Αναλυτικός οδηγός για την τροποποίηση των πληροφοριών της επιχείρησης στους Χάρτες Google και πώς μπορείτε να προστατεύσετε την επιχείρησή σας.
Σε αυτό τον αναλυτικό οδηγό θα μιλήσουμε για τη λειτουργία “Προτείνετε μια τροποποίηση” που εμφανίζει η Google στην καταχώρισή σας στο Google My Business και πώς λειτουργεί.
Γνωρίζατε ότι οποιοσδήποτε μπορεί να πάει και να προτείνει αλλαγές στις πληροφορίες που εμφανίζονται στην καταχώρισή σας στο Google My Business;
Μπορεί να φαίνεται τρελό, αλλά είναι πέρα έως πέρα αληθινό.
Στην πραγματικότητα, οποιοσδήποτε (συμπεριλαμβανομένων των ανταγωνιστών σας) που βλέπει την καταχώρισή σας στο Google My Business μπορεί να κάνει κλικ στον σύνδεσμο “πρότεινε μια τροποποίηση” και στη συνέχεια να πληκτρολογήσει κάθε είδους τροποποιήσεις στις πληροφορίες που εμφανίζονται σχετικά με την επιχείρησή σας, χωρίς τη συγκατάθεσή σας.
Και δε μιλάμε για ασήμαντες πληροφορίες.
Μιλάμε για πληροφορίες που είναι κρίσιμες για την επιχείρησή σας, όπως το πώς εμφανίζεται η επωνυμία της επιχείρησής σας, οι ώρες λειτουργίας, ο αριθμός τηλεφώνου, τα προϊόντα που προσφέρετε, ακόμα και αν η επιχείρησή σας είναι οριστικά κλειστή ή όχι. Όλες αυτές οι πληροφορίες είναι διαθέσιμες για όποιον θέλει να προσπαθήσει να κάνει αλλαγές στις πληροφορίες της επιχείρησής σας κάνοντας κλικ στον σύνδεσμο “Προτείνετε μια τροποποίηση”.
Αυτό σημαίνει ότι είναι ζωτικής σημασίας για εσάς ως κάτοχο της καταχώρησής σας στο Google My Business να γνωρίζετε πώς λειτουργεί όλο αυτό, ώστε να μπορείτε να διατηρείτε τον έλεγχο των πληροφοριών που εμφανίζονται στο κοινό σχετικά με την επιχείρησή σας.
Οι ανταγωνιστές σας, τα δυσαρεστημένα άτομα και σχεδόν οποιοσδήποτε άλλος μπορεί να δοκιμάσει και να κάνει προτάσεις στην καταχώρισή σας. Αυτό σημαίνει ότι εάν δε δίνετε προσοχή στην καταχώρισή σας στο Google My Business, μπορεί να καταλήξετε να εμφανίζετε εσφαλμένες πληροφορίες για την επιχείρησή σας σε δυνητικούς πελάτες. Με τη σειρά του αυτό μπορεί να οδηγήσει σε πτώση της κατάταξής σας στο διαδίκτυο. Διαβάστε παρακάτω για να μάθετε περισσότερα.
Πώς ακριβώς λειτουργεί το “Προτείνετε μία τροποποίηση”
Σχετικά με το τι είναι το Google My Business, έχουμε αναφερθεί εκτενέστατα σε σχετικό άρθρο μας. Οπότε πάμε να δούμε πώς λειτουργεί το “Προτείνετε μία τροποποίηση”.
Βασικά είναι πολύ απλό. Όταν οι χρήστες βλέπουν την καταχώρησή σας στο Google My Business, εμφανίζεται ένας δημόσιος σύνδεσμος στην καταχώριση που λέει “Προτείνετε μια τροποποίηση”. Οι χρήστες μπορούν να κάνουν κλικ στον σύνδεσμο και να αρχίσουν να συμπληρώνουν τις πληροφορίες που θα ήθελαν να αλλάξουν σχετικά με την επιχείρησή σας. Ακολουθεί ένα παράδειγμα για το πώς φαίνεται:
Για παράδειγμα, κάποιος μπορεί να κάνει κλικ στον σύνδεσμο “Προτείνετε μια τροποποίηση” για να αναφέρει ότι η επιχείρησή σας είναι οριστικά κλειστή, οι ώρες λειτουργίας σας έχουν αλλάξει ή ότι έχετε διαφορετικό αριθμό τηλεφώνου από αυτόν που εμφανίζεται κ.λπ.
Σύμφωνα με την Google, “Για να διατηρήσει το Εταιρικό προφίλ σας όσο το δυνατόν πιο ακριβές, η Google χρησιμοποιεί πληροφορίες από διάφορες πηγές. Για παράδειγμα, αναφορές χρηστών και περιεχόμενο σε τρίτα sites (Facebook, TripAdvisor κτλ). Εάν αυτά τα sites αναφέρουν τις πληροφορίες που παρέχονται από ιδιοκτήτες επιχειρήσεων ως εσφαλμένες ή παλιές, το προφίλ σας θα ανανεώνεται αυτόματα από την Google.”
Η Google λέει επίσης ότι «μπορεί να ενημερώσει το προφίλ σας ανά πάσα στιγμή».
Όλα αυτά σημαίνουν ότι θα μπορούσατε να ξυπνήσετε μια μέρα και να συνειδητοποιήσετε ότι η Google έχει κάνει αλλαγές στις πληροφορίες που εμφανίζονται στην καταχώρισή σας στο Google My Business που δε θέλετε.
- Το καλό είναι ότι η Google χρησιμοποιεί αυτές τις προτάσεις για να κάνει τις πληροφορίες της επιχείρησης καλύτερες και πιο ακριβείς. Τουλάχιστον στη θεωρία. Διότι εάν όλοι οι χρήστες προτείνουν τροποποιήσεις σε καταχωρίσεις, αυτό θα σήμαινε ότι οι πληροφορίες που υπάρχουν εκεί έξω συνεχίζουν να ενημερώνονται.
- Αλλά από την άλλη πλευρά, πώς η Google γνωρίζει πραγματικά τι είναι, και τι δεν είναι, ακριβείς προτάσεις; Και πώς θα ήξερε η Google εάν ο ανταγωνιστής σας ήταν αυτός που πρότεινε τις αλλαγές έναντι ενός καλοπροαίρετου χρήστη; Όπως το βλέπω εγώ, το γεγονός ότι οποιοδήποτε τυχαίο άτομο (συμπεριλαμβανομένων των ανταγωνιστών σας) μπορεί να έρθει στην καταχώρισή σας και να προσπαθήσει να προτείνει αλλαγές στο Google είναι ένας ισχυρός λόγος για να είστε προσεκτικοί σχετικά με την καταχώρισή σας στο Google My Business.
Ακολουθεί ένα παράδειγμα προς επεξήγηση.
- Τι γίνεται αν κάποιος προτείνει εσφαλμένα ότι η επιχείρησή σας κλείνει στις 22:00, όταν κλείνεις πραγματικά στις 21:00. Εάν η Google αποδεχτεί αυτήν την τροποποίηση και εμφανίσει τη λάθος ώρα, οι χρήστες θα μπορούσαν να εμφανιστούν στην επιχείρησή σας αφού κλείσετε, επειδή “η Google είπε ότι ήσασταν ανοιχτός…”
- Ή τι θα γινόταν αν κάποιος πρότεινε προσφέρετε μια υπηρεσία ή ένα προϊόν που πραγματικά δεν το κάνετε, αλλάζοντας την κατηγορία της επιχείρησης;
Μπορούν οι ανταγωνιστές μου να επεξεργαστούν την καταχώρισή μου στο Google My Business;
Η απάντηση είναι ναι, ένας ανταγωνιστής μπορεί να κάνει αλλαγές στην καταχώρισή σας στο Google My Business. Μπορούν να μεταβούν στη λειτουργία “Προτείνετε μια τροποποίηση” όπως θα μπορούσε οποιοσδήποτε άλλος και να προσπαθήσουν να κάνουν αλλαγές.
Σκεφτείτε το, τι θα γινόταν αν πρότειναν ότι η επιχείρησή σας είναι οριστικά κλειστή ή πρότειναν αλλαγές στο τηλέφωνό σας και τις ώρες λειτουργίας.
Παρόλο που δε θέλουμε να πιστεύουμε ότι κάτι τέτοιο θα μπορούσε να συμβεί, μπορώ να σας πω από άμεση εμπειρία ότι δυστυχώς συμβαίνει. Αυτό ακριβώς έπαθε και ένας κάτοχος επιχείρησης όπως μπορείτε να δείτε εδώ.
Οποιοσδήποτε (συμπεριλαμβανομένων εντελώς αγνώστων, δυσαρεστημένων ατόμων, ανταγωνιστών κ.λπ.) μπορεί να πληκτρολογήσει τι πιστεύει ότι πρέπει να λένε πραγματικά οι πληροφορίες στην καταχώρισή σας και στη συνέχεια να το στείλει στην Google για έλεγχο.
Τι συμβαίνει όταν κάποιος προτείνει μια τροποποίηση στο Google;
Όταν κάποιος κάνει κλικ στο “Προτείνετε μια τροποποίηση”, η Google θα ανοίξει ένα αναδυόμενο πλαίσιο για να αποφασίσει ποιες πληροφορίες θα επεξεργαστεί. Εδώ είναι πώς φαίνεται όταν προσπαθείτε να το κάνετε.
Μετά από αυτό, ο χρήστης πρέπει απλώς να επιλέξει τις συγκεκριμένες πληροφορίες στις οποίες θέλει να προτείνει αλλαγές και στη συνέχεια να πληκτρολογήσει αυτό που θέλει να φαίνεται. Είναι μια απλή διαδικασία που είναι σχετικά εύκολη όπως θα δείτε και στην εικόνα από κάτω:
Αφού ο χρήστης υποβάλει τις τροποποιήσεις, αποστέλλονται στην Google για έλεγχο για να αποφασίσει εάν θα εφαρμόσει ή όχι τις αλλαγές στην πραγματική ζωή. Εάν διαβάσετε την τεκμηρίωση της Google, η Google είναι ασαφής σχετικά με το αν θα κάνει τις αλλαγές και πόσος χρόνος θα χρειαστεί για να τεθούν σε ισχύ οι τροποποιήσεις. Είναι καθαρά στην κρίση τους.
Πώς θα ξέρω ότι κάποιος έχει προτείνει αλλαγές στο Google My Business μου;
Ο τρόπος που θα το γνωρίζετε είναι ότι αφού η Google αποφασίσει ότι οι υποβληθείσες προτάσεις είναι σχετικές, θα στείλει ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στον κάτοχο της καταχώρισης για να τον ειδοποιήσει ότι οι αλλαγές θα τεθούν σε ισχύ σύντομα.
Εκτός από το μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που θα λάβετε, η Google θα εμφανίζει τις προτάσεις στον πίνακα ελέγχου του Google My Business με διαφορετικά χρώματα. Δείτε πώς φαίνεται σύμφωνα με την Google:
- Πορτοκαλί: Νέα δεδομένα από την Google.
- Πορτοκαλί: Τα δεδομένα καταργήθηκαν από την Google.
- Γκρι: Τα δεδομένα αντικαταστάθηκαν από την Google. (Τα νέα δεδομένα εμφανίζονται με πορτοκαλί χρώμα.)
- Μαύρο ή άσπρο: Δεν υπάρχουν ενημερώσεις από την Google.
Όταν συνδεθείτε στον πίνακα ελέγχου του Google My Business και κάνετε κλικ στις πληροφορίες, θα δείτε τις αλλαγές που εμφανίζονται στο επάνω μέρος. Εδώ είναι πώς φαίνεται
Ευτυχώς, μπορείτε να απορρίψετε ή να αποδεχτείτε τις αλλαγές, αλλά αν τις αγνοήσετε ή δεν τις δείτε, η Google θα προχωρήσει στην πραγματοποίηση των αλλαγών από μόνη της. (Καλύτερα να ελέγχετε πολύ τακτικά το email σας!)
Είναι ανώνυμη η πρόταση τροποποίησης στο Google;
Ναί. Ο κάτοχος της καταχώρισης δε θα μπορεί να καταλάβει ποιος κάνει αλλαγές στην καταχώρισή του στο Google My Business. Το μόνο που θα δει είναι μια ειδοποίηση από την Google που αποστέλλεται στο email τους καθώς και εμφανίζεται στον λογαριασμό τους στο Google My Business, η οποία δεν αναφέρει από πού προέρχονται οι αλλαγές (αν κάποιος τις πρότεινε ή αν το έκανε από μόνη της βάση πληροφοριών που υπάρχουν για την επιχείρηση σε τρίτα sites).
Πόσο χρόνο χρειάζεται η Google για να ελέγξει και να επεξεργαστεί;
Η Google δεν παρέχει χρονικό πλαίσιο. Σύμφωνα με το άρθρο τους εδώ, λέει απλώς ότι «μπορεί να χρειαστεί λίγος χρόνος» για να γίνουν οι ενημερώσεις (Αν τελικά αποφασίσει ότι είναι σωστές).
Πώς θα προστατευτείτε;
Στο Mail-Marketing.gr χρησιμοποιούμε εξελιγμένα εργαλεία που αποτρέπουν τους ανταγωνιστές σας από το να αλλάζουν τις πληροφορίες σας. Ελέγχουμε καθημερινά το προφίλ σας και εγκρίνουμε ή απορρίπτουμε τις αλλαγές στο προφίλ σας. Και το κόστος; 3€/μήνα! Καλά διαβάσατε. Λιγότερο από όσο κοστίζει ένας καφές.
Ποιο είναι το θέμα: Να είστε πάντα ενήμεροι
Οι άνθρωποι αναζητούν καθημερινά στο διαδίκτυο υπηρεσίες σαν τη δική σας. Αυτό σημαίνει ότι είναι εξαιρετικά σημαντικό να βρίσκουν ακριβείς πληροφορίες για την εταιρεία σας.
Αλλά σημαίνει επίσης ότι η επιχείρησή σας μπορεί να κινδυνεύει να παρέχει λανθασμένες πληροφορίες στους πελάτες της. Φροντίζετε καθημερινά την καταχώρισή σας στο Google My Business και φροντίστε να είναι 100% σωστές όλες οι πληροφορίες σας στο διαδίκτυο.
Εάν χρειάζεστε βοήθεια για τη διαχείριση ή τη ρύθμιση της καταχώρισής σας στο Google My Business, η ομάδα μας είναι εδώ για εσάς. Προσφέρουμε αυτοματοποιημένο συγχρονισμό όλων των σημαντικών πληροφοριών σας ώστε να μην ανησυχήσετε ποτέ ξανά για λανθασμένες πληροφορίες της επιχείρισης στο Google My Business. Επικοινωνήστε μαζί μας σήμερα για να μάθετε περισσότερα σχετικά με τις τοπικές υπηρεσίες SEO.