Στο Mail-Marketing, έχουμε τον τρόπο! Αξιοποιώντας τη δύναμη των κριτικών Google, όχι μόνο θα αυξήσετε τον όγκο των μηνιαίων κριτικών σας αλλά και την μέση βαθμολογία σας, και θα παρατηρήσετε σημαντική αύξηση στην επισκεψιμότητα ιστοτόπων και της φυσικής τοποθεσίας της επιχείρησης.

ΑΥΞΗΣΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΩΝ GOOGLE

Μετακινηθείτε στην κορυφή