Spam email vs. Phishing email. Ποια η διαφορά τους και τι να κάνετε.

Περιεχόμενα

Ο ψηφιακός κόσμος είναι γεμάτος εκπλήξεις, αλλά δυστυχώς, όχι όλες ευχάριστες. Και ως email marketers έχουμε ευθύνη σε αυτό καθώς δε δημιουργούμε στρατηγικές βάση των οποίων δρούμε. Ετοιμάζουμε μία καμπάνια email, πατάμε το send και όποιον πάρει ο χάρος. Το αποτέλεσμα είναι να στέλνουμε newsletter σε χρήστες οι οποίοι δεν ενδιαφέρονται.

Τα ανεπιθύμητα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ή αλλιώς spam και phishing emails, είναι δύο από τις πιο συνηθισμένες απειλές που αντιμετωπίζουμε καθημερινά. Ας εμβαθύνουμε στον κόσμο αυτών των ενοχλητικών και ενίοτε επικίνδυνων μηνυμάτων, για να μάθουμε πώς να τα αναγνωρίζουμε και να προστατευόμαστε.

Spam Emails: Όχι άλλο σπαμ!

spam emails

Τα spam emails είναι μαζικά, αυτόματα και ανεπιθύμητα μηνύματα που συνήθως προωθούν προϊόντα, υπηρεσίες, ή ακόμα και πολιτικές ιδέες. Είναι σαν τις ενοχλητικές διαφημίσεις που διακόπτουν την αγαπημένη μας τηλεοπτική εκπομπή. Μπορεί να είναι εκνευριστικά, γεμίζοντας το inbox μας με άχρηστες πληροφορίες, αλλά σπάνια αποτελούν άμεση απειλή για την ασφάλειά μας.

  • Στόχος: Ο κύριος στόχος του spam email είναι η διαφήμιση, η προώθηση προϊόντων ή υπηρεσιών, ή η προσέλκυση επισκεψιμότητας σε έναν ιστότοπο.
  • Τεχνικές: Τα spam emails συχνά χρησιμοποιούν clickbait τίτλους, έντονα χρώματα και εικόνες, και γενικά μια αισθητική που τραβάει την προσοχή.
  • Κίνδυνος: Αν και τα περισσότερα spam emails είναι απλώς ενοχλητικά, ορισμένα μπορεί να περιέχουν συνδέσμους προς κακόβουλους ιστότοπους ή να προσπαθούν να εγκαταστήσουν malware στη συσκευή σας.

Phishing Emails: Ο Ψηφιακός Λύκος με τη Μορφή Αρνιού

phishing emails

Τα phishing emails είναι μια πολύ πιο ύπουλη και επικίνδυνη μορφή μηνυμάτων. Μεταμφιέζονται σε μηνύματα από αξιόπιστες πηγές, όπως τράπεζες, εταιρείες κοινής ωφέλειας, κρατικές υπηρεσίες ή δημοφιλείς διαδικτυακές υπηρεσίες. Στόχος τους είναι να σας παραπλανήσουν ώστε να αποκαλύψετε ευαίσθητες πληροφορίες, όπως κωδικούς πρόσβασης, στοιχεία πιστωτικών καρτών, αριθμούς κοινωνικής ασφάλισης ή άλλα προσωπικά δεδομένα.

  • Στόχος: Ο κύριος στόχος του phishing email είναι η κλοπή προσωπικών πληροφοριών για οικονομικό όφελος ή για την πρόκληση βλάβης.
  • Τεχνικές: Τα phishing emails χρησιμοποιούν ψυχολογικές τεχνικές, εκμεταλλευόμενα το φόβο, την περιέργεια ή την αίσθηση του επείγοντος για να σας κάνουν να δράσετε χωρίς να το σκεφτείτε.
  • Κίνδυνος: Τα phishing emails μπορούν να οδηγήσουν σε σοβαρές συνέπειες, όπως οικονομική απάτη, κλοπή ταυτότητας, ή ακόμα και απώλεια πρόσβασης στους online λογαριασμούς σας.

Πώς να Προστατευτείτε από Spam και Phishing Emails

spam safety advice
  1. Να είστε επιφυλακτικοί: Μην ανοίγετε emails από άγνωστους αποστολείς και μην κάνετε κλικ σε συνδέσμους ή συνημμένα που φαίνονται ύποπτα.
  2. Ελέγχετε τη διεύθυνση του αποστολέα: Βεβαιωθείτε ότι η διεύθυνση email του αποστολέα είναι νόμιμη και ότι ταιριάζει με την εταιρεία ή τον οργανισμό που υποτίθεται ότι σας στέλνει το μήνυμα.
  3. Μη δίνετε προσωπικά δεδομένα μέσω email: Οι αξιόπιστες εταιρείες δε θα σας ζητήσουν ποτέ να στείλετε ευαίσθητες πληροφορίες μέσω email.
  4. Χρησιμοποιήστε ισχυρούς κωδικούς πρόσβασης και ενεργοποιήστε τον έλεγχο ταυτότητας δύο παραγόντων (2FA) όπου είναι δυνατόν.
  5. Ενημερώστε το λογισμικό σας: Βεβαιωθείτε ότι το λειτουργικό σύστημα, το πρόγραμμα περιήγησης και το λογισμικό προστασίας από ιούς είναι ενημερωμένα με τις τελευταίες ενημερώσεις ασφαλείας.
  6. Αναφέρετε τα ύποπτα emails: Εάν λάβετε ένα email που πιστεύετε ότι είναι spam ή phishing, αναφέρετέ το στον πάροχο email σας ή στην αρμόδια αρχή.

Ενημερώνοντας τον εαυτό μας και λαμβάνοντας τις απαραίτητες προφυλάξεις, μπορούμε να προστατεύσουμε τα προσωπικά μας δεδομένα και να διατηρήσουμε την ασφάλεια των online λογαριασμών μας. Για πιο αναλυτικές πληροφορίες κατεβάστε ένα οδηγό προφύλαξης από spam & phishing emails.

Μετακινηθείτε στην κορυφή