Google My Business. Η επιχείρηση που έχετε και δεν της δίνετε σημασία.

Περιεχόμενα

Τι είναι το Google My Business και πώς βρίσκετε το δικό σας (7/10)

Το προφίλ σας στο Google My Business – ή GMB – είναι η καταχώριση της επιχείρησής σας στην Google, όπου μπορείτε να την ενημερώσετε για συγκεκριμένες πληροφορίες σχετικά με την επιχείρησή σας. Είναι μια άμεση επικοινωνία με την Google και οι πληροφορίες σας θα εμφανίζονται στους χρήστες σε διάφορες τοποθεσίες. Η πιο συνηθισμένη τοποθεσία είναι το πλαίσιο του πίνακα που εμφανίζεται στη δεξιά πλευρά των αποτελεσμάτων αναζήτησης όταν κάποιος αναζητά το όνομα της επιχείρησής σας.

google-my-business-search

Οι πληροφορίες σας για το GMB εμφανίζονται επίσης εάν εμφανιστείτε στο πακέτο χάρτη ή ως αποτέλεσμα στη σελίδα τοπικού εύρεσης, η οποία εμφανίζεται όταν κάνετε κλικ στο “περισσότερα μέρη” στο κάτω μέρος του πακέτου χάρτη.

more-places-google-maps

Οι πληροφορίες σας για το GMB εμφανίζονται επίσης κάθε φορά που κάποιος αναζητά την επιχείρησή σας στους Χάρτες Google. Όμως, όπως είπα, το πιο κοινό σημείο που εμφανίζονται οι πληροφορίες σας στο Google My Business είναι στο προφίλ GMB, το οποίο είναι το πλαίσιο πληροφοριών που εμφανίζεται στα δεξιά των αποτελεσμάτων αναζήτησης όταν κάποιος αναζητά την επιχείρησή σας.

Να σας συστήσουμε τη νέα σας επιχείρηση

Και ναι, έχω μια τρελή ιδέα να μοιραστώ μαζί σας σήμερα… Το προφίλ σας στο Google My Business είναι η νέα σας αρχική σελίδα. Για χρόνια, σε όλους μας έλεγαν ότι η αρχική σελίδα του ιστότοπού μας ήταν ζωτικής σημασίας, καθώς αυτή ήταν συνήθως η πρώτη εντύπωση που θα είχαμε με τους πιθανούς πελάτες. Αλλά αυτό δεν ισχύει πλέον.

Εάν κάποιος χρειάζεται τον αριθμό τηλεφώνου σας για να σας καλέσει, εμφανίζεται ακριβώς εκεί στο επάνω μέρος του προφίλ σας. Δε χρειάζεται να κάνει κλικ στον ιστότοπό σας.

Εάν κάποιος χρειάζεται τη διεύθυνσή σας για να λάβει οδηγίες, βρίσκεται ακριβώς εκεί στο επάνω μέρος του προφίλ. Άρα και πάλι δεν πηγαίνουν στον ιστότοπό σας.

Το προφίλ σας παραθέτει τις ώρες λειτουργίας σας και τις κριτικές των πελατών σας και εμφανίζει φωτογραφίες της επιχείρησής σας… όλα τα πράγματα που οι πελάτες επισκέπτονταν παλιά τον ιστότοπό σας για να δουν.

Τώρα λοιπόν, το προφίλ σας στο GMB είναι η νέα σας αρχική σελίδα. Είναι η πρώτη εντύπωση που θα κάνετε σε πιθανούς πελάτες και, για πολλές τοπικές επιχειρήσεις, η μόνη εντύπωση που θα αφήσουν.

Πρέπει να έχετε ένα καταπληκτικό προφίλ για να προσελκύσετε περισσότερους πελάτες. Ένα καταπληκτικό προφίλ σας βοηθά επίσης να εμφανίζεστε πιο συχνά σε τοπικές αναζητήσεις.

* Αυτό σε καμία περίπτωση δε σημαίνει ότι πρέπει να αμελήσετε τον ιστότοπό σας. Είναι το σημείο όπου θα ανακατευθύνονται οι χρήστες όταν πατάνε το κουμπί “Μάθετε περισσότερα” στις φανταστικές δημοσιεύσεις Google στο προφίλ σας που θα αναλύσουμε στο αμέσως επόμενο μάθημα. Εκεί επίσης μπορείτε να γράψετε άφθονα άρθρα όπου θα τα βελτιστοποιήσετε για σχετικές τοπικές αναζητήσεις όπως αναφέραμε ήδη στο μάθημα της δημιουργίας περιεχομένου.

google-my-business-nap

Διεκδικείστε την τοποθεσία σας

Πριν κάνετε οτιδήποτε άλλο, πρέπει να βεβαιωθείτε ότι έχετε διεκδικήσει την τοποθεσία σας. Οι περισσότεροι από εσάς θα το έχετε ήδη αποκλείσει σαν πιθανότητα, αλλά αν δεν είστε σίγουροι, απλώς μεταβείτε στη διεύθυνση google.com/business και συνδεθείτε με το email σας. Εάν έχετε διεκδικήσει την τοποθεσία σας, θα εμφανιστεί εδώ. Αν όχι, θα πρέπει να πάτε να το διεκδικήσετε. Απλώς κάντε κλικ στο σύνδεσμο “διεκδίκηση αυτής της τοποθεσίας” στο προφίλ της επιχείρησης στο GMB. Το πώς θα το βρείτε το εξηγήσαμε στην αρχή του μαθήματος.

Εάν δεν υπάρχει σύνδεσμος εκεί, τότε η τοποθεσία έχει ήδη διεκδικηθεί. Επικοινωνήστε με τα μέλη του προσωπικού σας (πιθανώς ακόμη και παλαιότερα μέλη του προσωπικού) και προηγούμενους ιδιοκτήτες ή συνεργάτες σας για να δείτε αν κάποιος το διεκδίκησε με το δικό του email.

Εάν χρειάζεστε βοήθεια για την ανάκτηση του προφίλ σας, μπορείτε να επικοινωνήσετε με την υποστήριξη του Google My Business ή ακόμα πιο εύκολα, να μας στείλτε ένα μήνυμα να σας βοηθήσουμε εμείς να το πάρετε στην κατοχή σας (από καρδιάς και εντελώς δωρεάν). Μόλις ολοκληρωθεί η διεκδίκηση και έρθει στην ιδιοκτησία σας, τότε θα δείτε τον πίνακα ελέγχου του GMB. Για να βελτιστοποιήσετε το προφίλ σας, συμπληρώστε όσο το δυνατόν περισσότερα. Ιδανικά, όλα.

google my busines profil setings

Συμπληρώστε το προφίλ σας

Καταχωρίστε το πραγματικό όνομα της επιχείρησής σας – μην προσπαθήσετε να προσθέσετε επιπλέον λέξεις-κλειδιά. Η καταχώρισή σας θα κατέβει από την Google εάν σας πιάσουν να γεμίζετε λέξεις-κλειδιά και μετά θα κλάψετε με μαύρο δάκρυ.

Βεβαιωθείτε ότι είναι το ίδιο όνομα επιχείρησης που χρησιμοποιείτε στον ιστότοπό σας και στις αναφορές σας. Βεβαιωθείτε ότι η διεύθυνσή σας αναφέρεται σωστά και ότι η καρφίτσα του χάρτη σας βρίσκεται στη σωστή θέση.

Εάν οι πελάτες έρχονται στην τοποθεσία σας για να τους παρέχετε τις υπηρεσίες, τότε όλα καλά. Εάν είστε όμως μια επιχείρηση που βασίζεται σε υπηρεσίες και σε τοποθεσίες εκτός της έδρας σας και πηγαίνετε στην τοποθεσία των πελατών σας (όπως υδραυλικός ή ηλεκτρολόγος), τότε πρέπει να συμπληρώσετε το “περιοχές εξυπηρέτησης”. Θα πρέπει να το συμπληρώσετε μόνο εάν η επιχείρησή σας επισκέπτεται πελάτες στην τοποθεσία τους. Εάν είστε επιχείρηση όπου πελάτες έρχονται στην τοποθεσία σας ΚΑΙ παραδίδετε (όπως ένα εστιατόριο που παραδίδει φαγητό), θα πρέπει να εισαγάγετε τη διεύθυνσή σας ΚΑΙ να συμπληρώσετε το πεδίο της περιοχής εξυπηρέτησης.

Είναι σημαντικό να έχετε έναν τοπικό αριθμό τηλεφώνου. Αυτός είναι ο αριθμός που εμφανίζεται στο προφίλ σας στο GMB, επομένως θα καλούν οι πελάτες. Δε χρειάζεται νομίζουμε να αναλύσουμε περαιτέρω αυτό το κομμάτι πώς ένας αριθμός 800 4554 4567 δεν εμπνέει την ίδια εμπιστοσύνη.

Εισαγάγετε τη διεύθυνση URL σας στο πεδίο του ιστότοπου. Συνήθως, θέλετε να συνδέσετε την αρχική σας σελίδα, αλλά εάν είστε επιχείρηση πολλών τοποθεσιών, θα πρέπει να συνδέσετε τη σελίδα αυτής της συγκεκριμένης τοποθεσίας στον ιστότοπό σας για μία εξαιρετική εμπειρία χρήστη. Αν π.χ. έχετε ξενοδοχείο σε Αθήνα και Πάρο και ψάχνοντας στην Google “ξενοδοχείο Πάρος” μου εμφανίζεται η τοποθεσία σας στην Πάρο, γιατί να κάνω κλικ και να δω την κεντρική σελίδα όπου θα έχετε πληροφορίες και για την Αθήνα; Είναι σαν να μην καταλαβαίνετε τι θέλω.

Προσέξτε τη “βιτρίνα” σας.

Πρέπει να ανεβάσετε πολλές εικόνες υψηλής ανάλυσης της επιχείρησής σας. Το προφίλ σας στο GMB θα εμφανίζει τόσο τις φωτογραφίες που έχετε ανεβάσει όσο και τις φωτογραφίες που έχουν ανεβάσει οι χρήστες. Αυτό είναι κάτι που δε γίνεται να το αποφύγετε. Αυτό που μπορείτε να κάνετε όμως είναι να ζητήσετε να κατέβουν φωτογραφίες που 1) είτε δεν είναι καλής ανάλυσης (θολές) 2) είτε είναι άσχετες με την επιχείρηση (φωτογραφία από την πλατεία δίπλα σας αλλά καμία εικόνα της ίδια της επιχείρησης). Και είναι πιο πιθανό να εμφανιστούν πρώτες οι φωτογραφίες που θα ανεβάσετε εσείς εφόσον είναι υψηλής ανάλυσης και επαγγελματικές. Θυμηθείτε ότι το προφίλ σας στο GMB είναι η πρώτη εντύπωση που έχει ο δυνητικός πελάτης σας, επομένως θα πρέπει να το κάνετε ούτως ή άλλως.

Μην υιοθετείτε τη νοοτροπία «το κάναμε και τελειώσαμε» όταν πρόκειται για τις φωτογραφίες σας. Θα πρέπει να ανεβάζετε συχνά φωτογραφίες, ώστε να μοιράζεστε τρέχουσες εικόνες της επιχείρησής σας και να δείχνετε στην Google ότι η εικόνα σας είναι πραγματικά αυτή που φαίνεται στις φωτογραφίες.

Μπορείτε επίσης να ανεβάσετε βίντεο το οποίο δίνει μία πιο ακριβή αίσθηση της τοποθεσίας. Το όριο μεγέθους αρχείου είναι το πολύ 30 δευτερόλεπτα βίντεο ή/και 75 mb. Και εδώ φυσικά όπως και στις φωτογραφίες, χρειάζεται το βίντεο να είναι (ή να φαίνεται τουλάχιστον) επαγγελματικό.

Θα πρέπει επίσης να χρησιμοποιείτε τις δημιοσιεύσεις Google και να δίνετε προσοχή στις Ερωτήσεις και τις Απαντήσεις, αλλά υπάρχουν πολλά και στα δύο, επομένως θα μιλήσουμε για αυτά στο όγδοο μάθημα.


Αυτό είναι λοιπόν το έβδομο μάθημα για το Τοπικό SEO. Δείτε αμέσως αν έχετε πρόσβαση στη δική σας τοποθεσία και αν όχι, είπαμε. Είμαστε ένα κλικ μακριά για να σας προσφέρουμε αφιλοκερδώς τη βοήθειά μας. Και μην αμελήσετε να διαβάσετε το επόμενο μάθημα για το μυστικό όπλο της Google για τις τοπικές αναζητήσεις.

Για οποιαδήποτε άλλη απορία μπορείτε να επικοινωνήστε μαζί μας.

Μετακινηθείτε στην κορυφή