Δημοσιεύσεις Google. Το μυστικό σας όπλο για τις τοπικές αναζητήσεις.

Περιεχόμενα

Δημοσιεύσεις Google και Συχνές Ερωτήσεις χρηστών (8/10)

Σίγουρα, θα μπορούσαμε να είχαμε συμπεριλάβει στο τελευταίο μάθημα στο Google My Business αυτές τις 2 δυνατότητες, αλλά προσπαθούμε να κρατήσουμε τα μαθήματα  μικρά και εύπεπτα. Και υπάρχει πολύ σοβαρός λόγος για αυτό. Αυτά που θα αναφέρουμε σε αυτό το μάθημα είναι πράγματα που η συντριπτική πλειονότητα των τοπικών επιχειρήσεων δεν κάνει. Θέλαμε λοιπόν να κάνουμε ένα ξεχωριστό μάθημα ώστε να έχετε όλη σαν την ενέργειά για να το αφομοιώσετε. Αυτές οι δυνατότητες είναι πανίσχυρες και έχουν ιδιαίτερη βαρύτητα για την Google, οπότε όπως καταλαβαίνετε, για να ξεχωρίσει μία επιχείρηση πρέπει να κάνει ακριβώς αυτά που οι άλλες αρνούνται να κάνουν. (όταν καταλάβουν πόσο σημαντικό είναι εσείς θα έχετε ήδη ένα σταθερό προβάδισμα)

Δημοσιεύσεις στην Google

Ας ξεκινήσουμε με τις δημοσιεύσεις στο Google My business προφίλ σας. Οι αναρτήσεις αποτελούνται από μια εικόνα ή ένα βίντεο σε συνδυασμό με μια σύντομη περιγραφή κειμένου – έως 1500 χαρακτήρες. Η Google τα έχει μετακινήσει μερικές φορές από τότε που κυκλοφόρησαν, αλλά αυτή τη στιγμή, καθώς γράφουμε αυτό το μάθημα, εμφανίζονται στο κάτω μέρος του πλαισίου προφίλ σας στο GMB στις αναζητήσεις στην επιφάνεια εργασίας. Στις αναζητήσεις για κινητά, εμφανίζονται στα συνδυασμένα αποτελέσματα αναζήτησης και κάτω από τον σύνδεσμο “αναρτήσεις” του προφίλ σας στο GMB.

Και στις δύο πλατφόρμες, η Google εμφανίζει μια προβολή μικρογραφίας, όπου η εικόνα περικόπτεται και εμφανίζονται μόνο οι πρώτες λίγες γραμμές κειμένου. Όταν ο χρήστης κάνει κλικ στην ανάρτηση, εμφανίζεται η πλήρης εικόνα και η περιγραφή του κειμένου.


Περιεχόμενο δημοσιεύσεων

Οι αναρτήσεις θα πρέπει πάντα να είναι εξαιρετικές και να προωθούν την υπηρεσία/προϊόν σας – η στρατηγική των social media δε λειτουργεί εδώ. Για να γίνει κατανοητό αυτό, θα πρέπει να εξηγήσουμε τη διαφορά στην πρόθεση του χρήστη και την υπεραξία που έχει το Local SEO σε σχέση με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Στο Instagram λοιπόν αυτός που βλέπει τη δημοσίευσή σας είναι αραχτός και απλά σκρολάρει στο feed του. Δεν ψάχνει κάτι. Απλά σκοτώνει την ώρα του. Αυτός όμως που σας βρίσκει μέσω των τοπικών αναζητήσεων είναι κάποιος χρήστης που ενεργά ψάχνει τη δική σας υπηρεσία και μάλιστα στην τοποθεσία σας. Οπότε είναι βέβαιο ότι θα επιλέξει κάποια επιχείρηση. Το θέμα είναι αν αυτή η επιχείρηση θα είναι η δική σας.

Κάντε λοιπόν τις δημοσιεύσεις εξαιρετικές από θέμα εικόνας και περιεχομένου ώστε να τον πείσετε ότι έχετε τόσο μεγάλη εξειδίκευση πάνω σε αυτό που αναζητεί, που θα τον κάνει να σας επιλέξει.  Θυμηθείτε, το προφίλ σας στο GMB είναι η νέα σας αρχική σελίδα και είναι συνήθως η πρώτη εντύπωση που κάνετε με πιθανούς πελάτες (φροντίστε να μην είναι και η τελευταία). Θα πρέπει να χρησιμοποιείτε τις δημοσιεύσεις για να τους καταπλήξετε και να τους πείσετε να κάνουν κλικ στον ιστότοπό σας ή ιδανικά να σας επισκεφτούν στην τοποθεσία σας.

Οι δημοσιεύσεις λοιπόν θα σας βοηθήσουν επίσης να ξεχωρίσετε από τους ανταγωνιστές. Να θυμάστε ότι οι περισσότερες επιχειρήσεις δε χρησιμοποιούν αυτή τη δυνατότητα και γνωρίζουμε ότι οι τοπικοί πελάτες κάνουν έρευνα και αναζητούν τοπικές επιλογές. Εάν το κάνετε εσείς ενώ οι ανταγωνιστές σας δεν το χρησιμοποιούν, θα ξεχωρίσετε και θα έχετε περισσότερες πιθανότητες να μετατρέψετε τους χρήστες που αναζητούν σε δικούς σας πελάτες. Οι αναρτήσεις παραμένουν ενεργές για 7 ημέρες. Αυτό σημαίνει ότι μετά την 7η μέρα η ανάρτησή σας είναι εκεί, αλλά δεν έχει καμία αξία σαν φρέσκο περιεχόμενο για την Google. Εάν έχετε περισσότερες από μία αναρτήσεις ζωντανά ταυτόχρονα, θα εμφανίζονται σε ένα καρουζέλ, με τις πιο πρόσφατες αναρτήσεις να εμφανίζονται πρώτες.

Θα πρέπει να προσεγγίσετε τις δημοσιεύσεις ακριβώς όπως το κείμενο των διαφημίσεων στην Google. Το τι θα δει ο χρήστης σε αυτή τη φάση θα παίξει τεράστιο ρόλο αν τελικά κάνει κλικ στη δημοσίευσή σας.

Εικόνες δημοσιεύσεων

Το ιδανικό μέγεθος εικόνας είναι 700 επί 700 pixel. Εδώ θα αντιμετωπίσετε ένα πρόβλημα. Δεν υπάρχει η δυνατότητα να βάλετε άλλη φωτογραφία για εμφανίσεις σε σταθερό και άλλες σε κινητό. Οπότε η καλύτερη λύση είναι να ακολουθήσετε τις οδηγίες της Google και η αναλογία των εικόνων να είναι 1:1. Όπως βλέπετε στην εικόνα από κάτω, η φωτογραφία περικόπτεται στον σταθερό υπολογιστή αλλά σε ανεκτά επίπεδα, ενώ στο κινητό εμφανίζεται τέλεια.

google-posts-dekstop-VS-mobile

Δεδομένου ότι η πλειονότητα των χρηστών κάνει τις αναζητήσεις από κινητό, αυτό θα έχει ελάχιστον αν όχι μηδαμινό αντίκτυπο στην εικόνα της επιχείρησης. Ορίστε και μία κρυφή ματιά στο διαχειριστικό του εργαλείου μας που το επιβεβαιώνει καθώς τα νούμερα είναι συντριπτικά. (παρατηρήστε τη συνεχή ανοδική πορεία της επιχείρησης;)

  • Χρήστες που είδαν το GMB σε χάρτες Google σε κινητό: 53%
  • Χρήστες που είδαν το GMB σε χάρτες Google σε υπολογιστή: 2%
  • Χρήστες που είδαν το GMB σε αναζητήσεις σε κινητό: 38%
  • Χρήστες που είδαν το GMB σε αναζητήσεις σε υπολογιστή: 6%

Τα βίντεο για αναρτήσεις έχουν τους ίδιους περιορισμούς μεγέθους αρχείου με τα βίντεο για GMB, τα οποία έχουν διάρκεια έως 30 δευτερόλεπτα και μέγεθος 75 mb. Η βελτιστοποίηση του κειμένου που εμφανίζεται σε προβολή μικρογραφιών μπορεί επίσης να είναι δύσκολη. Η επιλογή του σωστού προτύπου δημοσίευσης είναι το κλειδί – θέλετε να μεγιστοποιήσετε το μήνυμά σας στον μικρό διαθέσιμο χώρο. Διαφορετικά πρότυπα επιτρέπουν διαφορετικές ποσότητες ορατού κειμένου. Οπότε εδώ δεν υπάρχει μία μαγική συνταγή. Θα πρέπει να δοκιμάσετε και να δείτε μέσω UTM και GA4 σε ποια πρότυπα κάνουν περισσότερο κλικ οι χρήστες.

Ζητήστε ξεκάθαρα τι θέλετε να κάνει ο χρήστης

Έχετε την επιλογή να συμπεριλάβετε ένα κουμπί παρότρυνσης για δράση – ή CTA – στις δημοσιεύσεις σας, και θα πρέπει πάντα να χρησιμοποιείτε αυτό το κουμπί. Μελέτες έχουν δείξει ότι τα κουμπιά προτροπής λειτουργούν εξαιρετικά και αυξάνουν την αναλογία κλικ προς θεάσεις δημοσίευσης.

Εάν μοιράζεστε μια ανάρτηση για να προσπαθήσετε να πείσετε τους δυνητικούς πελάτες σας, χρειάζεστε έναν τρόπο να προσελκύσετε αυτούς τους πελάτες στον ιστότοπό σας, επομένως πρέπει να χρησιμοποιήσετε ένα κουμπί. Λάβετε υπόψη, ωστόσο, ότι η συμπερίληψη ενός κουμπιού CTA έχει ως αποτέλεσμα λιγότερο ορατό κείμενο στην προβολή μικρογραφιών. Παρόλο που το κουμπί εμφανίζεται στο κάτω μέρος της περιγραφής πλήρους κειμένου, εμφανίζεται ως σύνδεσμος στο κάτω μέρος της προβολής μικρογραφίας, αντικαθιστώντας την τελευταία γραμμή κειμένου.

Ο πιο συνηθισμένος και πιο εύκολος στη βελτιστοποίηση είναι η δημοσίευση μίας ενημέρωσης. Είναι το τέλειο μέρος για να δείξετε την εξειδίκευσή σας και τι ακριβώς είναι αυτό που σας ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό (εδώ όπως είπαμε και πριν, ελάχιστες επιχειρήσεις οπότε…. παίζετε μπάλα μόνοι σας!) Η προβολή μικρογραφιών θα εμφανίσει 4 γραμμές κειμένου ή περίπου 100 χαρακτήρες. Με το κουμπί CTA, καταλήγετε με 3 πλήρεις γραμμές κειμένου – άφθονο χώρο για να γράψετε κάτι συναρπαστικό.


update posts google

Οι δημοσιεύσεις εκδηλώσεων είναι ιδανικές για…. τι άλλο; Εκδηλώσεις. Θα βάλετε υποχρεωτικά τον “Τίτλο εκδήλωσης” και ένα εύρος ημερομηνιών που θα λάβει χώρα. Στην προβολή μικρογραφιών, ο τίτλος εμφανίζεται στην πρώτη γραμμή και το εύρος ημερομηνιών στη δεύτερη γραμμή. Εφόσον το κουμπί CTA εμφανίζεται στην τελευταία γραμμή, αυτό σημαίνει ότι θα εμφανίζεται μόνο μία γραμμή της περιγραφής σας. Ωστόσο, αυτό δεν είναι πάντα κακό – αυτές οι δημοσιεύσεις θα παραμείνουν ζωντανές για όλη τη διάρκεια του εύρους ημερομηνιών που εισάγατε και με τη δυνατότητα εμφάνισης ενός τίτλου που απομονώνεται στην πρώτη γραμμή, οι δημοσιεύσεις συμβάντων μπορεί να είναι πολύ αποτελεσματικές.

event google post

Οι δημοσιεύσεις προσφοράς είναι παρόμοιες με τις δημοσιεύσεις συμβάντων, με τίτλο και εύρος ημερομηνιών για την προσφορά. Μόλις συμπεριλάβετε το κουμπί CTA, μια γραμμή της περιγραφής είναι ορατή. Μόλις κάνετε κλικ στη μικρογραφία, έχετε την επιλογή να συμπεριλάβετε έναν κωδικό κουπονιού, μεθόδους εξαργύρωσης και μια δήλωση αποποίησης ευθύνης.

offer google posts

Το τελικό πρότυπο ανάρτησης είναι οι αναρτήσεις προϊόντων, οι οποίες περιλαμβάνουν όνομα προϊόντος και εύρος τιμών. Μόλις συμπεριλάβετε το κουμπί CTA, μια γραμμή της περιγραφής είναι ορατή. Επιλέξτε το σωστό πρότυπο για αυτό που μοιράζεστε, ανεβάστε μια εκπληκτική εικόνα και γράψτε μια συναρπαστική περιγραφή και θα μπορέσετε να προσελκύσετε πελάτες που δεν έχουν επισκεφτεί καν τον ιστότοπό σας.

offer google posts

Συχνές ερωτήσεις πελατών

Θα πρέπει επίσης να δώσετε μεγάλη προσοχή στην ενότητα Ερωτήσεις και Απαντήσεις, η οποία εμφανίζεται ακριβώς κάτω από τη διεύθυνση και τον αριθμό τηλεφώνου σας στο προφίλ σας στο GMB. Η ενότητα Q&A είναι μια δυνατότητα στο προφίλ σας, όπου ο καθένας μπορεί να κάνει μια ερώτηση για την επιχείρησή σας… και οποιοσδήποτε μπορεί να απαντήσει σε αυτήν την ερώτηση για εσάς.

Οι περισσότερες επιχειρήσεις δεν έχουν ιδέα ότι είναι εκεί ή δε δίνουν προσοχή στις ερωτήσεις που τίθενται (βλέπετε ότι αυτό το πράγμα επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά. Σωστά;)– πράγμα που σημαίνει ότι αφήνουν τυχαία άτομα να απαντήσουν σε ερωτήσεις σχετικά με την επιχείρησή τους. Τρελό!

qa gmb

Οι ερωτήσεις έχουν μια δυνατότητα θετικής ψήφου – εάν μια ερώτηση λάβει τουλάχιστον 3 θετικές ψήφους, θα ενσωματωθεί στον πίνακα GMB αντί για τον τυπικό σύνδεσμο για Ερωτήσεις και Απαντήσεις. Εάν πολλές ερωτήσεις συγκεντρώσουν περισσότερες από 3 θετικές ψήφους, θα εμφανιστεί η ερώτηση με τις περισσότερες θετικές ψήφους.

Οι απαντήσεις λειτουργούν και σε ένα σύστημα υπέρ της ψήφου. Η απάντηση με τις περισσότερες θετικές ψήφους εμφανίζεται ως η κύρια απάντηση στην ερώτηση.

upvote question and responce

Ρωτήστε… τον εαυτό σας

Οι επιχειρήσεις επιτρέπεται να κάνουν τις δικές τους ερωτήσεις – οπότε μπορείτε να ανεβάσετε τις δικές σας ερωτήσεις και στη συνέχεια να τις απαντήσετε. Σκεφτείτε τις πιο συνηθισμένες ερωτήσεις που ακούτε από πελάτες – αυτές είναι οι ερωτήσεις που πρέπει να κάνετε στον εαυτό σας στην ενότητα “Ερωτήσεις και απαντήσεις”.

Σκεφτείτε το σαν μια σελίδα με συχνές ερωτήσεις, όπως αυτή που έχετε στον ιστότοπό σας. Είναι πολύ πιο δύσκολο να πάει κάποιος στον ιστότοπό σας για να διαβάσει τις Συχνές Ερωτήσεις σας, επομένως φορτώστε τις στο προφίλ σας στο GMB.

Σε κινητές συσκευές, όταν οι χρήστες αρχίζουν να πληκτρολογούν μια ερώτηση, η Google θα προτείνει αυτόματα απαντήσεις, με βάση προηγούμενες απαντήσεις και κριτικές πελατών. Η φόρτωση των συνηθισμένων ερωτήσεών σας σάς βοηθά να απαντήσετε σε αυτές τις ερωτήσεις καθώς σας γίνονται.

Προσοχή και στις απαντήσεις. Βεβαιωθείτε ότι οι απαντήσεις σας έχουν τις περισσότερες θετικές ψήφους, ώστε να εμφανίζονται ως κύριες απαντήσεις. Εάν μια άλλη απάντηση ξεπεράσει τη δική σας, ζητήστε μερικούς υπαλλήλους ή φίλους ή μέλη της οικογένειας να ψηφίσουν υπέρ της απάντησής σας.

Είναι απίστευτα συνηθισμένο να βλέπετε ερωτήσεις που ζητούν τον αριθμό τηλεφώνου της επιχείρησης – παρόλο που η ενότητα Ερωτήσεις και απαντήσεις βρίσκεται ακριβώς κάτω από τον αριθμό τηλεφώνου στο προφίλ GMB και παρόλο που οι πελάτες μπορούσαν να κάνουν κλικ στον ιστότοπο για να λάβουν τον αριθμό.

Πολλές από τις ερωτήσεις που τίθενται είναι δυνητικοί πελάτες. Σε μια μελέτη της Google, σχεδόν το 40% των ερωτήσεων που τέθηκαν – σε περισσότερες από 600 ερωτήσεις – ήταν δυνητικοί πελάτες. Μόνο 3 είχαν απαντηθεί από τις επιχειρήσεις.

Κάντε τις δικές σας ερωτήσεις, απαντήστε τις και υπερψηφίστε τις απαντήσεις σας – ώστε να ελέγχετε αυτή την ενότητα και να κάνετε καλύτερη πρώτη εντύπωση σε πιθανούς πελάτες.

Αυτό είναι λοιπόν το όγδοο μάθημα για το Τοπικό SEO. Ξεκινήστε από σήμερα να ανεβάζετε περιεχόμενο στις δημοσιεύσεις Google και φτιάξτε την ενότητα των Ερωταπαντήσεων. Αν θέλετε να ξεχωρίσετε από τους άλλους, θα πρέπει να κάνετε όσα δεν κάνουν οι άλλοι. Δεν υπάρχουν μαγικές λύσεις. Αν μάλιστα διαβάσετε και το επόμενο μάθημα και κάνετε αυτά που οι πιο πολλοί αγνοούν, η επιτυχία είναι δεδομένη!


Αν χρειάζεστε βοήθεια για να κατανοήσετε πώς θα μπορούσαμε να βοηθήσουμε και τη δική σας τοπική επιχείρηση, είμαστε στη διάθεσή σας. Χωρίς καμία υποχρέωση, μπορούμε να κάνουμε μία δωρεάν συμβουλευτική συνεδρία και να σας δείξουμε πώς μπορεί όλη αυτή η διαδικασία να αυτοματοποιηθεί ώστε να έχετε τα μέγιστα δυνατά οφέλη, αφιερώνοντας τον ελάχιστο δυνατό χρόνο.

Μετακινηθείτε στην κορυφή