Ανακαλύψτε πώς σας ψάχνουν οι πελάτες σας.
Στο σημερινό ψηφιακό τοπίο όπου όλα εναλλάσσονται με απίστευτη ταχύτητα, ένα πράγμα παραμένει σταθερό: η σημασία των τοπικών λέξεων-κλειδιών για την επιχείρησή σας. Εάν είστε ιδιοκτήτης επιχείρησης που προσπαθεί να ξεχωρίσει σε τοπικό επίπεδο, αυτό το άρθρο είναι ο απόλυτος οδηγός σας για την κατανόηση και την αξιοποίηση της δύναμης των τοπικών λέξεων-κλειδιών (local SEO keywords). Θα εμβαθύνουμε στο τι είναι, γιατί έχουν σημασία και πώς να τις κάνουμε να λειτουργήσουν για εσάς. Ετοιμαστείτε να αναβαθμίσετε την παρουσία σας στο διαδίκτυο και να ενισχύσετε την προβολή της επιχείρησής σας ακριβώς εκεί που σας ενδιαφέρει – στην περιοχή σας.
Τι είναι οι τοπικές λέξεις-κλειδιά και γιατί πρέπει να σας ενδιαφέρει;
Οι τοπικές λέξεις-κλειδιά είναι συγκεκριμένοι όροι ή φράσεις που χρησιμοποιούν οι άνθρωποι όταν αναζητούν προϊόντα ή υπηρεσίες σε μια συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή. Ως ιδιοκτήτης τοπικής επιχείρησης, αυτές οι λέξεις-κλειδιά θα πρέπει να βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της στρατηγικής ψηφιακού μάρκετινγκ. Να γιατί έχουν τόσο μεγάλη σημασία για την επιτυχία σας:
Συνάφεια
Οι τοπικές λέξεις-κλειδιά είναι το εισιτήριό σας για να ξεχωρίσετε στα αποτελέσματα τοπικής αναζήτησης. Όταν οι χρήστες αναζητούν με τοπικές λέξεις-κλειδιά, οι μηχανές αναζήτησης στοχεύουν να παρέχουν αποτελέσματα που είναι πιο σχετικά με την τοποθεσία τους. Βελτιστοποιώντας το περιεχόμενό σας για τοπικές λέξεις-κλειδιά, αυξάνετε τις πιθανότητές σας να εμφανιστείτε σε αυτά τα τοπικά αποτελέσματα αναζήτησης. Ακόμα και να μην κάνει κάποιος αναζήτηση με τοπωνύμιο ή περιοχή, η Google καταλαβαίνει ότι ο χρήστης ψάχνει για κάτι που είναι κοντά του.
Στοχευμένη επισκεψιμότητα
Οι τοπικές λέξεις-κλειδιά προσελκύουν χρήστες που αναζητούν ενεργά προϊόντα ή υπηρεσίες στην περιοχή σας. Αυτοί είναι χρήστες που ψάχνουν κάτι πολύ συγκεκριμένο και σε πολύ συγκεκριμένη περιοχή επίσης. Για παράδειγμα, είστε ιδιοκτήτης εστιατορίου στην Αθήνα και κάποιος ψάχνει “εστιατόριο Αθήνα” και “φαγητό Αθήνα”. Ή έχετε ένα ξενοδοχείο στη Θεσσαλονίκη και ψάχνει “ξενοδοχεία Θεσσαλονίκη” και “διαμονή Θεσσαλονίκη”. Θα συμφωνήσουμε ότι είναι δυνητικοί πελάτες σας;
Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα
Πολλές επιχειρήσεις υποτιμούν τη δύναμη του τοπικού SEO. Αυτό σας το εγγυόμαστε προσωπικά καθώς το βλέπουμε καθημερινά. Εστιάζοντας σε τοπικές λέξεις-κλειδιά, μπορείτε να αποκτήσετε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και να ξεχωρίσετε στην τοποθεσία σας, ακόμη και έναντι μεγαλύτερων ανταγωνιστών!
Βέλτιστες πρακτικές για τη βελτιστοποίηση τοπικών λέξεων-κλειδιών
Τώρα που καταλαβαίνετε γιατί οι τοπικές λέξεις-κλειδιά είναι ζωτικής σημασίας, ας εξερευνήσουμε ορισμένες βέλτιστες πρακτικές για τη βελτιστοποίηση του περιεχομένου και της παρουσίας σας στο διαδίκτυο:
Έρευνα λέξεων-κλειδιών
Ξεκινήστε διεξάγοντας ενδελεχή έρευνα λέξεων-κλειδιών για να προσδιορίσετε τους όρους και τις φράσεις που δε σχετίζονται μόνο με την επιχείρησή σας, αλλά και που χρησιμοποιούνται συχνά από τοπικούς πελάτες. Υπάρχουν εργαλεία που μπορούν να σας βοηθήσουν να ανακαλύψετε ακριβώς τι ψάχνουν οι χρήστες και πόσοι το ψάχνουν. Για παράδειγμα, ένας πελάτης μας ήταν πολύ ικανοποιημένος στην αρχή καθώς για τη λέξη-κλειδί “καλύτερα εστιατόρια Θεσσαλονίκη” εμφανιζόταν πολύ υψηλά στα αποτελέσματα αναζήτησης των χρηστών. Μόλις όμως του δείξαμε ότι μόλις 100 άτομα τον μήνα κάνουν αναζήτηση με αυτό τον όρο, άλλαξε άποψη.
Τι θα μπορούσατε να κάνετε με ένα εργαλείο εύρεσης λέξεων – κλειδιών; Ας δούμε το παράδειγμα από κάτω. Είστε λοιπόν εστιατόριο στη Θεσσαλονίκη. Θα δούμε λοιπόν ότι ο όρος “εστιατόριο θεσσαλονικη” έχει 12.100 αναζητήσεις τον μήνα.
Από κάτω θα μας προτείνει το εργαλείο και παρόμοιες λέξεις κλειδιά όπως “ιταλικό εστιατοριο” και “ολυμπος ναουσα εστιατοριο”. Σε ένα ακόμα πιο εξειδικευμένο βήμα, θα μπορούσαμε να παίρναμε τους ιστότοπους των ανταγωνιστών μας, όπως το www.olymposnaoussa.gr και να βλέπαμε με ποιες λέξεις κλειδιά βρίσκουν οι χρήστες αυτή την επιχείρηση. Πάντα η μελέτη του ανταγωνισμού είναι ένα βασικό στοιχείο.
Βελτιστοποίηση στην ιστοσελίδα σας
Ενσωματώστε τοπικές λέξεις-κλειδιά φυσικά στο περιεχόμενο του ιστότοπού σας, συμπεριλαμβανομένων των τίτλων, των επικεφαλίδων και του κυρίως κειμένου. Βεβαιωθείτε ότι οι πληροφορίες NAP (Όνομα, Διεύθυνση, Αριθμός τηλεφώνου) είναι συνεπείς σε όλες τις διαδικτυακές πλατφόρμες, συμπεριλαμβανομένου του ιστότοπού σας, των προφίλ κοινωνικών μέσων και των καταχωρήσεων σε τρίτους ιστότοπους.
Google My Business (GMB)
Διεκδικήστε και βελτιστοποιήστε την καταχώρισή σας στο Google My Business. Αυτός είναι ο ακρογωνιαίος λίθος του τοπικού SEO, καθώς ενισχύει την ορατότητά σας στους Χάρτες Google και στα αποτελέσματα τοπικής αναζήτησης. Συμπληρώστε πλήρως το προφίλ σας, προσθέστε φωτογραφίες υψηλής ποιότητας και ενθαρρύνετε τις κριτικές πελατών.
Ποιοτικό περιεχόμενο
Δημιουργήστε υψηλής ποιότητας, ενημερωτικό περιεχόμενο που όχι μόνο ενσωματώνει τοπικές λέξεις-κλειδιά, αλλά καλύπτει επίσης τις συγκεκριμένες ανάγκες και τα ενδιαφέροντα του τοπικού σας κοινού. Αρχίσετε να γράφετε αναρτήσεις ιστολογίου, άρθρα και να δημιουργήσετε βίντεο που αναδεικνύουν την εξειδίκευσή σας και προβάλλουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας σε τοπικό πλαίσιο. Το πολύ σημαντικό κομμάτι εδώ είναι ότι η Google θεωρεί φρέσκο περιεχόμενο μία ανάρτηση στο Google My Business προφίλ σας μόνο για 7 μέρες. Οπότε όσο πιο συχνά κάνετε αναρτήσεις, τόσο το καλύτερο.
Αναβαθμίστε την επιχείρησή σας με τοπικές λέξεις-κλειδιά
Οι τοπικές λέξεις-κλειδιά δεν είναι απλώς κενές λέξεις. Αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της επιτυχίας της τοπικής επιχείρησής σας. Ακολουθώντας τις βέλτιστες πρακτικές που αναφέραμε μπορείτε να απελευθερώσετε το πλήρες δυναμικό των τοπικών λέξεων-κλειδιών για την τοπική επιχείρησή σας. Στη σημερινή ψηφιακή εποχή, το τοπικό SEO είναι το κλειδί για να ξεχωρίσετε στην περιοχή σας, να διευρύνετε τη βάση πελατών σας και να εδραιώσετε τη φήμη σας στον κλάδο που δραστηριοποιείστε. Ξεκινήστε τη βελτιστοποίηση του περιεχομένου σας σήμερα και παρακολουθήστε την τοπική επιχείρησή σας να μεγαλώνει σταθερά.
Από όλα τα παραπάνω έχει γίνει ξεκάθαρο λοιπόν, οι τοπικές επιχειρήσεις δεν μπορούν παραλείψουν να κάνουν μία ολοκληρωμένη μελέτη για τις λέξεις κλειδιά που αφορούν τη δική τους επιχείρηση. Αυτές οι δύο στρατηγικές, όταν χρησιμοποιούνται αποτελεσματικά, μπορούν να αυξήσουν σημαντικά την ορατότητα, την εμπιστοσύνη και τη μακροπρόθεσμη επιτυχία της επιχείρησής σας.
Αν χρειάζεστε βοήθεια για να κατανοήσετε πώς θα μπορούσαμε να βοηθήσουμε και τη δική σας τοπική επιχείρηση, είμαστε στη διάθεσή σας. Χωρίς καμία υποχρέωση, μπορούμε να κάνουμε μία δωρεάν συμβουλευτική συνεδρία και να σας προτείνουμε στρατηγικές βελτίωσης ώστε να σας ανακαλύψουν ακόμη περισσότεροι πελάτες σας. Δε θέλει κόπο και χρόνο. Θέλει τρόπο.