Ένας πλήρης οδηγός για Τοπικές Επιχειρήσεις
Το Google Business Profile (πρώην Google My Business) αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο για τοπικές επιχειρήσεις που θέλουν να αυξήσουν την προβολή τους στο διαδίκτυο. Μία από τις πιο χρήσιμες, αλλά συχνά παραμελημένες λειτουργίες αυτού του εργαλείου, είναι τα Χαρακτηριστικά του Google Business Profile. Σε αυτό το άρθρο, θα εξηγήσουμε τι είναι αυτά τα χαρακτηριστικά, πώς ωφελούν τις τοπικές επιχειρήσεις και θα σας δώσουμε έναν βήμα προς βήμα οδηγό για να τα προσθέσετε ή να τα ενημερώσετε στο προφίλ σας. Μέχρι το τέλος, θα κατανοήσετε πώς να αξιοποιήσετε αυτά τα χαρακτηριστικά για να προσελκύσετε περισσότερους πελάτες.
Τι είναι τα χαρακτηριστικά του Google Business Profile;
Τα Χαρακτηριστικά του Google Business Profile είναι περιγραφικές λειτουργίες που μπορούν να προστεθούν στο προφίλ μιας επιχείρησης. Αυτά τα χαρακτηριστικά παρέχουν πρόσθετες πληροφορίες σχετικά με την επιχείρησή σας, βοηθώντας τους πιθανούς πελάτες να λάβουν ενημερωμένες αποφάσεις. Τα χαρακτηριστικά καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα λεπτομερειών, από λειτουργικά χαρακτηριστικά (π.χ. «Πρόσβαση με αναπηρικό αμαξίδιο») έως επιχειρησιακές πολιτικές (π.χ. «Φιλικό προς LGBTQ+») και επιλογές υπηρεσιών (π.χ. «Παράδοση στην πόρτα» ή «Δωρεάν Wi-Fi»).
Όταν οι χρήστες αναζητούν μια επιχείρηση στο Google, αυτά τα χαρακτηριστικά εμφανίζονται στα αποτελέσματα αναζήτησης ή στην καταχώρηση της επιχείρησής σας στους Χάρτες Google, δίνοντάς τους γρήγορες πληροφορίες σχετικά με τις υπηρεσίες σας.
Βασικά Χαρακτηριστικά Περιλαμβάνουν:
- Προσβασιμότητα (π.χ., «Έχει είσοδο με πρόσβαση για αναπηρικό αμαξίδιο»)
- Παροχές (π.χ., «Δωρεάν Wi-Fi»)
- Επιλογές Πληρωμής (π.χ., «Δέχεται πιστωτικές κάρτες»)
- Επαγγελματικά Χαρακτηριστικά (π.χ., «Προσδιορίζεται ότι ανήκει σε γυναίκες»)
- Επιλογές Υπηρεσιών (π.χ., «Προσφέρει παράδοση φαγητού», «Προσφέρει φαγητό σε πακέτο» ή «Προσφέρει αυθημερόν παράδοση» )
Αυτά τα χαρακτηριστικά βοηθούν να προσωποποιήσετε το προφίλ σας και να δώσετε στους πελάτες τη σιγουριά ότι ικανοποιείτε τις συγκεκριμένες τους ανάγκες.
Γιατί τα χαρακτηριστικά είναι σημαντικά για τις τοπικές επιχειρήσεις
Οι τοπικές επιχειρήσεις πρέπει να δώσουν ιδιαίτερη προσοχή στα χαρακτηριστικά του Google Business Profile για τους εξής λόγους:
- Αύξηση Ορατότητας: Τα σωστά χαρακτηριστικά μπορούν να βοηθήσουν την επιχείρησή σας να εμφανιστεί σε πιο σχετικές αναζητήσεις. Για παράδειγμα, αν κάποιος αναζητήσει «εστιατόρια με εξωτερικούς χώρους», το Google πιθανότατα θα δείξει αποτελέσματα από επιχειρήσεις που έχουν επιλέξει το χαρακτηριστικό «Έχει εξωτερικό χώρο καθημένων».
- Προσέλκυση Περισσότερων Πελατών: Τα χαρακτηριστικά παρέχουν κρίσιμες λεπτομέρειες που μπορεί να είναι ο καθοριστικός παράγοντας για έναν πιθανό πελάτη. Αν η επιχείρησή σας είναι φιλική προς άτομα με αναπηρία ή προσφέρει vegan επιλογές, αυτό μπορεί να προσελκύσει πελάτες που δίνουν προτεραιότητα σε αυτά τα χαρακτηριστικά.
- Ενίσχυση Εμπιστοσύνης: Η παροχή διαφάνειας σχετικά με τις πρακτικές της επιχείρησής σας, όπως τα μέτρα υγείας και ασφάλειας, μπορεί να οικοδομήσει εμπιστοσύνη με το κοινό σας. Κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19, οι επιχειρήσεις που κοινοποίησαν τα πρωτόκολλα ασφάλειας, όπως «απολύμανση μεταξύ επισκέψεων» ή «παράδοση στην πόρτα», κέρδισαν την εμπιστοσύνη και την προτίμηση των χρηστών.
Τύποι χαρακτηριστικών του Google Business Profile
Το Google προσφέρει μια μεγάλη ποικιλία χαρακτηριστικών που μπορούν να προστεθούν στο προφίλ σας. Αυτά μπορούν να κατηγοριοποιηθούν σε διάφορους τύπους:
1. Χαρακτηριστικά προσβασιμότητας
Αυτά τα χαρακτηριστικά ενημερώνουν τους πελάτες σχετικά με την προσβασιμότητα της επιχείρησής σας. Περιλαμβάνουν επιλογές όπως:
- Έχει ακουστικό βοήθημα
- Έχει είσοδο με πρόσβαση για αναπηρικό αμαξίδιο
- Έχει πάρκινγκ με πρόσβαση για αναπηρικό αμαξίδιο
- Διαθέτει τουαλέτα με δυνατότητα πρόσβασης για αναπηρικό αμαξίδιο
- Έχει χώρο καθημένων με δυνατότητα πρόσβασης για αναπηρικό αμαξίδιο
2. Χαρακτηριστικά παροχών
Ενημερώστε τους πελάτες σας για τις παροχές που προσφέρετε:
- Έχει μπαρ στον χώρο
- Έχει τουαλέτα
- Διαθέτει τουαλέτα ουδέτερη ως προς το φύλο
- Wi-Fi (Δωρεάν ή με πληρωμή)
3. Χαρακτηριστικά υγείας και ασφάλειας
Αυτά τα χαρακτηριστικά είναι ιδιαίτερα σημαντικά μετά την πανδημία, προσφέροντας σιγουριά στους πελάτες ότι η επιχείρησή σας είναι ασφαλής. Όλα τα χαρακτηριστικά δεν είναι διαθέσιμα για όλες τις επιχειρήσεις. Εδώ π.χ. είναι διαθέσιμο αυτή τη στιγμή για ξενοδοχεία αλλά όχι για επιχειρήσεις εστίασης. Κοινά χαρακτηριστικά υγείας και ασφάλειας περιλαμβάνουν:
- Βελτιωμένος καθαρισμός κοινόχρηστων χώρων
- Βελτιωμένος καθαρισμός δωματίων επισκεπτών
- Χρήση ειδών απολύμανσης εμπορίου για τον καθαρισμό του καταλύματος
- Οι υπάλληλοι φορούν μάσκες, προστατευτικά προσώπου ή/και γάντια
- Εκπαίδευση υπαλλήλων στις διαδικασίες καθαρισμού για την COVID-19
- Εκπαίδευση υπαλλήλων στο σχολαστικό πλύσιμο των χεριών
- Υποχρεωτική χρήση μάσκας στο κατάλυμα
- Αντισηπτικό χεριών ή/και αντισηπτικά μαντηλάκια σε κοινόχρηστους χώρους
- Μάσκες ή/και γάντια διαθέσιμα για τους επισκέπτες
- Κιτ υγιεινής ανά δωμάτιο με μάσκες, αντισηπτικό χεριών ή/και αντιβακτηριδιακά μαντηλάκια
- Απαιτείται φυσική απόσταση
- Περιορισμένη χωρητικότητα επισκεπτών στις κοινόχρηστες εγκαταστάσεις
- Κοινόχρηστοι χώροι διαμορφωμένοι έτσι ώστε να διατηρείται η φυσική απόσταση
- Διαχωριστικά ασφαλείας στη ρεσεψιόν και σε άλλους χώρους
- Ιδιωτικοί διαμορφωμένοι χώροι σε σπα και χώρους ευεξίας
4. Επαγγελματικά Χαρακτηριστικά
Τα επαγγελματικά χαρακτηριστικά σας επιτρέπουν να παρουσιάσετε μοναδικά χαρακτηριστικά της επιχείρησής σας, όπως:
- Επιχείρηση που ανήκει σε γυναίκες
- Επιχείρηση που ανήκει σε βετεράνους
- Φιλικό προς LGBTQ+
5. Επιλογές Πληρωμής
Διευκολύνετε τους πελάτες να γνωρίζουν πώς μπορούν να πληρώσουν προσθέτοντας χαρακτηριστικά πληρωμών:
- Δέχεται πληρωμές από κινητά μέσω NFC
- Δεν δέχεται επιταγές
- Δεν δέχεται μόνο μετρητά
- Δέχεται πιστωτικές κάρτες
- Δέχεται χρεωστικές κάρτες
- American Express
- China Union Pay
- Diners Club
- Discover
- JCB
- MasterCard
- VISA
6. Επιλογές εξυπηρέτησης
Εάν προσφέρετε ειδικές υπηρεσίες όπως παράδοση ή παραλαβή, εδώ μπορείτε να τις αναδείξετε:
- Δεν έχει παραλαβή στο κατάστημα
- Έχει αγορές εντός καταστήματος
- Προσφέρει αυθημερόν παράδοση
- Υπάρχουν διαθέσιμες υπηρεσίες στον χώρο
- Δεν προσφέρει παράδοση χωρίς επαφή
- Προσφέρει φαγητό σε πακέτο
- Δεν έχει drive-through
- Σερβίρει φαγητό στον χώρο
- Προσφέρει παράδοση φαγητού
- Προσφέρει παραλαβή έξω από την επιχείρηση
- Έχει εξωτερικό χώρο καθημένων
7. Χαρακτηριστικά από την κοινότητα
Αυτά είναι χαρακτηριστικά που προέρχονται από σχόλια χρηστών και περιλαμβάνουν:
- Δημοφιλές στους ντόπιους
- Χαλαρή ατμόσφαιρα
- Ιδανικό για ομάδες
Πώς να προσθέσετε ή να επεξεργαστείτε χαρακτηριστικά στο Google Business Profile
Ακολουθεί ένας οδηγός βήμα προς βήμα για το πώς να προσθέσετε ή να ενημερώσετε τα χαρακτηριστικά της επιχείρησής σας:
Βήμα 1: Συνδεθείτε στο Google Business Profile
Μεταβείτε στο Google Business Profile και συνδεθείτε με τον λογαριασμό της επιχείρησής σας. Γίνεται εύκολα με το να αναζητήσετε online “Google My Business” ή “η επιχείρησή μου”. Εδώ προσοχή να είστε συνδεδεμένοι με τον λογαριασμό Gmail με τον οποίο είστε ιδιοκτήτης ή διαχειριστής της επιχείρησης.
Βήμα 2: Πρόσβαση στην καταχώριση της επιχείρησής σας
Αφού συνδεθείτε, επιλέξτε την επιχείρηση που θέλετε να ενημερώσετε από τον πίνακα ελέγχου. Απλά κάντε κλικ στο “Προβολή Προφίλ”.
Βήμα 3: Κάντε κλικ στο “Πληροφορίες”
Στο μενού αριστερά, κάντε κλικ στην επιλογή “Επεξεργασία Προφίλ” . Θα μεταφερθείτε σε μια σελίδα με όλες τις βασικές πληροφορίες της επιχείρησής σας, όπως το όνομα, η διεύθυνση και το ωράριο λειτουργίας. Θα δείτε καρτέλες που αφορούν την επικοινωνία με την επιχείρηση, την τοποθεσία σας και περισσότερα χαρακτηριστικά.
Βήμα 4: Λίστα όλων των χαρακτηριστικών
Επιλέξετε την καρτέλα “Περισσότερα” . Εδώ μπορείτε να προσθέσετε ή να επεξεργαστείτε τα χαρακτηριστικά της επιχείρησής σας. Στο παράδειγμα μας που αφορά επιχείριση εστίασης θα δείτε επιλογές σχετικά με:
- Από την επιχείρηση
- Ανακύκλωση
- Βοήθεια έκτακτης ανάγκης
- Επιλογές γεύματος
- Επιλογές εξυπηρέτησης
- Κατοικίδια
- Παιδιά
- Παροχές
- Πελάτες
- Πληρωμές
- Προσβασιμότητα
- Προσφορές
- Σημαντικότερα
- Σχεδιασμός
- Χώροι στάθμευσης
Βήμα 5: Επιλέξτε σχετικά χαρακτηριστικά
Κάντε κλικ στο εικονίδιο μολυβιού δίπλα στο “Χαρακτηριστικά” για να δείτε τη λίστα με τα διαθέσιμα χαρακτηριστικά. Επιλέξτε αυτά που ισχύουν για την επιχείρησή σας. Μπορεί να χρειαστεί να κάνετε κύλιση για να δείτε όλες τις διαθέσιμες επιλογές, καθώς διαφέρουν ανάλογα με την κατηγορία της επιχείρησης.
Βήμα 6: Αποθηκεύστε τις αλλαγές
Αφού επιλέξετε όλα τα σχετικά χαρακτηριστικά, κάντε κλικ στο “Αποθήκευση” για να ενημερώσετε το προφίλ σας.
Συμβουλή: Επισκέπτεστε τακτικά αυτήν την ενότητα, καθώς η Google συχνά προσθέτει νέα χαρακτηριστικά με βάση τις τάσεις ή τρέχοντα γεγονότα, όπως «Πρακτικές βιωσιμότητας» ή «Δέσμευση για κλιματική δράση».
Δημοφιλή χαρακτηριστικά του Google Business Profile για διάφορους κλάδους
- Εστιατόρια: Χαρακτηριστικά όπως «Εξωτερικός χώρος», «Παράδοση» και «Vegan επιλογές» χρησιμοποιούνται συχνά για να προσελκύσουν πελάτες που αναζητούν συγκεκριμένες γαστρονομικές εμπειρίες.
- Καταστήματα Λιανικής: Δημοφιλή χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν «Παραλαβή από το κατάστημα», «Αγορές στο κατάστημα» και «Επιχείρηση που ανήκει σε γυναίκες».
- Επιχειρήσεις Παροχής Υπηρεσιών: Επιχειρήσεις όπως κομμωτήρια ή συνεργεία μπορούν να επωφεληθούν από χαρακτηριστικά όπως «Online ραντεβού», «Δεκτοί πελάτες χωρίς ραντεβού» ή «Πρόσβαση με αναπηρικό αμαξίδιο».
- Ξενοδοχεία: Τα ξενοδοχεία συχνά χρησιμοποιούν χαρακτηριστικά όπως «Δωρεάν Wi-Fi», «Φιλικό προς τα κατοικίδια» και «Ρεσεψιόν 24 ώρες».
Πώς τα χαρακτηριστικά επηρεάζουν το Τοπικό SEO
Τα χαρακτηριστικά δεν βοηθούν μόνο τους χρήστες, αλλά ενισχύουν και το τοπικό SEO της επιχείρησής σας. Η Google χρησιμοποιεί αυτά τα χαρακτηριστικά για να ταιριάζει τους χρήστες με επιχειρήσεις που πληρούν τα συγκεκριμένα κριτήρια τους. Όταν οι πιθανοί πελάτες αναζητούν όρους όπως «καφετέριες φιλικές προς κατοικίδια» ή «εστιατόρια με πρόσβαση για αναπηρικά αμαξίδια κοντά μου», οι επιχειρήσεις που έχουν καταχωρίσει αυτά τα χαρακτηριστικά έχουν περισσότερες πιθανότητες να εμφανιστούν ψηλά στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Για να μεγιστοποιήσετε τα οφέλη SEO, βεβαιωθείτε ότι:
- Ενημερώνετε τακτικά τα χαρακτηριστικά σας καθώς εξελίσσεται η επιχείρησή σας.
- Παρακολουθείτε τυχόν νέα χαρακτηριστικά που προστίθενται από την Google.
- Διατηρείτε όλες τις πληροφορίες ακριβείς για να αποφύγετε σύγχυση ή δυσαρέσκεια πελατών.
Τα χαρακτηριστικά λοιπόν του Google Business Profile είναι ένα απλό αλλά ισχυρό εργαλείο για να παρέχετε στους πελάτες σημαντικές πληροφορίες σχετικά με την επιχείρησή σας. Διατηρώντας αυτά τα χαρακτηριστικά ενημερωμένα και σχετικά, μπορείτε να ενισχύσετε την παρουσία σας στο διαδίκτυο, να βελτιώσετε το τοπικό σας SEO και να προσελκύσετε περισσότερους στοχευμένους πελάτες. Να είστε ενεργοί στη διαχείριση του προφίλ σας, ώστε να αντικατοπτρίζει με ακρίβεια αυτά που προσφέρετε.
Κατεβάστε την πλήρη λίστα με τα Χαρακτηριστικά του Google Business Profile
Μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση στο ενημερωμένο αρχείο μας όπου αναφέρονται όλα τα χαρακτηριστικά των επιχειρήσεων για όλους τους κλάδους. Απλά πατήστε εδώ και πείτε μας σε ποιον χρήστη Google Drive να δώσουμε πρόσβαση. Σε διαφορετική περίπτωση, στείλτε μας ένα μήνυμα για να το λάβετε απευθείας με email.
Συχνές Ερωτήσεις για τα Χαρακτηριστικά του Google Business Profile
Τι είναι τα χαρακτηριστικά του Google Business Profile;
Τα χαρακτηριστικά του Google Business Profile είναι συγκεκριμένες λειτουργίες ή χαρακτηριστικά που μια επιχείρηση μπορεί να προσθέσει στο προφίλ της για να προσφέρει περισσότερες πληροφορίες στους πελάτες, όπως παροχές, επιλογές υπηρεσιών και μέτρα υγείας.
Πώς τα χαρακτηριστικά βοηθούν στο Τοπικό SEO;
Τα χαρακτηριστικά βελτιώνουν το τοπικό SEO αυξάνοντας την πιθανότητα η επιχείρησή σας να εμφανιστεί σε αναζητήσεις που σχετίζονται με τα χαρακτηριστικά σας. Εάν η επιχείρησή σας πληροί συγκεκριμένα κριτήρια που αναζητούν οι χρήστες, όπως «καφετέριες με εξωτερικούς χώρους», το Google θα εμφανίσει την επιχείρησή σας στις κορυφαίες θέσεις.
Πώς μπορώ να προσθέσω ή να ενημερώσω τα χαρακτηριστικά της επιχείρησής μου;
Μπορείτε να προσθέσετε ή να ενημερώσετε τα χαρακτηριστικά της επιχείρησής σας κάνοντας είσοδο στο Google Business Profile, επιλέγοντας την επιχείρησή σας και επεξεργαζόμενοι τα χαρακτηριστικά μέσω της καρτέλας «Πληροφορίες».
Γιατί δεν εμφανίζονται κάποια χαρακτηριστικά στην επιχείρησή μου;
Τα διαθέσιμα χαρακτηριστικά εξαρτώνται από την κατηγορία της επιχείρησής σας. Ορισμένα χαρακτηριστικά είναι διαθέσιμα μόνο για συγκεκριμένους τύπους επιχειρήσεων. Βεβαιωθείτε ότι η κατηγορία της επιχείρησής σας είναι σωστή.
Πόσο συχνά πρέπει να ενημερώνω τα χαρακτηριστικά της επιχείρησής μου;
Είναι καλό να ελέγχετε και να ενημερώνετε τα χαρακτηριστικά της επιχείρησής σας κάθε λίγους μήνες ή όποτε συμβαίνουν αλλαγές στην επιχείρησή σας, ώστε το προφίλ σας να παραμένει ακριβές και σχετικό.
Μπορούν οι πελάτες να προτείνουν ή να αλλάξουν χαρακτηριστικά για την επιχείρησή μου;
Ναι, ορισμένα χαρακτηριστικά μπορούν να προέρχονται από σχόλια χρηστών, όπως αν η επιχείρησή σας είναι δημοφιλής στους ντόπιους. Είναι σημαντικό να παρακολουθείτε την καταχώρισή σας για να διασφαλίσετε ότι οι πληροφορίες είναι ακριβείς.