Αφήστε το ψηφιακό σας αποτύπωμα (5/10)
Σε αυτό το πέμπτο μάθημα για το Τοπικό SEO, θα μιλήσουμε για τις αναφορές της επιχείρησες σε άλλους ιστότοπους και τη σημασία τους για το Τοπικό SEO.
Οι καταχωρήσεις μίας τοπικής επιχείρησης είναι όταν αναφέρονται οι πληροφορίες της επιχείρησής σας – όνομα, διεύθυνση και αριθμός τηλεφώνου – σε άλλους ιστότοπους. Είναι το διαδικτυακό σας αναγνωριστικό – αντίγραφα ασφαλείας τρίτων των πληροφοριών της επιχείρησής σας που σας βοηθούν να αποδείξετε ότι είστε τοπική επιχείρηση στην πραγματική σας διεύθυνση.
1ος τύπος παραπομπής
Υπάρχουν στην πραγματικότητα δύο είδη παραπομπών, παρόλο που οι περισσότεροι άνθρωποι εξετάζουν μόνο μία. Οι περισσότεροι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων και έμποροι εξισώνουν τις παραπομπές με τις λίστες καταλόγου – αυτός είναι ο πρώτος τύπος αναφοράς, που ονομάζεται «δομημένη αναφορά». Οι πληροφορίες NAP παρατίθενται σε δομημένη μορφή, συνήθως με το όνομα της επιχείρησής σας σε μια γραμμή, τη διεύθυνση σε μια άλλη και το τηλέφωνο σε μια άλλη.
2ος τύπος παραπομπής
Ο δεύτερος τύπος αναφοράς ονομάζεται μη δομημένη παραπομπή και εμφανίζεται όταν οι πληροφορίες NAP παρατίθενται σε μια… το μαντέψατε – μη δομημένη μορφή. Αυτά συμβαίνουν όταν αναφέρονται σε περιεχόμενο μεγάλης μορφής, όπως μια ανάρτηση ιστολογίου ή ένα άρθρο ειδήσεων, όπου το όνομα, η διεύθυνση και ο αριθμός τηλεφώνου αναφέρονται όλα, αλλά όχι σε αυστηρή μορφή γραμμή προς γραμμή.
Οι αναφορές ήταν ένα στοιχείο με απίστευτη βαρύτητα στον τοπικό αλγόριθμο της Google, αλλά έχουν γίνει λιγότερο σημαντικές τα τελευταία χρόνια. Τώρα, αποτελούν θεμελιώδες στοιχείο – κάτι που πρέπει να κάνετε σωστά για να εμφανιστείτε στις τοπικές αναζητήσεις, αλλά όχι κάτι στο οποίο μπορείτε να εργαστείτε σκληρότερα για να επηρεάσετε την κατάταξή σας.
Εδώ όμως θα πρέπει να λάβετε υπόψιν το εξής. Μπορεί πλέον να μην έχει τόσο βαρύτητα αλλά εξακολουθεί να είναι ένας παράγοντας που επηρεάζει την κατάταξή σας. Επίσης, με το 80% των χρηστών να ψάχνουν online είναι πολύ σημαντικό οι πληροφορίες σας να είναι σωστές. Τι θα γίνει λοιπόν αν:
- Έχετε λάθος ωράριο λειτουργίας και έρθει ένας πελάτης με την οικογένεια και την παρέα του στη φυσική σας τοποθεσία;
- Έχετε λάθος διεύθυνση και δεν μπορεί να σας βρει;
- Έχετε κάποιο παλιό τηλέφωνο και δεν μπορεί να κάνει κράτηση;
Όπως αναφέραμε, αυτό δεν ισχύει μόνο για του χάρτες της Google. Όλες αυτές οι πληροφορίες υπάρχουν σε εφαρμογές πλοήγησης, σε ιστότοπους όπως Trip Advisor, FourSquare, Apple Maps, Brownbook κτλ. Θα πρέπει να φροντίσετε κάθε φορά που αλλάζει έστω και το παραμικρό στις πληροφορίες σας να το αλλάζετε και οπουδήποτε αναφέρονται online.
Οι παραπομπές είναι πολύ πιο σημαντικές για να εμφανίζεστε στους Χάρτες Google – εάν δεν έχετε ρυθμίσει σωστά τις αναφορές σας, είναι πολύ δύσκολο να εμφανιστείτε.
100% σωστές πληροφορίες επιχείρησης
Οι αναφορές σας πρέπει να είναι 100% συνεπείς. Κάθε φορά που ο αλγόριθμος της Google βλέπει τις πληροφορίες NAP σας σε λίστα σε άλλο ιστότοπο, αναμένει να δει τις ίδιες πληροφορίες. Οποιεσδήποτε αναντιστοιχίες, ελλιπείς ή διπλότυπες πληροφορίες στέλνουν ένα κακό μήνυμα στην Google.
Η Google είναι αρκετά έξυπνη ώστε να κατανοεί τις συντομογραφίες διευθύνσεων – μπορεί να διαβάσετε παλαιότερες αναρτήσεις που υποστηρίζουν ότι οι αναφορές σας πρέπει να είναι συνεπείς σε κάθε μεμονωμένο χαρακτήρα, αλλά αυτό δεν ισχύει πλέον. Η Google κατανοεί ότι το “st” και το “street” είναι το ίδιο πράγμα.
Βάλτε την πραγματική σας διεύθυνση
Εκτός από αυτό, η διεύθυνσή σας πρέπει να είναι η πραγματική σας διεύθυνση. Μην προσπαθήσετε να χρησιμοποιήσετε εικονικά γραφεία όπως ταχυδρομικές θυρίδες για να παραποιήσετε μια διεύθυνση. Να χρησιμοποιείτε πάντα την πραγματική σας διεύθυνση.
Εάν έχετε πολλές επιχειρήσεις στην ίδια διεύθυνση, πρέπει να βεβαιωθείτε ότι 2 από τα 3 στοιχεία NAP είναι διαφορετικά για να αποφύγετε προβλήματα ορατότητας. Εφόσον η διεύθυνση είναι η ίδια, αυτό σημαίνει ότι κάθε επιχείρηση χρειάζεται ένα μοναδικό όνομα και μοναδικό αριθμό τηλεφώνου.
Καταχώρηση σε σχετικούς ιστότοπους
Πρέπει επίσης να καταχωρηθείτε στους ιστότοπους που έχουν σημασία για την επιχείρησή σας. Υπάρχουν ορισμένοι ιστότοποι στους οποίους θα πρέπει να αναφέρεται κάθε επιχείρηση, ενώ άλλοι ιστότοποι έχουν σημασία μόνο για συγκεκριμένους κλάδους.
Σκεφτείτε το ως εξής – η επιχείρησή σας πρέπει να καταχωρηθεί (σωστά) εκεί που η Google αναμένει ότι θα καταχωρηθεί. Υπάρχει περίπτωση μία επιχείρηση εστίασης να μην είναι καταχωρημένη στο Trip Advisor ή η καταχώρηση να έχεις αναντιστοιχίες; Λάβετε υπόψιν ότι οι πληροφορίες σας στους Χάρτες Apple συγχρονίζονται με Trip Advisor ή FourSquare. Αν οι πληροφορίες σας δεν είναι 100% συνεπής τότε…. καλή τύχη.
Αναζητήστε τη δι΄κη σας επιχείρησ
Ο ευκολότερος τρόπος για να δείτε ποιες αναφορές είναι πιο σημαντικές για την επιχείρησή σας είναι να κάνετε μια γρήγορη αναζήτηση στο Google. Απλώς αναζητήστε το όνομα της επιχείρησής σας και, στη συνέχεια, διαβάστε τις πρώτες 3 ή 4 σελίδες των αποτελεσμάτων αναζήτησης.
Τυχόν ιστότοποι που αναφέρονται στα αποτελέσματα που αναφέρουν την επιχείρησή σας είναι οι ιστότοποι στους οποίους πρέπει να προσέξετε. Αυτοί είναι οι ιστότοποι όπου πρέπει να βεβαιωθείτε ότι οι πληροφορίες NAP σας είναι απολύτως σωστές.
Επομένως, πιθανώς ρωτάτε πώς βλέπετε πώς μοιάζουν οι αναφορές σας και πώς διορθώνετε τυχόν κακές πληροφορίες. Έχετε δύο επιλογές εδώ… Μπορείτε να χειριστείτε τα πάντα μόνοι σας ή μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μία πλατφόρμα για να χειριστεί αυτοματοποιημένα τα πάντα για εσάς.
Ορισμένες επιχειρήσεις και έμποροι προτιμούν να χειρίζονται τα πράγματα με το χέρι. Εάν βρίσκεστε σε αυτό το στρατόπεδο, τότε θα χρειαστείτε αρκετές εργατοώρες και ως γνωστόν ο χρόνος είναι χρήμα. Από την άλλη μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την πλατφόρμα την οποία έχουν εμπιστευτεί χιλιάδες επιχειρήσεις παγκοσμίως και της οποίας είμαστε αποκλειστικοί αντιπρόσωποι στην Ελλάδα. Με τη χρήση της AI τεχνολογίας έχουμε καταφέρει να αυτοματοποιήσουμε όλες αυτές τις διαδικασίες ώστε να ασχοληθείτε απερίσπαστα με αυτό που ξέρετε να κάνετε καλύτερα: τη διαχείριση της επιχείρησης. Αυτή ακριβώς η αυτοματοποίηση και το γεγονός ότι δεν απαιτούνται εργατοώρες από κανέναν μας έχει επιτρέψει να έχουμε μία άκρως ανταγωνιστική τιμή που κάθε άλλο παρά απαγορευτική είναι για τις επιχειρήσεις στην Ελλάδα.
Αυτά είχαμε να σας πούμε για το πέμπτο μάθημα για το Τοπικό SEO και σας περιμένουμε στο επόμενο μάθημα όπου θα δούμε τι πρέπει να κάνετε αφού λάβετε μία κριτική στην Google.
Αν αναρωτιέστε αν όλες οι καταχωρήσεις σας online είναι σωστές, είμαστε εδώ για εσάς. Χωρίς καμία υποχρέωση μπορούμε να μελετήσουμε την τοποθεσία και να σας πούμε τι πρέπει να διορθώσετε.
Για οποιαδήποτε απορία μπορείτε να επικοινωνήστε μαζί μας.