Στο σημερινό ανταγωνιστικό τοπίο των τοπικών επιχειρήσεων, όπου η συντριπτική πλειοψηφία των πελατών σας επιλέγει διαδικτυακά την επιχείρηση που θα επισκεφθεί, οι Κριτικές Google έχουν ύψιστη σημασία αν επιδιώκετε να αποκτήσετε αξιοπιστία ώστε να τους προσελκύσετε. Οι online κριτιικές που είναι ορατές στους Χάρτες της Google, μπορούν να επηρεάσουν σημαντικά τη φήμη σας στο διαδίκτυο και τις αποφάσεις των καταναλωτών σύμφωνα με εκτεταμένες μελέτες για την συμπεριφορά τους. Ωστόσο, ο υπολογισμός της μέσης βαθμολογίας της Google δεν είναι τόσο απλός όσο φαίνεται. Αυτό το άρθρο εμβαθύνει στον τρόπο υπολογισμού των Κριτικών Google, ρίχνοντας φως στους περίπλοκους μηχανισμούς που λαμβάνουν χώρα.
Κατανοώντας τις κριτικές Google
Οι Κριτικές Google είναι αξιολογήσεις και σχόλια που δημιουργούνται από χρήστες και παρέχουν σχόλια σχετικά με τις εμπειρίες τους με επιχειρήσεις που βρίσκονται καταχωρημένες στους Χάρτες Google. Αυτές οι κριτικές είναι ζωτικής σημασίας για τις τοπικές επιχειρήσεις, καθώς επηρεάζουν τις αντιλήψεις των πιθανών πελατών και μπορούν να επηρεάσουν την κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης. Για τους καταναλωτές, αυτές οι κριτικές προσφέρουν πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με την ποιότητα των προϊόντων ή των υπηρεσιών που προσφέρουν οι επιχειρήσεις, βοηθώντας τους να επιλέξουν.
Οπότε πώς ανεβαίνει η βαθμολογία σας στην Google;
Πώς λειτουργεί το σύστημα βαθμολογίας
Με μία πρώτη ματιά, το σύστημα αξιολόγησης με αστέρια μπορεί να φαίνεται απλό: οι πελάτες αφήνουν μια βαθμολογία από ένα έως πέντε αστέρια και ο μέσος όρος αυτών των αξιολογήσεων αποτελεί τη συνολική βαθμολογία της επιχείρησης με αστέρια. Ωστόσο, η προσέγγιση της Google για τον υπολογισμό αυτών των αξιολογήσεων είναι πιο περίπλοκη από έναν απλό αριθμητικό μέσο όρο. Αν και ο ακριβής αλγόριθμος παραμένει επτασφράγιστο μυστικό, είναι κατανοητό ότι η Google χρησιμοποιεί μια εξελιγμένη μεθοδολογία που λαμβάνει υπόψη διάφορους παράγοντες, όπως το πόσο πρόσφατες είναι οι κριτικές, τη συνάφεια αλλά και αξιοπιστία των κριτικών, για να διασφαλίσει ότι η συνολική μέση βαθμολογία αντικατοπτρίζει με ακρίβεια την ποιότητα της επιχείρησης.
Στις επόμενες ενότητες, θα διερευνήσουμε τους παράγοντες που επηρεάζουν την μέση σας βαθμολογία στους Χάρτες Google και τις στρατηγικές που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι επιχειρήσεις για να βελτιώσουν τις αξιολογήσεις τους.
Μείνετε συντονισμένοι καθώς βουτάμε βαθύτερα στον τρόπο υπολογισμού της μέσης σας βαθμολογίας και στον τρόπο με τον οποίο οι επιχειρήσεις μπορούν να εκμεταλλευτούν αυτό το σύστημα για να ενισχύσουν την παρουσία και τη φήμη τους στο διαδίκτυο.
Παράγοντες που επηρεάζουν το σύστημα βαθμολογίας
Ο αλγόριθμος της Google για τον υπολογισμό των αξιολογήσεων με αστέρια είναι πολύπλευρος, σχεδιασμένος για να προσφέρει μια δίκαιη και ακριβή αναπαράσταση της ποιότητας μιας επιχείρησης. Μέχρι το 2017 η Google υπολόγιζε τη μέση βαθμολογία με τον μέσο όρο Bayesian, αλλά αυτό πλέον έχει σταματήσει. Οπότε πλέον η Google υπολογίζει την βαθμολογία σας όχι μόνο από τον μέσο όρο σας αλλά και από άλλους παράγοντες ώστε η βαθμολογία να αντικατοπτρίζει πραγματικά την ποιότητα της επιχείρησης. Αν και οι συγκεκριμένες λεπτομέρειες του αλγορίθμου δεν αποκαλύπτονται δημόσια, οι ακόλουθοι παράγοντες είναι ευρέως κατανοητό ότι παίζουν κρίσιμους ρόλους:
- Ποιότητα κριτικής: Η Google δίνει προτεραιότητα στις υψηλής ποιότητας, λεπτομερείς κριτικές λαμβάνοντας υπόψη τη διάρκεια και το κείμενο κάθε κριτικής, υποδεικνύοντας ότι οι πιο αναλυτικές κριτικές έχουν μεγαλύτερο αντίκτυπο στη συνολική βαθμολογία. Οπότε οι βαθμολογίες με κείμενο και εικόνα σίγουρα είναι κριτικές που έχουν την μεγαλύτερη βαρύτητα.
- Πρόσφατες κριτικές: Οι πρόσφατες αξιολογήσεις έχουν μεγαλύτερη βαρύτητα στον υπολογισμό, αντανακλώντας την τρέχουσα κατάσταση της επιχείρησης. Είναι κάτι που έχει λογική καθώς αν μία επιχείριση είχε επί συναπτά έτη χιλιάδες θετικές κριτικές αλλά τους τελευταίους 2-3 μήνες είχε πάρα πολλές αρνητικές, εξακολουθεί να είναι μία καλή επιλογή για τους χρήστες της Google που ψάχνουν μία αξιόπιστη επιχείρηση;
- Αφοσίωση χρηστών: Η συχνότητα και ο όγκος των κριτικών συμβάλλουν επίσης, με τις επιχειρήσεις που λαμβάνουν συχνά και με συνέπεια κριτιικές, να βλέπουν πιο άμεσα την θετική επίδραση στις αξιολογήσεις τους.
- Επαληθευμένες αγορές: Οι κριτικές που αφήνουν οι επαληθευμένοι χρήστες ενδέχεται να λάβουν μεγαλύτερη σημασία, καθώς υποδεικνύουν μια επιβεβαιωμένη αλληλεπίδραση με την επιχείρηση. Άλλη βαρύτητα έχει η κριτική κάποιου που δημιούργησε λογαριασμό Google τον τελευταίο μήνα και άλλη βαρύτητα η κριτική ενός λογαριασμού ετών που αφήνει συχνά κριτικές για τοπικές επιχειρήσεις.
Ο ρόλος των καταχωρίσεων και η διαδικτυακή παρουσία των τοπικών επιχειρήσεων
Ένα βελτιστοποιημένο Εταιρικό προφίλ Google είναι απαραίτητο για να λάβετε όλα τα οφέλη. Ένα ενημερωμένο και πλήρες προφίλ όχι μόνο βελτιώνει την προβολή μιας επιχείρησης, αλλά και την αξιοπιστία της, τόσο από δυνητικούς πελάτες όσο και από τον τοπικό αλγόριθμο της Google. Οι βασικές πτυχές περιλαμβάνουν:
Συνεπείς πληροφορίες
Βεβαιωθείτε ότι το ωράριο λειτουργίας, η τοποθεσία και τα στοιχεία επικοινωνίας είναι ενημερωμένα σε όλες τις διαδικτυακές καταχωρίσεις σας. Για να ξεκινήσετε, λάβετε υπόψη αυτές τις συμβουλές:
- Τακτικοί έλεγχοι: Προγραμματίστε εβδομαδιαίες ή μηνιαίες αξιολογήσεις των καταχωρίσεων της επιχείρησής σας σε όλες τις πλατφόρμες, όχι μόνο στην Google, για να διασφαλίσετε την ακρίβεια των πληροφοριών. Σε όποιο σημείο και να είστε καταχωρημένοι, η Google το ξέρει. Δεν την ενδιαφέρει αν το γνωρίζετε εσείς. Οπότε πρέπει να ψάχνετε συνεχώς για νέες καταχωρίσεις της επιχείρησής σας online.
- Εκμετάλλευση της τεχνολογίας: Χρησιμοποιήστε λογισμικό διαχείρισης ή πλατφόρμες που επιτρέπουν να έχετε ένα διαχειριστικό ώστε να διαχειρίζεστε με ευκολία τα στοιχεία της επιχείρησης σε πολλαπλούς καταλόγους με ευκολία.
- Σχόλια πελατών: Ενθαρρύνετε και παρακολουθείτε τα σχόλια των πελατών για τυχόν ανακρίβειες που ενδέχεται να παρατηρήσουν στις πληροφορίες της επιχείρησής σας.
- Εκπαίδευση προσωπικού: Βεβαιωθείτε ότι η ομάδα σας κατανοεί τη σημασία των συνεπών πληροφοριών και γνωρίζει πώς να ενημερώνει τις λεπτομέρειες όπου αυτό απαιτείται.
Υπάρχουν αρκετά ακόμα, αλλά αν ακολουθήσετε αυτά τα πρώτα βήματα, μπορείτε να βελτιώσετε σημαντικά την ακρίβεια των πληροφοριών της επιχείρησής σας, διευκολύνοντας τους πελάτες να εμπιστεύονται και να αλληλεπιδρούν με την επιχείρησή σας.
Αλληλεπίδραση
Η απάντηση σε κριτικές, τόσο θετικές όσο και αρνητικές, δείχνει ότι μια επιχείρηση εκτιμά τα σχόλια των πελατών και δεσμεύεται να βελτιώσει την ποιότητα των υπηρεσιών.
Για τις επιχειρήσεις που στοχεύουν να αξιοποιήσουν τη δύναμη των σχολίων των πελατών, η ενεργή διαχείριση των κριτικών είναι ένας κρίσιμος παράγοντας. Αυτή η διαδικασία περιλαμβάνει όχι μόνο την παρακολούθηση του τι λένε οι πελάτες στο διαδίκτυο, αλλά και την προσεκτική απάντηση στα σχόλιά τους. Δείτε πώς να ξεκινήσετε:
- Ρύθμιση ειδοποιήσεων: Χρησιμοποιήστε εργαλεία για να λαμβάνετε ειδοποιήσεις όταν δημοσιεύονται νέες κριτικές, ώστε να μπορείτε να απαντάτε αμέσως.
- Απαντήστε σε όλους: Είτε η κριτική είναι θετική είτε αρνητική, ευχαριστήστε τον κριτικό για τα σχόλιά του. Αυτή η αναγνώριση είναι το πρώτο βήμα για να δείξετε ότι εκτιμάτε τη συμβολή τους.
- Αντιμετωπίστε τις ανησυχίες τους: Για αρνητικές κριτικές, αποδεχτείτε την εμπειρία του πελάτη και προσφερθείτε να επιλύσετε τα προβλήματά τους. Αυτό μπορεί συχνά να μετατρέψει έναν δυσαρεστημένο πελάτη σε ευχαριστημένο.
- Επισημάνετε τα θετικά: Όταν απαντάτε σε θετικές κριτικές, ενισχύετε τα συγκεκριμένα θετικά που αναφέρουν. Π.χ. ανάεφερε ο πελάτης ότι του άρεσε πολύ η γαριδομακαρονάδα σας; Συμπεριλάβετε στην απάντησή σας την λέξη-κλειδί “γαριδομακαρονάδα”. Αυτό όχι μόνο επικυρώνει την εμπειρία τους, αλλά και τονίζει τα δυνατά σας σημεία στους υποψήφιους πελάτες σας.
- Κρατήστε ένα επίπεδο: Διατηρείτε πάντα έναν επαγγελματικό τόνο, ακόμη και όταν αντιμετωπίζετε μία κακόβουλη κριτική. Ο τρόπος με τον οποίο απαντάτε στα αρνητικά σχόλια μπορεί να επηρεάσει σημαντικά την αντίληψη της επιχείρησής σας.
Η ενεργή διαχείριση κριτικών Google δεν είναι μόνο ο χειρισμός όσων έχουν ήδη ειπωθεί. Πρόκειται για την οικοδόμηση ενός συνεχούς διαλόγου που μπορεί να οδηγήσει σε βελτιωμένη ποιότητα υπηρεσιών και ικανοποίηση των πελατών σας.
Ποιοτικές φωτογραφίες και ενημερώσεις
Η τακτική ενημέρωση του εταιρικού προφίλ με φωτογραφίες και αναρτήσεις υψηλής ποιότητας μπορεί να αυξήσει την αφοσίωση και να επηρεάσει θετικά τις αξιολογήσεις. Για να βελτιώσετε το προφίλ της επιχείρησής σας με ποιοτικές φωτογραφίες και ενημερώσεις, η αρχή είναι το ήμιση του παντός και μπορεί να θέσει τα θεμέλια για αυξημένη αλληλεπίδραση με το προφίλ σας και βελτίωση της κατάταξης σας στα τοπικά αποτελέσματα. Ακολουθούν μερικές συμβουλές για να ξεκινήσετε:
- Αξιολογήστε το τρέχον περιεχόμενό σας: Ξεκινήστε εξετάζοντας τις υπάρχουσες φωτογραφίες και αναρτήσεις στο προφίλ σας. Αντιληφθείτε τι λειτουργεί καλά και αναπαράγετέ το αλλά και εντοπίστε σημεία προς βελτίωση σε πειριεχόμενο που δεν έχει μεγάλη απήχηση.
- Σχεδιάστε το περιεχόμενό σας: Αναπτύξτε ένα ημερολόγιο περιεχομένου που περιγράφει τους τύπους φωτογραφιών και τις ενημερώσεις που θα δημοσιεύσετε και πότε. Αυτό εξασφαλίζει μια σταθερή ροή φρέσκου περιεχομένου.
- Εστίαση στην ποιότητα: Επενδύστε στη φωτογραφία υψηλής ποιότητας. Οι καθαρές, καλά φωτισμένες φωτογραφίες που παρουσιάζουν θετικά την επιχείρησή σας είναι ζωτικής σημασίας. Θυμηθείτε ότι αυτό είναι η βιτρίνα της επιχείρησής σας. Εξετάστε το ενδεχόμενο να προσλάβετε έναν επαγγελματία φωτογράφο εάν χρειάζεται.
- Προβάλετε αυτό που σας κάνει μοναδικούς: Χρησιμοποιήστε τις φωτογραφίες και τις ενημερώσεις σας για να επισημάνετε τι ξεχωρίζει την επιχείρησή σας. Αυτό μπορεί να είναι η ομάδα σας, η διαδικασία σας, ειδικές εκδηλώσεις ή το πώς λειτουργεί η επιχείρηση στο σύνολό της.
- Προσελκύστε το κοινό σας: Ενθαρρύνετε την αλληλεπίδραση με τις αναρτήσεις σας κάνοντας ερωτήσεις ή προτρέποντας τους χρήστες να μοιραστούν τις εμπειρίες τους. Η αλληλεπίδραση μπορεί να ενισχύσει περαιτέρω την προβολή του εταιρικού προφίλ σας.
- Χρησιμοποιήστε την ανατροφοδότηση: Προσέξτε ποιοι τύποι αναρτήσεων και φωτογραφιών έχουν τη μεγαλύτερη αλληλεπίδραση. Χρησιμοποιήστε αυτές τις παρατηρήσεις για να βελτιώσετε τη στρατηγική περιεχομένου σας με την πάροδο του χρόνου.
Ξεκινώντας με αυτά τα βήματα, μπορείτε να δημιουργήσετε μια αξιοζήλευτη και ελκυστική παρουσία στο διαδίκτυο που όχι μόνο προσελκύει περισσότερους πελάτες αλλά επηρεάζει θετικά τις αξιολογήσεις σας στο Google.
Στρατηγικές για βελτίωση της βαθμολογίας σας στους Χάρτες Google
Η βελτίωση των αξιολογήσεων με αστέρια της Google δεν είναι κάτι που θα συμβεί μαγικά και από μόνο του. Οι κριτικές πελατών είναι χρυσές. Δεν παρέχουν μόνο σχόλια για την ποιότητα της επιχείρησης, αλλά επηρεάζουν επίσης πιθανούς πελάτες και βελτιώνουν την προβολή στο διαδίκτυο. Δείτε πώς μπορείτε να ενθαρρύνετε τους ικανοποιημένους πελάτες να αφήνουν θετικές κριτικές, αντισταθμίζοντας έτσι τυχόν αρνητικά σχόλια που ενδέχεται να λάβετε. Ακολουθούν ορισμένες στρατηγικές:
- Ενθαρρύνετε τις κριτικές: Ζητήστε από τους ικανοποιημένους πελάτες να αφήσουν μια κριτική. Ένας μεγαλύτερος όγκος θετικών κριτικών μπορεί να μειώσει τον αντίκτυπο των αρνητικών. Μόνο το 14% των ερωτηθέντων δεν γράφουν ποτέ κριτικές, οπότε συνεχίστε να ζητάτε!
- Κατανοήστε τη Σημασία: Αναγνωρίστε ότι κάθε κριτική είναι μια ευκαιρία για βελτίωση και μια ευκαιρία να αναδείξετε τα δυνατά σημεία της επιχείρησής σας. Οι θετικές κριτικές μπορούν να βελτιώσουν σημαντικά τη φήμη σας και να προσελκύσουν περισσότερους πελάτες.
- Καν’τε το εύκολο: Όσο πιο απλό το κάνετε να σας αφήσουν μια κριτική, τόσο πιο πιθανό είναι να το κάνουν οι πελάτες σας. Παρέχετε σαφείς οδηγίες ή άμεσους συνδέσμους μέσω QRCode στη σελίδα αξιολόγησης στο Google, το TripAdvisor ή οπουδήποτε αλλού δέχεστε κριτικές online.
- Ρωτήστε την κατάλληλη στιγμή: Ο χρόνος είναι κρίσιμος. Ζητήστε μια αξιολόγηση όταν η ικανοποίηση του πελάτη είναι στο αποκορύφωμά της, όπως αμέσως μετά τη λήψη άριστης εξυπηρέτησης ή ένα κομπλιμέντο για το προϊόν ή την υπηρεσία σας. Δεν είναι καλή τακτική να έχετε κάποιο διαφημιστικό υλικό στο τραπέζι που να ζητάει από τον πελάτη σας να σας αφήσει κριτική, την στιγμή που δεν έχει λάβει τις υπηρεσίες σας.
- Μόχλευση πολλαπλών καναλιών: Χρησιμοποιήστε κάθε διαθέσιμο κανάλι επικοινωνίας για να ζητήσετε αξιολογήσεις—οι έλεγχοι μέσω email, τα SMS και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να είναι αποτελεσματικά.
- Εξατομίκευση του αιτήματος: Τα εξατομικευμένα αιτήματα μπορούν να κάνουν μεγάλη διαφορά. Προσαρμόστε το μήνυμά σας ώστε να αντικατοπτρίζει την εμπειρία του πελάτη, καθιστώντας σαφές ότι εκτιμάτε τα σχόλιά του.
- Προσφέρετε κίνητρα ηθικά: Αν και η προσφορά κινήτρων για κριτικές μπορεί να είναι “γκρίζα ζώνη” και αντίθετη με τις πολιτικές ορισμένων πλατφορμών, μπορείτε να ενθαρρύνετε τη συμμετοχή σε έρευνες σχολίων που μπορεί να οδηγήσουν σε κριτικές. Βεβαιωθείτε ότι τυχόν κίνητρα συμμορφώνονται με τις οδηγίες της πλατφόρμας αξιολόγησης. Δεν θα αντιμετωπίσετε κανένα πρόβλημα αν το κίνητρο σας αφορά την αξιολόγηση της επιχείρησης, ανεξαρτήτως αν ο πελάτης σας αξιολογήσει θετικά ή αρνητικά. Αντίθετα, ένα κίνητρο που προυποθέτει να σας βαθμολογήσουν με 5 αστέρια και μόνο, είναι κάτι που μπορεί να βάλει σε μπελάδες την επιχείρηση και να χάσει το εταιρικό της προφίλ στην Google.
- Αντιμετωπίστε τις αρνητικές κριτικές εποικοδομητικά: Ασχοληθείτε με και επιλύστε τυχόν ζητήματα που επισημαίνονται σε αρνητικές κριτικές. Αυτό όχι μόνο μπορεί να μετατρέψει έναν δυσαρεστημένο πελάτη σε ικανοποιημένο, αλλά δείχνει επίσης στους πιθανούς πελάτες ότι εκτιμάτε τα σχόλια και ότι δεσμεύεστε για βελτίωση.
- Παρακολούθηση και απάντηση σε κριτικές: Ελέγχετε τακτικά τις κριτικές σας και απαντάτε σε αυτές. Αυτή η αφοσίωσή σας μπορεί να ενθαρρύνει τους άλλους να αφήσουν τα σχόλιά τους, γνωρίζοντας ότι οι απόψεις τους εκτιμώνται και αναγνωρίζονται.
- Εκπαιδεύστε το προσωπικό σας: Βεβαιωθείτε ότι το προσωπικό σας κατανοεί τη σημασία των κριτικών και πώς μπορούν να ενθαρρύνουν τους πελάτες να υποβάλουν θετικά σχόλια. Μια ομάδα που παρέχει εξαιρετικές υπηρεσίες είναι πιο πιθανό να δημιουργήσει εμπειρίες που αξίζουν κριτική.
- Φωνάξτε το: Μοιραστείτε τις θετικές σας κριτικές μέσω ενεργειών μάρκετινγκ, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στους χώρους της επιχείρησής σας. Αυτό όχι μόνο δείχνει την ποιότητα της επιχείρησης σας αλλά ενθαρρύνει και άλλους να μοιραστούν τις εμπειρίες τους.
Υιοθετώντας αυτές τις στρατηγικές, οι επιχειρήσεις μπορούν να βελτιώσουν το ψηφιακό τους αποτύπωμα, την ποιότητα των υπηρεσιών τους και να δημιουργήσουν μια ισχυρότερη, πιο θετική παρουσία στο διαδίκτυο. Η ενθάρρυνση ικανοποιημένων πελατών να μοιραστούν τις εμπειρίες τους είναι μια συνεχής διαδικασία που, όταν γίνει σωστά, αποδίδει εαξιρετικά στην ανάπτυξη της επιχείρησης.
Η κατανόηση και η ενεργή διαχείριση των Κριτικών Google είναι ζωτικής σημασίας για την επιτυχία της επιχείρησης στην ψηφιακή αγορά. Ενώ οι ιδιαιτερότητες του αλγόριθμου αξιολόγησης της Google παραμένουν άγνωστες, είναι σαφές ότι ένας συνδυασμός υψηλής ποιότητας, πρόσφατων κριτικών και βελτιστοποιημένης διαδικτυακής παρουσίας μπορεί να επηρεάσει θετικά αυτές τις αξιολογήσεις. Υιοθετώντας στρατηγικές αλληλεπίδρασης με πελάτες και ενθαρρύνοντας θετικά σχόλια, οι επιχειρήσεις μπορούν να βελτιώσουν τις αξιολογήσεις τους με αστέρια Google, ενισχύοντας έτσι τη φήμη τους στο διαδίκτυο και προσελκύοντας περισσότερους πελάτες.