Ανταμοίψτε τους πιστούς πελάτες σας
Τα προγράμματα επιβράβευσης είναι σαν τη μυστική σάλτσα για τα ηλεκτρονικά καταστήματα – είναι το εικονικό high-5 που κάνει τους πελάτες να επιστρέφουν για περισσότερα. Σκεφτείτε το σαν την αγαπημένη σας καφετέρια που σας δίνει κάθε τόσο ένα δωρεάν latte – σας κάνει να νιώθετε ξεχωριστοί, σωστά;
Λοιπόν, αυτό ακριβώς κάνουν τα προγράμματα επιβράβευσης για τα ηλεκτρονικά καταστήματα. Δημιουργούν αυτή τη ζεστή, ασαφή σύνδεση μεταξύ των πελατών και της επωνυμίας σας, κάνοντάς τους να νιώθουν ότι τους εκτιμάτε. Επιπλέον, αυτά τα προγράμματα δεν αφορούν μόνο δωρεάν παροχές. Είναι επίσης ένας έξυπνος τρόπος για τα καταστήματα να συγκεντρώσουν πληροφορίες σχετικά με τις προτιμήσεις των πελατών και τις συνήθειες αγορών. Επομένως, είναι win-win: οι αγοραστές λαμβάνουν τα προνόμια και τα ηλεκτρονικά καταστήματα προσαρμόζουν τις προσφορές τους για μέγιστη ικανοποίηση των πελατών τους. Είναι σαν να φτιάχνεις μια μικρή κοινότητα χαρούμενων αγοραστών που κρατούν τις ηλεκτρονικές ταμειακές μηχανές να χτυπούν συνεχώς. Τσα τσίνγκ!
Και το καλύτερο; Δε χρειάζεται να πληρώσετε κάποιο έξτρα πρόγραμμα ανταμοιβής κάθώς μπορεί να γίνει εξ’ ολοκλήρου στο Klaviyo χωρίς καμία επιπρόσθετη χρέωση.
Βήμα 1: Εμπλουτισμός προφίλ πελατών
Το πιο σημαντικό βήμα για να δημιουργήσετε ένα επιτυχημένο πρόγραμμα ανταμοιβής είναι η συγκέντρωση όλων των δεδομένων μέσα σε μία πλατφόρμα. Και εδώ είναι που το Klaviyo υπερτερεί. Με την βοήθεια webhooks καταφέραμε να χρησιμοποιήσουμε το ιστορικό πελάτων ώστε να εμπλουτίσουμε το προφίλ τους με πόντους. Αυτό το βήμα είναι εξαιρετικά σημαντικό για τον εξής λόγο. Ας πούμε ότι είστε πελάτης εδώ και 2 χρόνια στο eshopA. Έχετε κάνει συνολικά παραγγελίες αξίας 500€. Και αποφασίζει το ηλεκτρονικό κατάστημα να ξεκινήσει ένα πρόγραμμα ανταμοιβής για τους πελάτες του; Πώς θα νιώθατε αν ξεκινούσε από τώρα και δε λάμβανε υπόψιν όλο το ιστορικό σας; Προδωμένος; Αγανακτισμένος; Ριγμένος; Τίποτα καλό σίγουρα.
Εδώ λοιπόν έχουμε όλα τα δεδομένα ώστε να προσθέσουμε όλους τους πόντους που δικαιούντε οι πελάτες ετεροχρονισμένα. Με αυτό τον τρόπο λοιπόν όλοι οι πελάτες θα νιώσουν ότι πραγματικά έχουν κάνει τη σωστή επιλογή που αγόραζαν από εμάς τόσο καιρό. Από κάτω θα δείτε μόνο ένα μέρος του εύρους των συνθηκών.

Βήμα 2: Φτιάξτε τους κανόνες σχετικά με το πώς θα κερδίζουν οι πελάτες τους πόντους.


Το πιο απλό και αυτό που συνήθως κάνουν τα προγράμματα ανταμοιβής είναι να επιστρέφουν στους πελάτες ένα ποσοστού του τζίρου που φέρνουν στην επιχείρηση. Άρα μιλάμε για μία ακόμα συναλλαγή. Λέει η επιχείρηση “ξόδεψε λεφτά και θα σου δώσω πίσω το 1%”. Πολύ άχαρο δεν είναι;
Αντί αυτού τι κάναμε εμείς; Μας ενδιαφέρει οι χρήστες να είναι ενεργοί και να έχουν διάδραση με την επιχείρηση. Οπότε δώσαμε κίνητρα για την εγγραφή στο newsletter, για όποτε είναι ενεργοί στη σελίδα μας και ας μην αγοράσουν, για όποτε κάνουν κλικ στο email μας κτλ (χμ, μήπως μόλις βελτιώσαμε το πολύ σημαντικό open rate των newsletter σας;).
Βήμα 3: Δώστε πραγματικές ανταμοιβές.
Όπως αναφέραμε, είναι πολύ εύκολο να πούμε σε κάποιον πελάτη μας να ξοδέψει λεφτά για να του δώσουμε πίσω ένα ποσοστό. Γιατί να μην του δείξουμε ότι είναι πραγματικά μέλος ενός αποκλειστικού προγράμματος; Πώς; Με το να του δώσουμε προνόμια εφ’ όρου ζωής όπως δωρεάν μεταφορικά για πάντα για όλες τις παραγγελίες ή ένα σταθερό ποσοστό έκπτωσης. Από κάτω σας έχουμε μία λίστα τι μπορείτε να κάνετε:
Αποκλειστική πρόσβαση: Προσφέρετε στα μέλη πρώιμη πρόσβαση σε νέα προϊόντα, εκπτώσεις ή προσφορές περιορισμένου χρόνου. Είναι σαν να είσαι μέρος ενός στενού κύκλου με VIP προνόμια.
Δώρα γενεθλίων: Στείλτε μια ειδική έκπτωση ή δωρεάν στους πελάτες στα γενέθλιά τους. Σε όλους αρέσει να νιώθουν ότι γιορτάζουν την ιδιαίτερη μέρα τους.
Διαβαθμισμένες ανταμοιβές: Δημιουργήστε επίπεδα με βάση τα επίπεδα δαπανών. Όσο περισσότερα ξοδεύει ένας πελάτης, τόσο πιο ελκυστικές είναι οι ανταμοιβές που ξεκλειδώνουν.
Φιλανθρωπικές δωρεές: Αφήστε τους πελάτες να χρησιμοποιήσουν τους πόντους τους για να δωρίσουν σε φιλανθρωπικό ίδρυμα της επιλογής τους. Προσθέτει έναν παράγοντα καλής αίσθησης στο πρόγραμμά σας.
Προσαρμογή ανταμοιβής: Επιτρέψτε στους πελάτες να εξαργυρώσουν πόντους για εξατομικευμένα προϊόντα ή πρόσθετα. Είναι σαν να σχεδιάζουν τις δικές τους ανταμοιβές.
Gamified Challenges: Δημιουργήστε μίνι-παιχνίδια ή προκλήσεις όπου οι πελάτες μπορούν να κερδίσουν επιπλέον πόντους. Διατηρεί τα πράγματα συναρπαστικά και διαδραστικά.
Mystery Rewards: Προσφέρετε ανταμοιβές έκπληξη όπου οι πελάτες δεν ξέρουν τι θα λάβουν μέχρι να τις εξαργυρώσουν. Προσθέτει ένα στοιχείο ενθουσιασμού.
Εξατομικευμένα δώρα: Στείλτε μικρά εξατομικευμένα δώρα με βάση το ιστορικό αγορών ή τις προτιμήσεις ενός πελάτη. Δείχνει ότι πραγματικά τους γνωρίζετε και τους νοιάζεστε.
Βήμα 4: Κάντε όλη τη διαδικασία σαν παιχνίδι
Παράλληλα με τα κίνητρα αυτά, κάντε και όλη την διαδικασία να φαίνεται σαν παιχνίδι. Όλοι κρύβουμε ένα παιδί μέσα μας και τα παιδιά λατρεύουν τα παιχνίδια. Αυτός είναι και ο λόγος που η φόρμα εγγραφής μας στο newsletter έχει ποσοστό συμπλήρωσης άνω του 10%.
Φανταστείτε λοιπόν το εξής: μετατρέπετε τη συλλογή πόντων σε ένα πραγματικό παιχνίδι που οι πελάτες δεν μπορούν να αντισταθούν στο να παίξουν. Αρχικά, ξεκινήστε με ελκυστικά ονόματα και επίπεδα – σκεφτείτε το “Bronze Explorer” έως το “Diamond Legend”. Βεβαιωθείτε ότι κάθε επίπεδο ξεκλειδώνει συναρπαστικές ανταμοιβές ή εκπτώσεις, κάνοντας τους πελάτες να νιώθουν ότι ανεβαίνουν επίπεδο σε ένα βιντεοπαιχνίδι. Στη συνέχεια, προσθέστε μερικές προκλήσεις ή αποστολές. Για παράδειγμα, “Ολοκληρώστε 5 αγορές αυτόν τον μήνα και ξεκλειδώστε ένα μυστήριο έπαθλο!” Αυτό κάνει τους ανθρώπους να ασχολούνται και να αγωνίζονται για αυτή τη γλυκιά ανταμοιβή. Και ας μην ξεχνάμε τον φιλικό ανταγωνισμό – ένας πίνακας κατάταξης που δείχνει κορυφαίους πόντους μπορεί να πυροδοτήσει έναν υγιή ανταγωνισμό. Τα χρονικά περιορισμένα γεγονότα, όπως το “Σαββατοκύριακο διπλών πόντων”, προσθέτουν αυτή την έκρηξη αδρεναλίνης. Α, και πετάξτε μπόνους έκπληξη ή μυστικές αποστολές που εμφανίζονται απροσδόκητα – σε όλους αρέσει μια καλή έκπληξη. Αναμιγνύοντας τη συγκίνηση του παιχνιδιού με πόντους επιβράβευσης, θα έχετε πελάτες να συλλέγουν πόντους σαν να είναι σε αποστολή να σώσουν το ψηφιακό σύμπαν.
Βήμα 5: Βοηθήστε τους να εκμεταλλευτούν τις ανταμοιβές στο μέγιστο
Ας πούμε ότι ένας πελάτης σας έχει 970 πόντους εδώ και ένα μήνα. Και στους 1000 πόντους τον περιμένει μία ιδιαίτερη ανταμοιβή. Μην περιμένετε άλλο. Στείλτε του μία υπενθύμιση την κατάλληλη στιγμή ώστε να τον ενεργοποιήσετε εκ νέου και να λάβει αυτό που του αξίζει δικαιωματικά. Εδώ λοιπόν δημιουργήθηκαν segments με πελάτες που είναι πολύ κοντά στο επόμενο επίπεδο ανταμοιβής και τους στείλαμε ένα 100% προσωποποιημένο μήνυμα ώστε να τους ενεργοποιήσουμε εκ νέου.

Βήμα 6: Εντοπίστε και επανενεργοποιήστε τους ανενεργούς χρήστες
Το πρόγραμμα ανταμοιβής είναι ένας πολύ καλός τρόπος να ενεργοποιήσετε εκ νέου τους ανενεργούς πελάτες σας. Δημιουργήσαμε λοιπόν έναν αυτοματισμό κατά τον οποίο τους αναφέραμε ότι οι πόντοι τους κινδυνεύουν να χαθούν. Κανείς δε θέλει να χάνει κάτι που έχει κερδίσει και είναι τόσο αποκλειστικό. Δημιουργήσαμε λοιπόν το λεγόμενο FOMO και τους ενεργοποιήσαμε εκ νέου. Είναι και ένας καλός τρόπος να κρατήσετε τη λίστα σας καθαρή με όσους πραγματικά δεν ενδιαφέρονται πλέον για την επωνυμία σας.
Τεχνική υλοποίηση
Για πιο προχωρημένους χρήστες, ακολουθούν οδηγίες σχετικά με το πώς να υλοποιήσετε τεχνικά το πρόγραμμα ανταμοιβής.
Webhook Apis
Δημιουργήστε πρώτα ένα αυτοματισμό στο Klaviyo με το trigger “Fulfilled Order”. Δε θέλετε να χρησιμοποιήσετε το “Placed Order” event καθώς η τοποθέτηση της παραγγελίας δε σημαίνει αυτόματα και αποστολή. Μπορεί στο ενδιάμεσο ο χρήστης να ακυρώσεις την παραγγελία του.

Επιλέξτε το “Trigger Split” και διαλέξτε το ποσό της παραγγελίας και τους πόντους που θα αναθέσετε. Π.χ. αν έχετε επιλέξει για κάθε 10 ευρώ να δίνει ένα πόντο, τότε το πρώτο βήμα θα είναι “value is at most 10” και θα δίνετε 1 πόντο.

Στο δεύτερο βήμα θα βάλετε το επόμενο Trigger Split όπου οι συνθήκες θα είναι “value is at least 10” AND “value is at most 20” και θα δώσετε 2 πόντους κ.ο.κ.

Μετά από κάθε βήμα θα προσθέσετε ένα webhook API το οποίο θα προσθέτει τους πόντους στο προφίλ. Στις επιλογές που έχει θα βάλετε τα εξής.
Destination URL: https://a.klaviyo.com/client/profiles/?company_id=[PUBLIC API]
Headers
- Key – accept | Value – application/json
- Key – content-type | Value – application/json
- Key – revision | Value – 2024-07-15
Πρόσθεση Πόντων
Στο JSON body του Webhook API θα βάλετε τα εξής ώστε να προστίθενται πόντοι.
Αν είναι ακέραιος αριθμός χρησιμοποιείτε το ADD POINTS (INTEGER) και για δεκαδικούς το ADD POINTS (NON INTEGER)
Στο παράδειγμα από κάτω το Lead_Score είναι ενδεικτικό. Μπορείτε να βάλετε ό,τι θέλετε. Π.χ. Loyalty_Points


Αφαίρεση Πόντων
Σε περίπτωση που θέλετε να αφαιρέσετε πόντους, τότε θα στήσετε τον ίδιο αυτοματισμό αλλά αντί για το Trigger “Fulfilled Order” θα βάλετε το “Cancelled Order”.
Όλα τα υπόλοιπα βήματα είναι ίδια και το μόνο που αλλάζει είναι το JSON body

Ενημέρωση Πόντων
Αν για κάποιον λόγο δε θέλετε να προσθέσετε ή να αφαιρέσετε πόντους αλλά απλά να τους ενημερώσετε, δηλαδή πάντα οι πόντοι να γίνονται 100 ή 0 ή οτιδήποτε άλλο, τότε χρησιμοποιήστε το JSON που βλέπετε στην εικόνα.
Αυτό είναι πιο χρήσιμο στο RFM segmentation.

Αν χρειάζεστε βοήθεια για να κατανοήσετε αν το email marketing θα ήταν ανταποδοτικό και για τη δική σας επιχείρηση και πώς μπορεί να γίνει μέρος της μάρκετινγκ στρατηγικής σας, είμαστε στη διάθεσή σας. Χωρίς καμία υποχρέωση, μπορούμε να κάνουμε ένα email marketing audit στο eshop σας και να σας προτείνουμε στρατηγικές βελτίωσης. Στην εταιρεία μας παρέχουμε υπηρεσίες email marketing σε συνεργάτες-ιδιοκτήτες eshop σε όλη την Ελλάδα και είμαστε πάντα έτοιμοι να σας βοηθήσουμε να επιτύχετε τους στόχους σας.