Ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους για να διασφαλίσετε ότι οι πελάτες σας μπορούν να σας βρουν εύκολα και να ενημερωθούν για τις υπηρεσίες σας ή τα προϊόντα σας είναι μέσω του Google My Business (GMB). Ειδικά για τα εστιατόρια και τις καφετέριες, η δημιουργία και η προβολή του μενού σας στο GMB μπορεί να αποδειχθεί εξαιρετικά επωφελής. Ας δούμε γιατί.
Εύκολη πρόσβαση πληροφοριών
Οι πελάτες σας χρησιμοποιούν το Google για να βρουν εστιατόρια και καφετέριες στην περιοχή τους. Με την προσθήκη του μενού σας στο GMB, τους παρέχετε άμεση πρόσβαση στις πληροφορίες που αναζητούν, όπως τα διαθέσιμα πιάτα, οι τιμές και οι επιλογές για χορτοφάγους ή αλλεργικούς.
Καλύτερη εμπειρία χρήστη
Ένα ενημερωμένο και πλήρες μενού στο Google My Business βελτιώνει την εμπειρία του χρήστη. Οι πελάτες μπορούν να δουν τι προσφέρετε πριν καν επισκεφτούν τον χώρο σας, διευκολύνοντάς τους να πάρουν μια απόφαση για το πού θα φάνε ή θα πιουν τον καφέ τους.
Αύξηση της ορατότητας
Η Google χρησιμοποιεί τις πληροφορίες από το GMB για να εμφανίζει σχετικές επιχειρήσεις στους χάρτες και τα αποτελέσματα αναζήτησης. Όσο περισσότερες πληροφορίες παρέχετε, τόσο αυξάνονται οι πιθανότητες να εμφανιστεί η επιχείρησή σας ψηλά στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Αυτό είναι και το κομμάτι που θέλουμε σήμερα να σταθούμε περισσότερο από τα υπόλοιπα. Η βελτίωση της κατάταξης σας στα αποτελέσματα αναζήτησης στους Χάρτες Google είναι ζωτικής σημασίας για την αύξηση της πελατείας σας. Όσο περισσότεροι δούνε την επιχείρησή σας τόσο πιο πολλοί πελάτες θα σας επισκεφτούν.
Το Google Local Pack είναι ένα ειδικό χαρακτηριστικό των αποτελεσμάτων αναζήτησης της Google που εμφανίζει μια ομάδα τριών τοπικών επιχειρήσεων σχετικών με την αναζήτηση του χρήστη. Ο κύριος σκοπός του Local Pack είναι να παρέχει στους χρήστες άμεσες και χρήσιμες πληροφορίες για τοπικές επιχειρήσεις, όπως η διεύθυνση, το τηλέφωνο και οι ώρες λειτουργίας (το λεγόμενο NAP – Name, Address, Phone), διευκολύνοντάς τους να βρουν αυτό που ψάχνουν γρήγορα και αποτελεσματικά. Η εμφάνιση μιας επιχείρησης στο Local Pack εξαρτάται από παράγοντες όπως η εγγύτητα, η συνάφεια και η προβολή, καθιστώντας το ένα σημαντικό εργαλείο για την ενίσχυση της τοπικής αναγνωρισιμότητας και την προσέλκυση νέων πελατών.
Ένας παράγοντας είναι και το μενού της επιχείρησης. Δείτε την εικόνα όπου κάναμε την αναζήτηση “burger athens”. Το πρώτο αποτέλεσμα που μας δείχνει η Google είναι το TGI Fridays στο Σύνταγμα. Αλλά το ενδιαφέρον εδώ είναι το λεγόμενο “justification” της Google. Με άλλα λόγια η αιτιολόγηση του γιατί μας δείχνει αυτό το αποτέλεσμα. Όπως θα δείτε έχει μαρκάρει με έντονη γραμματοσειρά στο burger (“On the menu: burger“). Έχει δει λοιπόν τον όρο αναζήτησης που χρησιμοποιήσαμε και από εδώ λοιπόν καταλαβαίνουμε πόσο άμεση επίδραση έχει ένα πλήρες μενού στην κατάταξή σας.
Βελτιστοποίηση Μενού Google και λέξεις κλειδιά
Για να έχετε τα μεγαλύτερα δυνατά οφέλη, είναι απαραίτητο να κάνετε πριν μία μελέτη σε λέξεις κλειδιά. Δείτε σε αυτή τη μελέτη τι έγινε όταν ένας χρήστης άλλαξε την ονομασία ενός πιάτου του στο μενού και από “Caesar Kitchen” το έκανε “Caesar salad”. Ο λόγος που αλλάχτηκε ήταν ότι μετά από την έρευνα που έκαναν σε λέξεις κλειδιά είδαν ότι ο κόσμος έψαχνε “Caesar salad” και όχι “Caesar Kitchen”. Η κατάταξή και η ορατότητα της επιχείρησης για αυτόν τον όρο αναζήτησης εκτοξεύθηκε.
Εικόνες και περιγραφές μενού
Η προσθήκη φωτογραφιών και περιγραφών επίσης αυξάνουν την ορατότητα του μενού σας και επομένως την κατάταξη της επιχείρησης. Φροντίστε να ανεβάσετε επαγγελματικές φωτογραφίες (τις οποίες μπορείτε να τις χρησιμοποιήσετε επίσης και στις δημοσιεύσεις σας στην Google) αλλά και να βάλετε περιγραφή σε κάθε πιάτο, στοχεύοντας και πάλι σε δημοφιλείς λέξεις κλειδιά.
Πιθανόν το μενού σας να είναι αυτό που θα κάνει τον χρήστη να επιλέξει τη δική σας επιχείρηση. Οπότε μην το αμελείτε.
Μεγαλύτερη εμπιστοσύνη
Ένα καλά δομημένο και ενημερωμένο προφίλ στο Google My Business δείχνει στους πελάτες ότι η επιχείρησή σας είναι επαγγελματική και αξιόπιστη. Το μενού σας μπορεί να τους πείσει ότι προσφέρετε ποιοτικά προϊόντα και υπηρεσίες. Αρκεί να ακολουθήσετε τα βήματα που μόλις αναφέραμε. Το να βάλετε φωτογραφίες που δεν κολακεύουν τα πιάτα σας πιθανώς να έχουν το αντίθετο ακριβώς αποτέλεσμα.
Οδηγίες δημιουργίας μενού
Αρχικά βρείτε το εταιρικό σας προφίλ στην Google. Αν δε γνωρίζετε πώς, απλά ακολουθήστε τις οδηγίες μας.
Επιλογή δημιουργίας μενού
Αφού τη βρείτε, επιλέξτε το “edit menu”.
Δημιουργία υπομενού
Επιλέξετε μετά το “create menu”
Ξεκινήστε δημιουργώντας κατηγορίες στο μενού σας. Προσθέστε τα απαραίτητα πεδία: “Section name” και “Item name”. Μπορείτε π.χ. να βάλετε “Ορεκτικά” και “Τυροκροκέτες”. Μπορείτε επιπλέον να συμπληρώσετε την τιμή του και θυμηθείτε αυτά που αναφέραμε πιο πάνω. Η πιο λεπτομερής περιγραφή και η εικόνα θα αυξήσουν την ορατότητα του μενού σας.
Διατροφικοί περιορισμοί
Μπορείτε επίσης να επιλέξετε και κάποιους διατροφικούς περιορισμούς όπως “Vegetarian”‘η “Vegan”. Όπως συμπληρώνουμε όλα τα χαρακτηριστικά της επιχείρησης στο εταιρικό προφίλ σας στην Google, έτσι κάνουμε και εδώ. Θυμηθείτε να χρησιμοποιείτε όλες τις δυνατότητες που σας δίνει η Google.
Τελική απόφαση
Οι πελάτες συχνά βασίζονται στις πληροφορίες που βρίσκουν στο διαδίκτυο για να πάρουν αποφάσεις αγοράς. Ένα ελκυστικό μενού με φωτογραφίες των πιάτων μπορεί να δελεάσει τους πελάτες να επιλέξουν το εστιατόριό σας αντί για κάποιο άλλο. Τι περιμένετε λοιπόν; Ξεκινήστε από σήμερα, συμπληρώστε όλο το μενού σας και φυσικά φροντίστε να το ενημερώνετε σε κάθε αλλαγή του.