10 λάθη στο email marketing που σας κοστίζουν λεφτά.
Μόλις γίνουν κατανοητά, θα δείτε το email marketing να αρχίσει πραγματικά να αποδίδει.
Το email marketing είναι ένα ισχυρό εργαλείο για επιχειρήσεις όλων των μεγεθών. Σας επιτρέπει να προσεγγίζετε δυνητικούς αγοραστές και να διατηρείτε επαφή με υπάρχοντες πελάτες. Ωστόσο, υπάρχουν βασικά λάθη που κάνουν πολλές επιχειρήσεις όσον αφορά το μάρκετινγκ μέσω email που μπορεί να τους κοστίσουν λεφτά. Θα σας δείξουμε τα 10 πιο συνηθισμένα λάθη και γιατί μπορεί να είναι επιβλαβή για την επιχείρησή σας.
#1 - Δεν εχετε ποιοτική λίστα συνδρομητών
Ένα από τα πιο συνηθισμένα λάθη στο μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου είναι η μη δημιουργία μιας ποιοτικής λίστας email συνδρομητών, δηλαδή από άτομα που έχουν δώσει την άδειά τους να λαμβάνουν τα email σας και ενδιαφέρονται για τα προιόντα σας ή υπηρεσίες. Αυτά τα άτομα είναι πιο πιθανό να ανταποκριθούν στα μηνύματά σας και να γίνουν πελάτες.
Παράδειγμα: Η αγορά μιας λίστας email από έναν τρίτο μπορεί να φαίνεται σαν ένας γρήγορος τρόπος για να δημιουργήσετε τη λίστα σας. Ωστόσο, αυτή η πρακτική δεν είναι μόνο αναποτελεσματική, αλλά μπορεί επίσης να βλάψει τη φήμη σας. Μπορεί να καταλήξετε να στέλνετε μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σε άτομα που δεν ενδιαφέρονται για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε υψηλά ποσοστά εγκατάλειψης και καταγγελίες για λήψη ανεπιθύμητων μηνυμάτων (SPAM) κατά παράβαση του GDPR.
#2 - ΑΠΟΣΤΟΛΗ EMAIL ΧΩΡΙΣ ΣΑΦΗ ΣΚΟΠΟ
Ένα άλλο συνηθισμένο λάθος είναι η αποστολή email χωρίς σαφή σκοπό. Τα email σας πρέπει να έχουν συγκεκριμένο στόχο, όπως η προώθηση ενός νέου προϊόντος ή η αύξηση της επισκεψιμότητας στον ιστότοπό σας. Χωρίς σαφή σκοπό, οι συνδρομητές σας μπορεί να μπερδεύονται σχετικά με το γιατί λαμβάνουν τα email σας και μπορεί να χάσετε πιθανές πωλήσεις.
Παράδειγμα: Η αποστολή ενός γενικού ενημερωτικού δελτίου που περιλαμβάνει μια ποικιλία θεμάτων χωρίς σαφή παρότρυνση για δράση μπορεί να προκαλέσει σύγχυση μεταξύ των συνδρομητών. Μπορεί να μην ξέρουν τι δράση να κάνουν, και ως αποτέλεσμα, μπορεί να μην προβούν σε καμία απολύτως ενέργεια.
#3 - Μη τμηματοποίηση της λίστας email σας
Η αποτυχία τμηματοποίησης της λίστας email σας είναι ένα άλλο κοινό λάθος. Η τμηματοποίηση περιλαμβάνει τη διαίρεση της λίστας email σας σε μικρότερες ομάδες με βάση κοινά χαρακτηριστικά, όπως δημογραφικά στοιχεία ή ενδιαφέροντα. Αυτό σας επιτρέπει να προσαρμόσετε τα μηνύματά σας σε συγκεκριμένες ομάδες και να αυξήσετε τη συνάφεια των email σας.
Παράδειγμα: Εάν είστε ιδιοκτήτης καταστήματος ρούχων, μπορεί να θέλετε να τμηματοποιήσετε τη λίστα σας με βάση το φύλο, την ηλικία ή την τοποθεσία. Αυτό σας επιτρέπει να στέλνετε στοχευμένα μηνύματα σε κάθε ομάδα, όπως προσφορές για γυναικεία ρούχα ή εκπτώσεις για μια συγκεκριμένη τοποθεσία.
#4 - Αγνοώντας το σχεδιασμό email
Η παράβλεψη του σχεδιασμού email είναι ένα λάθος που μπορεί να οδηγήσει σε χαμηλά ποσοστά αφοσίωσης. Τα email σας πρέπει να είναι οπτικά ελκυστικά, ευανάγνωστα και φιλικά προς κινητά. Ένα κακώς σχεδιασμένο email μπορεί να απενεργοποιήσει τους συνδρομητές και να οδηγήσει σε διαγραφές.
Παράδειγμα: Ένα email με μικρές γραμματοσειρές, ακατάστατη διάταξη και χωρίς εικόνες δεν είναι ελκυστικό για τους συνδρομητές σας και δίνει την εντύπωση μίας επιχείρησης που επικοινωνεί με τους συνδρομητές στο πόδι. Εσάς θα σας άρεσε να νιώθετε έτσι; Μπορεί να δυσκολεύονται να διαβάσουν το περιεχόμενο και, ως εκ τούτου, μπορεί να μην ασχοληθούν καν με το email.
#5 - Αποστολή πάρα πολλών email
Η αποστολή πάρα πολλών email είναι ένα άλλο λάθος που μπορεί να οδηγήσει σε υψηλά ποσοστά διαγραφής. Αν και είναι σημαντικό να παραμένετε σε επαφή με τους συνδρομητές σας, ο βομβαρδισμός τους με πάρα πολλά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου μπορεί να γίνει ενοχλητικός. Ακόμη και γνωστός σας να το έκανε, κάθε μέρα μα κάθε μέρα μήνυμα, θα το θεωρούσατε ενοχλητικό σε κάποια στιγμή. Οπότε γιατί να το κάνετε αυτό προς τους συνδρομητές σας;
Παράδειγμα: Η καθημερινή αποστολή μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σχετικά με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας μπορεί γρήγορα να γίνει κουραστική για τους συνδρομητές. Μπορεί να αισθάνονται ότι τους στέλνουν ανεπιθύμητη αλληλογραφία και, ως εκ τούτου, μπορεί να διαγραφούν από τη λίστα σας.
#6 - Χρήση γενικών γραμμών θέματος
Η χρήση γενικών γραμμών θέματος είναι ένα λάθος που μπορεί να οδηγήσει σε χαμηλά ποσοστά ανοίγματος. Οι γραμμές θέματός σας πρέπει να είναι σαφείς, συνοπτικές και σχετικές με το περιεχόμενο του email σας. Οι γενικές γραμμές θέματος μπορούν εύκολα να παραβλεφθούν και οι συνδρομητές μπορούν να διαγράψουν το email σας χωρίς καν να το ανοίξουν.
Παράδειγμα: Μια γραμμή θέματος που λέει απλώς «Ενημερωτικό δελτίο» μπορεί να μην είναι αρκετά συναρπαστική για να δελεάσει τους συνδρομητές να ανοίξουν το email σας. Αντίθετα, δοκιμάστε να χρησιμοποιήσετε μια γραμμή θέματος που επισημαίνει ένα συγκεκριμένο όφελος ή προσφορά, όπως “Αποκλειστική πώληση για συνδρομητές”.
#7 - Δεν ελεγχετε τα email σας
Το να μην ελέγχετε τα email σας είναι άλλο ένα λάθος που μπορεί να βλάψει τις προσπάθειες μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σας. Είναι σημαντικό να δοκιμάσετε τα email σας πριν τα στείλετε στους συνδρομητές σας για να βεβαιωθείτε ότι εμφανίζονται σωστά και ότι δεν υπάρχουν σφάλματα.
Παράδειγμα: Η αποστολή ενός email με κατεστραμμένους συνδέσμους ή εικόνες που δεν εμφανίζονται σωστά μπορεί να είναι απογοητευτικό για τους συνδρομητές. Μπορεί να χάσουν την εμπιστοσύνη τους στην επωνυμία σας και να είναι λιγότερο πιθανό να αλληλεπιδράσουν με μελλοντικά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
#8 - Αποτυχία εξατομίκευσης των email σας
Η αποτυχία εξατομίκευσης των email σας είναι ένα λάθος που μπορεί να οδηγήσει σε χαμηλά ποσοστά αφοσίωσης. Η εξατομίκευση περιλαμβάνει τη χρήση των ονομάτων των συνδρομητών σας και άλλων σχετικών πληροφοριών για να κάνετε τα email σας να αισθάνονται πιο προσωπικά και σχετικά.
Παράδειγμα: Η έναρξη ενός μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου με “Αγαπητέ πελάτη” μπορεί να θεωρηθεί απρόσωπη και γενική. Αντίθετα, δοκιμάστε να χρησιμοποιήσετε το μικρό όνομα του συνδρομητή σας για να κάνετε το email να αισθάνεται πιο εξατομικευμένο. Αλλά ακόμα και εδώ γίνονται βασικά λάθη. Μήνυμα που αναφέρει “Αγαπητέ Γιώργος” και όχι “Αγαπητέ Γιώργο” δείχνει στον πελάτη του ότι δεν του μιλάτε εσείς αλλά μία απρόσωπη μηχανή.
#9 - Δεν συμπεριλαμβάνετε μια σαφής παρότρυνση για δράση
Το να μην συμπεριλαμβάνετε μια σαφή παρότρυνση για δράση στα email σας είναι ένα λάθος που μπορεί να οδηγήσει σε χαμηλή απόδοση. Η παρότρυνση για δράση θα πρέπει να είναι σαφής, συνοπτική και να είναι εύκολη η εύρεση στο email σας. Αυτό μπορεί να βοηθήσει στην αύξηση της επισκεψιμότητας στον ιστότοπό σας και στην αύξηση των πωλήσεων.
Παράδειγμα: Η αποστολή ενός email για την προώθηση ενός νέου προϊόντος χωρίς σαφή παρότρυνση για δράση όπως “Δες εδώ” ή “Προβολή Συλλογής”, μπορεί να προκαλέσει σύγχυση στους συνδρομητές. Ενδέχεται να μην ξέρουν τι ενέργειες να κάνουν και, ως εκ τούτου, μπορεί να μην κάνουν μια αγορά.
#10 - Αγνοώντας το Analytics και τις μετρήσεις
Η παράβλεψη των αναλυτικών στοιχείων και των μετρήσεων είναι ένα λάθος που μπορεί να εμποδίσει τις προσπάθειες μάρκετινγκ μέσω email. Είναι σημαντικό να παρακολουθείτε τις αναλογίες ανοίγματος email, τις αναλογίες κλικ προς αριθμό εμφανίσεων και άλλες μετρήσεις για να προσδιορίσετε τι λειτουργεί και τι όχι στις καμπάνιες ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σας. Αυτό μπορεί να σας βοηθήσει να λάβετε τεκμηριωμένες αποφάσεις σχετικά με το πώς να βελτιώσετε τις προσπάθειες μάρκετινγκ μέσω email.
Παράδειγμα: Η αποστολή μιας καμπάνιας ηλεκτρονικού ταχυδρομείου χωρίς παρακολούθηση των αναλογιών ανοίγματος και κλικ προς αριθμό εμφανίσεων μπορεί να δυσκολέψει τον προσδιορισμό του πόσο αποτελεσματικό ήταν το email σας. Μπορεί να χάσετε ευκαιρίες για να βελτιώσετε τις καμπάνιες σας και να αυξήσετε την αφοσίωση των συνδρομητών σας.
Συμπερασμα
Το μάρκετινγκ μέσω email μπορεί να είναι ένα ισχυρό εργαλείο για τις επιχειρήσεις, αλλά είναι σημαντικό να αποφεύγετε τα παραπάνω λάθη. Δημιουργώντας μια ποιοτική λίστα email, στέλνοντας email με σαφή σκοπό, τμηματοποιώντας τη λίστα σας, δίνοντας προσοχή στο σχεδιασμό email, αποφεύγοντας την αποστολή πολλών email, χρησιμοποιώντας συναρπαστικές γραμμές θέματος, δοκιμάζοντας τα email σας, εξατομικεύοντας τα email σας συμπεριλαμβάνοντας μιας σαφή παρότρυνση για δράση και παρακολουθώντας τα αναλυτικά στοιχεία και τις μετρήσεις σας, μπορείτε να βελτιώσετε τις προσπάθειες μάρκετινγκ μέσω email και να επιτύχετε τους στόχους σας στην προσέγγιση και την αλληλεπίδραση με τους συνδρομητές σας.
Αν όλα τα παραπάνω σας φάνηκαν χρήσιμα, ζητήστε μας μία δωρεάν συμβουλευτική συνεδρία 15-30 λεπτών για σας δείξουμε πώς μπορούμε να σας βοηθήσουμε. Κάποια παραδείγματα θα έχετε δει ήδη στα case studies μας.