Γιατί διαγράφονται οι συνδρομητές σας
και πώς να το σταματήσετε
Χάνετε συνδρομητές από το ενημερωτικό δελτίο σας και αναρωτιέστε γιατί; Η απώλεια συνδρομητών μπορεί να είναι απογοητευτική και επιζήμια για την ανάπτυξη της επιχείρησής σας. Σε αυτό το άρθρο, θα συζητήσουμε μερικά κοινά λάθη που θα μπορούσαν να αναγκάσουν τους συνδρομητές να διαγραφούν και να παρέχουμε πρακτικές λύσεις για τη διόρθωσή τους.
Λάθος #1: Το περιεχόμενό σας δεν είναι σχετικό με τα ενδιαφέροντα του συνδρομητή ή δεν παρέχει κάποια αξία
Όσον αφορά το μάρκετινγκ μέσω email, η παροχή σχετικού και πολύτιμου περιεχομένου είναι απαραίτητη για τη διατήρηση του ενδιαφέροντος και της αφοσίωσης των συνδρομητών. Εάν το περιεχόμενό σας δεν είναι προσαρμοσμένο στα ενδιαφέροντά τους ή δεν παρέχει καμία αξία, δεν είναι περίεργο που διαγράφονται από το ενημερωτικό δελτίο σας.
Για να αποφύγετε αυτό το λάθος, ξεκινήστε γνωρίζοντας το κοινό σας και τα ενδιαφέροντά του. Χρησιμοποιήστε την τμηματοποίηση για να ομαδοποιήσετε τους συνδρομητές με βάση παράγοντες όπως δημογραφικά στοιχεία, συμπεριφορές και προτιμήσεις και, στη συνέχεια, προσαρμόστε το περιεχόμενό σας στα ενδιαφέροντα κάθε ομάδας. Για παράδειγμα, εάν πουλάτε ρούχα online, θα μπορούσατε να στείλετε διαφορετικά ενημερωτικά δελτία σε συνδρομητές με βάση το φύλο και το ιστορικό αγορών τους ή περιήγησης στο site.
Είναι επίσης σημαντικό να παρέχετε αξία στα ενημερωτικά δελτία σας. Αυτό θα μπορούσε να σημαίνει την προσφορά αποκλειστικών εκπτώσεων ή προωθήσεων, την παροχή χρήσιμων συμβουλών ή συμβουλών που σχετίζονται με τον κλάδο σας. Όταν οι συνδρομητές σας βλέπουν ότι τα ενημερωτικά δελτία σας τους παρέχουν αξία και καλύπτουν τις ανάγκες τους, είναι πολύ πιο πιθανό να παραμείνουν αφοσιωμένοι και να θέλουν να επικοινωνείτε μαζί τους.
Μια σχετική μελέτη με το όνομα «Πώς η τμηματοποίηση και η εξατομίκευση μπορούν να ενισχύσουν την απόδοση επένδυσης του μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου» υποστηρίζει τη σημασία της παροχής πολύτιμου περιεχομένου, η οποία διαπίστωσε ότι τα εξατομικευμένα και τμηματοποιημένα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου δημιουργούν το 58% όλων των εσόδων μέσω email. Αυτό δείχνει ότι αφιερώνοντας χρόνο για να προσαρμόσετε το περιεχόμενό σας στο κοινό σας μπορεί να έχει σημαντικό αντίκτυπο στην επιτυχία σας στο μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Για να παρέχετε σχετικό ή υψηλής αξίας περιεχομένο στο email marketing, μπορείτε να ακολουθήσετε αυτά τα πρακτικά βήματα:
Καθορίστε το κοινό-στόχο σας: Προσδιορίστε ποιο είναι το κοινό-στόχος σας και ποια είναι τα ενδιαφέροντα και οι ανάγκες του. Αυτό θα σας βοηθήσει να προσαρμόσετε το περιεχόμενό σας στις ανάγκες και τα ενδιαφέροντά τους.
Αναπτύξτε μια στρατηγική περιεχομένου: Μόλις γνωρίσετε το κοινό-στόχο σας, αναπτύξτε μια στρατηγική περιεχομένου που εστιάζει στην παροχή αξίας στους συνδρομητές σας. Το περιεχόμενό σας πρέπει να είναι ενημερωτικό, εκπαιδευτικό και ελκυστικό. Χρησιμοποιήστε οπτικά στοιχεία, όπως εικόνες ή βίντεο, για να κάνετε το περιεχόμενό σας πιο ενδιαφέρον.
Διεξάγετε έρευνες και ζητήστε σχόλια: Ζητήστε από τους συνδρομητές σας σχόλια σχετικά με το περιεχόμενο που παρέχετε. Διεξάγετε έρευνες για να μάθετε τι τους αρέσει και τι δεν τους αρέσει στα email σας. Χρησιμοποιήστε αυτά τα σχόλια για να βελτιώσετε το περιεχόμενό σας και να το προσαρμόσετε στις ανάγκες τους.
Δοκιμή και ανάλυση: Δοκιμάστε διαφορετικούς τύπους περιεχομένου για να δείτε τι λειτουργεί καλύτερα για το κοινό σας. Αναλύστε τις αναλογίες ανοίγματος και κλικ προς αριθμό εμφανίσεων για να δείτε ποια email έχουν καλή απόδοση και ποια χρειάζονται βελτίωση.
Ακολουθώντας αυτά τα βήματα, μπορείτε να βελτιώσετε την ποιότητα του περιεχομένου σας και να διατηρήσετε την αφοσίωση των συνδρομητών σας. Θυμηθείτε, η παροχή αξίας στους συνδρομητές σας πρέπει να είναι η πρώτη σας προτεραιότητα.
Μια σχετική μελέτη διαπίστωσε ότι οι συνδρομητές είναι πιο πιθανό να παραμείνουν αφοσιωμένοι με περιεχόμενο email που είναι εξατομικευμένο και σχετικό με τα ενδιαφέροντά τους.
Λάθος #2: Στέλνετε πάρα πολλά email
Ένας συνηθισμένος λόγος για τον οποίο οι συνδρομητές μπορούν να διαγραφούν από το ενημερωτικό δελτίο σας είναι η συχνότητα των email σας. Εάν στέλνετε πάρα πολλά email σε σύντομο χρονικό διάστημα, μπορεί να θεωρηθεί από ανεπιθύμητο έως και ενοχλητικό. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε μια αρνητική αντίληψη για την επιχείρησή σας και τελικά να οδηγήσει σε διαγραφές.
Για να σταματήσετε να χάνετε συνδρομητές, θα πρέπει να τμηματοποιήσετε τη λίστα email σας και να στείλετε στοχευμένα email με βάση τα ενδιαφέροντα και τις προτιμήσεις των συνδρομητών. Με αυτόν τον τρόπο, οι συνδρομητές σας λαμβάνουν μόνο μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που σχετίζονται με αυτούς, μειώνοντας την πιθανότητα να αισθάνονται υπερβολικοί. Οπότε δεν είναι απλώς θέμα συχνότητας αλλά και ποιότητας/σχετικότητας.
Ένας άλλος τρόπος για να μειώσετε τη συχνότητα των email σας είναι να δώσετε στους συνδρομητές σας την επιλογή να επιλέξουν πόσο συχνά θα λαμβάνουν email από εσάς. Αυτό μπορεί να γίνει με το να τους δίνετε την επιλογή στα email τους αντί να διαγραφούν, να ενημερώσουν το προφίλ τους όπου μπορούν να επιλέξουν πόσο συχνά θα λαμβάνουν μηνύματα, καθημερινά, εβδομαδιαία ή μηνιαία.
Σχετική μελέτη για το θέμα αυτό είναι τα «Email Marketing Benchmarks». Σύμφωνα με τα ευρήματά της, η μέση αναλογία ανοίγματος email είναι 17,92%, και η μέση αναλογία κλικ προς αριθμό εμφανίσεων είναι 2,69%. Αυτές οι τιμές ενδέχεται να διαφέρουν ανάλογα με παράγοντες όπως ο κλάδος και η συχνότητα email, επομένως είναι σημαντικό να παρακολουθείτε τις δικές σας μετρήσεις email και να προσαρμόζετε τη συχνότητα των email σας ανάλογα.
Λάθος #3: Δεν στέλνετε αρκετά email
Από την άλλη πλευρά, εάν δεν στέλνετε αρκετά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, οι συνδρομητές σας μπορεί να σας ξεχάσουν και να χάσουν το ενδιαφέρον τους.
Η αποστολή πολύ λίγων email ή η μη αρκετά συχνή αποστολή τους μπορεί να οδηγήσει σε χαμηλά ποσοστά αφοσίωσης και να προκαλέσει στους συνδρομητές να ξεχάσουν την επωνυμία σας ή να χάσουν το ενδιαφέρον τους για το περιεχόμενό σας. Σύμφωνα με μια μελέτη, οι εταιρείες που στέλνουν περισσότερα από 30 email το μήνα βλέπουν τα ποσοστά ανοίγματος των email να αυξάνονται σχεδόν κατά 20% σε σύγκριση με εταιρείες που στέλνουν λιγότερα από έξι email το μήνα.
Για παράδειγμα, εάν στέλνετε μόνο ένα μηνιαίο ενημερωτικό δελτίο, οι συνδρομητές σας ενδέχεται να μην αισθάνονται συνδεδεμένοι με την επωνυμία ή το περιεχόμενό σας. Μπορεί ακόμη και να ξεχάσουν ότι έχουν εγγραφεί στο ενημερωτικό δελτίο σας και τελικά να καταργήσουν την εγγραφή τους. Από την άλλη πλευρά, εάν στέλνετε πιο συχνά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, όπως εβδομαδιαία ή δύο φορές την εβδομάδα, θα παραμένετε πρώτοι στους συνδρομητές σας και θα τους κρατάτε αφοσιωμένους στο περιεχόμενό σας.
Για να διορθώσετε αυτό το λάθος, θα πρέπει να στέλνετε περισσότερα email σε τακτική βάση. Ωστόσο, θα πρέπει επίσης να βεβαιωθείτε ότι το περιεχόμενο που στέλνετε είναι πολύτιμο και σχετικό με τους συνδρομητές σας. Δε θέλετε να τα υπερφορτώνετε με πάρα πολλά email που δε βρίσκουν χρήσιμα ή ενδιαφέροντα. Αντίθετα, προσπαθήστε να βρείτε μια ισορροπία μεταξύ συχνότητας και ποιότητας.
Λάθος #4: Πάντα προσπαθείτε να τους πουλήσετε κάτι
Εάν οι συνδρομητές σας αισθάνονται ότι το μόνο που σας ενδιαφέρει είναι να τους πουλήσετε κάτι, μπορεί να διαγραφούν.
Ένας από τους πιο συνηθισμένους λόγους για τους οποίους οι συνδρομητές διαγράφουν τα ενημερωτικά δελτία είναι ότι αισθάνονται ότι βομβαρδίζονται συνεχώς με email που θέλουν να τους πουλήσουν κάτι. Εάν το ενημερωτικό δελτίο σας προωθεί πάντα τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας, οι συνδρομητές σας μπορεί να αρχίσουν να νιώθουν ότι τους στέλνετε ανεπιθύμητα μηνύματα και, ως εκ τούτου, να διαγραφούν από τη λίστα σας.
Παρέχετε πολύτιμο περιεχόμενο και συνδυάστε προωθητικές προσφορές. Εστιάστε στην παροχή πολύτιμου περιεχομένου που οι συνδρομητές σας θα βρουν ενδιαφέρον και χρήσιμο. Συνδυάστε τις προωθητικές προσφορές με το περιεχόμενό σας, αντί να προωθείτε αποκλειστικά κάποια πώληση προϊόντος ή υπηρεσίας. Για παράδειγμα, εάν είστε ιδιοκτήτης καταστήματος με είδη κατοικίδιων ζώων, μπορείτε να στείλετε ένα ενημερωτικό δελτίο με χρήσιμες συμβουλές για τη φροντίδα των κατοικίδιων σας και να συμπεριλάβετε μια ειδική προσφορά για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας στο τέλος του ενημερωτικού δελτίου.
Σύμφωνα με μια μελέτη, τα ενημερωτικά δελτία που παρέχουν έναν καλό συνδυασμό περιεχομένου και προωθήσεων τείνουν να έχουν υψηλότερα ποσοστά αφοσίωσης και χαμηλότερα ποσοστά διαγραφής. Επομένως, εστιάστε πρώτα στην παροχή αξίας στους συνδρομητές σας και στη συνέχεια στις προσφορές.
Λάθος #5: Δεν εγγράφηκαν ποτέ ή δεν κατάλαβαν ότι εγγράφηκαν στη λίστα email σας
Αυτό μπορεί να συμβεί εάν προσθέσετε κάποιον στη λίστα email σας χωρίς τη συγκατάθεσή του ή εάν η διαδικασία εγγραφής σας δεν είναι σαφής. Είναι σημαντικό να θυμάστε ότι η αποστολή μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σε άτομα που δε συμμετείχαν ή δεν περίμεναν να λάβουν μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου από εσάς μπορεί όχι μόνο να οδηγήσει σε κατάργηση εγγραφής, αλλά και να βλάψει τη φήμη του αποστολέα σας και ενδεχομένως να οδηγήσει σε νομικά ζητήματα.
Για να διορθώσετε αυτό το λάθος, βεβαιωθείτε ότι η διαδικασία εγγραφής σας είναι σαφής και διαφανής. Χρησιμοποιήστε μια διαδικασία επιβεβαίωσης email, όπου οι συνδρομητές πρέπει να επιβεβαιώσουν τη συνδρομή τους πριν προστεθούν στη λίστα email σας. Αυτό όχι μόνο διασφαλίζει ότι οι συνδρομητές γνωρίζουν τι εγγράφονται, αλλά βοηθά επίσης να εξαλειφθούν οι ψεύτικες ή ανενεργές διευθύνσεις email. Επιπλέον, φροντίστε να προσθέτετε μόνο συνδρομητές που έχουν επιλέξει ρητά να λαμβάνουν μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου από εσάς.
Σχετική μελέτη για το θέμα αυτό είναι «Η σημασία της συναίνεσης στο μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου». Αυτή η μελέτη διαπίστωσε ότι τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που αποστέλλονται σε συνδρομητές που δεν επιλέγουν ρητά είχαν ως αποτέλεσμα υψηλότερα ποσοστά διαγραφής και χαμηλότερα ποσοστά αφοσίωσης. Διαπίστωσε επίσης ότι η χρήση μιας διαδικασίας διπλής επιβεβαίωσης συνδρομής μπορεί να οδηγήσει σε υψηλότερα ποσοστά αφοσίωσης και χαμηλότερα ποσοστά διαγραφής από τη λίστα.
Εφαρμόζοντας μια σαφή και διαφανή διαδικασία εγγραφής, μπορείτε να διασφαλίσετε ότι οι συνδρομητές γνωρίζουν τι εγγράφονται και είναι πιο πιθανό να αλληλεπιδράσουν με τα email σας.
Συμπερασμα
Η απώλεια συνδρομητών μπορεί να είναι μια απογοητευτική και επιζήμια εμπειρία για κάθε επιχείρηση. Ωστόσο, αποφεύγοντας κοινά λάθη, όπως η αποστολή πάρα πολλών μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, η μη παροχή πολύτιμου περιεχομένου, η δυσκολία στην κατάργηση εγγραφής, η μη σωστή κατάτμηση του κοινού, μη διευκρινίζοντας πώς εγγράφηκαν οι συνδρομητές σας και πάντα προσπαθώντας να πουλήσετε κάτι, μπορείτε να κρατήσετε τους συνδρομητές σας αφοσιωμένους και ενεργούς στη λίστα σας Εφαρμόζοντας πρακτικές λύσεις για τη διόρθωση αυτών των λαθών, όπως η παροχή περιεχομένου με γνώμονα την αξία, η δημιουργία σαφών και εύχρηστων συνδέσμων κατάργησης εγγραφής, η τμηματοποίηση του κοινού με βάση τα ενδιαφέροντά του και η εστίαση στην οικοδόμηση σχέσεων αντί στην προώθηση των πωλήσεων, οι επιχειρήσεις μπορούν όχι μόνο να διατηρήσουν τους τρέχοντες συνδρομητές τους αλλά και να προσελκύσουν νέους. Κατανοώντας τους λόγους για τους οποίους οι συνδρομητές καταργούν την εγγραφή τους και λαμβάνοντας τα απαραίτητα μέτρα για τη διόρθωσή τους, οι επιχειρήσεις μπορούν να δημιουργήσουν μια πιο αφοσιωμένη και πιστή βάση συνδρομητών, οδηγώντας σε αυξημένη ανάπτυξη και επιτυχία μακροπρόθεσμα.
Αν όλα τα παραπάνω σας φάνηκαν χρήσιμα, ζητήστε μας μία δωρεάν συμβουλευτική συνεδρία 15-30 λεπτών για σας δείξουμε πώς μπορούμε να σας βοηθήσουμε να καθαρίσετε την λίστα σας. Κάποια παραδείγματα θα έχετε δει ήδη στα case studies μας.