Πώς σας κατατάσσει η Google στις τοπικές αναζητήσεις.

Περιεχόμενα

Οι πιο σημαντικοί παράγοντες κατάταξης στο Τοπικό SEO (2/10)

Σε αυτό το δεύτερο στο μάθημα για το Τοπικό SEO, θα μιλήσουμε για τα σήματα που επηρεάζουν τον τοπικό αλγόριθμο της Google.

Κανείς δε γνωρίζει ακριβώς τι υπάρχει στον αλγόριθμο της Google εκτός από τους μηχανικούς της Google, οπότε πώς θα μπορούσατε να γνωρίζετε πώς να βελτιστοποιήσετε την επιχείρησή σας;

Κάθε χρόνο, αρκετές εταιρείες και εξειδικευμένα εργαλεία δημοσιεύουν τις λίστες τους με σημαντικούς παράγοντες κατάταξης, αλλά δεν πρέπει ποτέ να θεωρείτε ευαγγέλιο οτιδήποτε διαβάζετε ή παρακολουθείτε. Σίγουρα, είναι πιθανό ότι τα περισσότερα από αυτά που θα διαβάσετε ή θα ακούσετε θα είναι χρήσιμα, αλλά μερικά από αυτά μπορεί να μην κάνουν και πολύ διαφορά για εσάς.

Οι ιδιαιτερότητες του τοπικού SEO

Το τοπικό SEO μπορεί να είναι απίστευτα περίπλοκο – οι τακτικές που λειτουργούν για επιχειρήσεις σε έναν κλάδο δε θα λειτουργούν απαραίτητα για επιχειρήσεις σε άλλο κλάδο. Τα πράγματα που θα κάνατε για έναν δικηγόρο είναι εντελώς διαφορετικά από αυτά που θα κάνατε για έναν υδραυλικό.

Επίσης, οι τακτικές που λειτουργούν σε μια πόλη ή περιοχή του μετρό δε θα λειτουργήσουν απαραίτητα σε άλλη πόλη ή περιοχή. Τα πράγματα που θα κάνατε για να βελτιστοποιήσετε ένα εστιατόριο σε μια πολυσύχναστη περιοχή της Ελλάδας είναι εντελώς διαφορετικά από αυτά που θα κάνατε για ένα ταβερνάκι στη μέση του πουθενά σε κάποιο μικρό χωριό.

Πόσο τέλειο θα ήταν να υπήρχαν κάποια μαθήματα να σας τα εξηγήσουν όλα αυτά και να προτείνουν τις βέλτιστες πρακτικές. Μα, μισό λεπτό… 🙂

Σωστά. Είστε στο σωστό σημείο. Είναι σημαντικό να εφαρμόσετε όσο το δυνατόν περισσότερα (αν είναι δυνατόν όλα όσα θα σας προτείνουμε). Όλα αυτά προέρχονται από εμπειρία ετών στο Local SEO και την αποκλειστική διάθεσή στην Ελλάδα ενός τρομερού εργαλείου που αυτοματοποιεί όλες αυτές τις διαδικασίες. Αλλά ακόμα είναι νωρίς για αυτό. Πρώτα θα πρέπει να οπλιστείτε με γνώση. Να είστε σίγουροι ότι οι τακτικές και οι στρατηγικές που θα μάθετε εδώ θα έχουν ως αποτέλεσμα μεγαλύτερη προβολή της δικής σας επιχείρησης. 

Έρευνα κατάταξης παραγόντων τοπικής αναζήτησης

Θα πρέπει επίσης να δώσετε προσοχή στην ετήσια έρευνα Local Search Ranking Factors – βασικά, τη Βίβλο Local SEO. Κάθε χρόνο, οι κορυφαίοι 35-40 παγκόσμιοι ειδικοί στο Τοπικό SEO λαμβάνουν μια εις βάθος έρευνα σχετικά με τους διάφορους παράγοντες που επηρεάζουν τα αποτελέσματα τοπικής αναζήτησης. Μετά από πολύ πειραματισμό,  οι ειδικοί γνωρίζουν πώς θα καταφέρουν να έχει μία τοπική επιχείρηση μεγαλύτερη ορατότητα στις τοπικές αναζητήσεις.

Δείτε λοιπόν από κάτω τι ισχύει για το 2023.

Οι πιο σημαντικοί παράγοντες κατάταξης της Google για τις τοπικές επιχειρήσεις το 2024

Κορυφαίοι τοπικοί παράμετροι κατάταξης SEO: Google My Business, Τοπικοί σύνδεσμοι, αναφορές από τρίτος, διάδραση προφίλ κ.λπ.

Η εγγύτητα (πόσο απέχει το αποτέλεσμα αναζήτησης από τον χρήστη) είναι ένας σημαντικός παράγοντας στα αποτελέσματα των χαρτών Google και δεδομένου ότι αυτός ο παράγοντας εμπίπτει στην περιοχή του Google My Business, είναι το μεγαλύτερο κομμάτι της πίτας με 32%.

Τα σήματα στον ιστότοπό σας επηρεάζουν κατά 19% την κατάταξή σας στις τοπικές αναζητήσεις και αφορούν στη βελτιστοποίηση του περιεχομένου του ιστότοπού σας, των λέξεων-κλειδιών και των πληροφοριών NAP(Name – Address – Phone). Ειδικά για το NAP όπως θα εξηγήσουμε, είναι 100% απαραίτητο να είναι σωστή η πληροφορία σε όλο το διαδίκτυο. Κάτι που συναντάμε πολύ συχνά είναι η άγνοια των επιχειρήσεων ότι είναι καταχωρημένες στο FourSquare και συνεπώς όλες οι πληροφορίες εκεί είναι ελλιπείς. Δοκιμάστε και για τη δική σας και πείτε μας.

Στο 17% είναι οι κριτικές στους Χάρτες Google είναι ζωτικής σημασίας για το τοπικό SEO, καθώς οικοδομούν εμπιστοσύνη, επηρεάζουν την κατάταξη αναζήτησής σας και επιδεικνύουν την αφοσίωση και τον επαγγελματισμό σας σε ό,τι έχει να κάνει με τους πελάτες. Για να τις διαχειριστείτε αποτελεσματικά, ενθαρρύνετε τις κριτικές από ικανοποιημένους πελάτες, απαντήστε αμέσως σε όλα τα σχόλια, παρακολουθήστε και κάντε αναφορά για τις ψεύτικες κριτικές, απαντήστε προσωποποιημένα και εξατομικευμένα σε κάθε πελάτη (κάθε πελάτης είναι διαφορετικές οπότε γιατί λέτε ένα ξερό “ευχαριστώ πολύ” σε όλους;) και χρησιμοποιήστε λέξεις κλειδιά στις απαντήσεις σας. Αυτή η ενεργή διαχείριση κριτικών μπορεί να ενισχύσει το τοπικό σας SEO και να βελτιώσει τη φήμη σας στο διαδίκτυο, προς όφελος της επιχείρησής σας.

Οι σύνδεσμοι στο 11% είναι ζωτικής σημασίας για το τοπικό SEO, επειδή επιβεβαιώνουν τη σχετικότητα της τοπικής επιχείρησης με αναζητήσεις που αφορούν την υπηρεσία/προϊόν που προσφέρει. Εστιάστε στη δημιουργία συνδέσμων υψηλής ποιότητας από τοπικούς καταλόγους, εφαρμογές πλοήγησης και ιστοτόπους για συγκεκριμένους κλάδους.

Και τέλος, η προσωποποίηση όπως αναφέραμε είναι πολύ σημαντική. Πρέπει να απευθύνεστε στο δικό σας κοινό με καθημερινές δημοσιεύσεις στην Google ώστε να δείξετε γιατί είστε η καλύτερη επιλογή τοπικά αλλά και για να διατηρείτε ζωντανό το προφίλ σας. Η Google θα δυσκολευτεί να προτείνει μία επιχείρηση η οποία μοιάζει “ανενεργή” και δεν έχει καμία διάδραση με την πλατφόρμα της και με το κοινό της.

Τοπικοί παράγοντες κατάταξης SEO: Περίληψη μαθήματος

Στα επόμενα μαθήματα, θα αναλύσουμε κάθε μία από αυτές τις παραμέτρους και θα εξηγήσουμε τι περιλαμβάνει και πώς μπορείτε να τις βελτιστοποιήσετε.

Αυτό ήταν λοιπόν το δεύτερο μάθημα για το Τοπικό SEO. Ελπίζουμε να μάθατε κάτι χρήσιμο για τη δική σας επιχείρηση και σας περιμένουμε στο επόμενο μάθημα όπου θα αναλύσουμε τη σημασία των συνδέσμων σε άλλους ιστότοπους όπου αναφέρεται η δική σας επιχείρηση.

Για οποιαδήποτε απορία μπορείτε να επικοινωνήστε μαζί μας.


Αν χρειάζεστε βοήθεια για να κατανοήσετε πώς θα μπορούσαμε να βοηθήσουμε και τη δική σας τοπική επιχείρηση, είμαστε στη διάθεσή σας. Χωρίς καμία υποχρέωση, μπορούμε να κάνουμε μία δωρεάν συμβουλευτική συνεδρία και να κάνουμε ένα δωρεάν audit στην επιχείρηση και να σας δείξουμε τι πρέπει να βελτιώσετε.

Μετακινηθείτε στην κορυφή