Τοπικό SEO για να κυριαρχήσετε στην περιοχή σας (1/10)
Σε αυτό το πρώτο στο μάθημα για το Τοπικό SEO, θα μιλήσουμε για το πώς το Τοπικό SEO διαφέρει από το κανονικό SEO και γιατί είναι σημαντικό.
Οι περισσότεροι άνθρωποι δε συνειδητοποιούν ότι η Google χρησιμοποιεί πολύ ισχυρούς αλγόριθμους για να επιστρέψει τα πιο σχετικά αποτελέσματα αναζήτησης. Η βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης, που συνήθως ονομάζεται SEO (Search Engine Optimization), είναι η στρατηγική βελτιστοποίησης παραμέτρων εντός και εκτός ενός ιστότοπου για να επηρεάσει τον τρόπο εμφάνισης του ιστότοπου όταν αναζητούνται συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά.
Όταν οι περισσότεροι έμποροι και ιδιοκτήτες επιχειρήσεων μιλούν για SEO, μιλούν για κανονικό, παραδοσιακό SEO που στοχεύει τον παραδοσιακό αλγόριθμο της Google και προωθεί τον ιστότοπο της επιχείρησης. Η Google όμως χρησιμοποιεί έναν διαφορετικό αλγόριθμο για να επιστρέψει τοπικά αποτελέσματα αναζήτησης και το Τοπικό SEO είναι η στρατηγική βελτιστοποίησης παραμέτρων για τη στόχευση αυτού του συγκεκριμένου αλγόριθμου. Αν λοιπόν είστε ιδιοκτήτης επιχείρησης με φυσική τοποθεσία (υπηρεσίες εστίασης, ξενοδοχεία, γιατροί, τεχνίτες κτλ) και θέλετε όταν κάποιος ψάχνει κάτι σχετικό με την υπηρεσία/προϊόν σας στην περιοχή σας να σας βρίσκει, τότε αυτό το άρθρο είναι οπωσδήποτε για εσάς.
Πώς λειτουργεί ο αλγόριθμος της Google για τα τοπικά αποτελέσματα.
Η Google είναι σε θέση να αναλύσει τα δισεκατομμύρια ερωτήματα που λαμβάνει και έχει διαπιστωθεί ότι για ορισμένους τύπους επιχειρήσεων, ακόμη και όταν ο χρήστης δεν περιλαμβάνει γεωγραφικούς προσδιορισμούς σε ένα ερώτημα αναζήτησης – κάτι σαν πόλη, γειτονιά ή μια φράση όπως π.χ. “κοντά μου” ή “κοντά” – αυτός ο χρήστης εξακολουθεί να χρειάζεται τα αποτελέσματα αναζήτησης να είναι από την περιοχή του.
Μου αρέσει να χρησιμοποιώ το παράδειγμα της πίτσας εδώ, και όχι απλώς επειδή η τρελαίνομαι για πίτσα… Εάν βρίσκεστε σε μια πόλη που δεν γνωρίζετε και τόσο καλά και θέλετε να πάρετε μια πίτσα, θα μεταβείτε στο Google και θα κάνετε μια αναζήτηση για κάτι σαν “πίτσα ντελιβερι”. Η Google θα σας δείξει πιτσαρίες που βρίσκονται κοντά σας, παρόλο που δεν προσδιορίσατε μια τοποθεσία. Ακόμη και να είστε γνώστης της περιοχής, ποτέ δεν ξέρετε πότε θα ανοίξει κάποια φανταστική καινούρια πιτσαρία.
Αυτός είναι ο τοπικός αλγόριθμος της Google σε δράση. Ακόμα κι αν το καλύτερο SEO στον κόσμο βελτιστοποίησε μία μικρή πιτσαρία στην Αθήνα, ο αλγόριθμος της Google είναι αρκετά έξυπνος ώστε να σας δείχνει μόνο πιτσαρίες στην περιοχή σας. Δε θέλει να φάτε την πίτσα σας κρύα. 😉
Πώς να βεβαιωθείτε ότι ο τοπικός αλγόριθμος ισχύει για την επιχείρησή σας
Οποιαδήποτε επιχείρηση με φυσική βιτρίνα ή που εξυπηρετεί πελάτες σε μια συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή χρειάζεται Τοπικό SEO. Ο ευκολότερος τρόπος για να ελέγξετε εάν ο τοπικός αλγόριθμος ισχύει για την επιχείρησή σας είναι με μια γρήγορη αναζήτηση στο Google. Αναζητήστε μια χούφτα από τις πιο σημαντικές λέξεις-κλειδιά για την επιχείρησή σας και δείτε τα αποτελέσματα αναζήτησης.
Εάν δείτε ένα πακέτο χάρτη – έναν χάρτη με τρία αποτελέσματα από κάτω, αυτό είναι ένα σαφές μήνυμα ότι ο τοπικός αλγόριθμος επέστρεψε αυτά τα αποτελέσματα και αυτό σημαίνει ότι η επιχείρησή σας χρειάζεται Τοπικό SEO.
Δείτε από κάτω μία αναζήτηση που κάναμε με τη λέξη “εστιατόριο”. Δε χρησιμοποιήσαμε τον όρο “κοντά μου” παρόλα αυτά μας έφερε αποτελέσματα από την περιοχή μας.
Αλλά το τοπικό SEO δεν αφορά μόνο το πακέτο χαρτών. Με το Τοπικό SEO, στοχεύετε επίσης τοπικά οργανικά αποτελέσματα και αναζητήσεις στους Χάρτες Google. Η φυσική τοποθεσία της επιχείρησής σας είναι σημαντική, όπως και η εγγύτητα – πόσο μακριά βρίσκεστε από τον χρήστη που κάνει την αναζήτηση.
Η ακτίνα για τα αποτελέσματα τοπικής αναζήτησης ποικίλλει σημαντικά μεταξύ διαφορετικών κατατμήσεων και ακόμη και διαφορετικών πόλεων. Συνήθως, όσο πιο συγκεντρωμένος είναι ο ανταγωνισμός, τόσο μικρότερη θα είναι η ακτίνα αναζήτησης.
Στα επόμενα μαθήματα αυτού του μαθήματος, θα καλύψουμε όλες τις σημαντικές παραμέτρους που επηρεάζουν την ορατότητά σας στις τοπικές αναζητήσεις.
Εισαγωγή στο τοπικό SEO: Περίληψη μαθήματος
Αυτό είναι λοιπόν το πρώτο μάθημα για το Τοπικό SEO. Ελπίζουμε να μάθατε κάτι χρήσιμο για τη δική σας επιχείρηση. Σας περιμένουμε στο επόμενο μάθημα όπου θα δούμε με ποια κριτήρια σας κατατάσσει η Google στις τοπικές αναζητήσεις χρηστών.
Για οποιαδήποτε απορία μπορείτε να επικοινωνήστε μαζί μας.
Αν χρειάζεστε βοήθεια για να κατανοήσετε πώς θα μπορούσαμε να βοηθήσουμε και τη δική σας τοπική επιχείρηση, είμαστε στη διάθεσή σας. Χωρίς καμία υποχρέωση, μπορούμε να κάνουμε μία δωρεάν συμβουλευτική συνεδρία και να σας προτείνουμε στρατηγικές βελτίωσης ώστε να σας ανακαλύψουν ακόμη περισσότεροι πελάτες σας.