Πώς τα εγκαταλελειμμένα καλάθια του eshop σας θα αυξήσουν τον τζίρο σας.

Περιεχόμενα

Κατανοώντας τα εγκαταλελειμμένα καλάθια (abandoned carts)

Εικόνα από εγκαταλελειμμένα καλάθια από eshop, με ένα μεγάφωνο και ένα μαγνήτη, στέλνοντας μηνύματα μέσω email marketing και digital remartketing campaigns για να πείσει τον χρήστη να ολοκληρώσει την παραγγελία του.

Στον δυναμικό κόσμο του ηλεκτρονικού εμπορίου, όπου κάθε κλικ είναι και μία πιθανή παραγγελία, το πρόβλημα των εγκαταλελειμμένων καλαθιών παραμένει κάτι που προβληματίζει πολλούς ιδιοκτήτες eshop. Αυτές οι φαινομενικά χαμένες παραγγελίες όχι μόνο επηρεάζουν τις πωλήσεις αλλά παρέχουν επίσης πολύτιμες πληροφορίες για τη συμπεριφορά των καταναλωτών. Σε αυτήν την εκτεταμένη ανάλυση, θα αποδομήσουμε τα εγκαταλελειμμένα καλάθια, θα υπογραμμίσουμε τη σημασία τους, θα εμβαθύνουμε σε πραγματικές περιπτωσιολογικές μελέτες με πολύ γνωστές επιχειρήσεις και θα σας παρέχουμε πληθώρα στρατηγικών ψηφιακού μάρκετινγκ για να ανακτήσετε αποτελεσματικά αυτά τα διαφυγόντα κέρδη.

Τι εναι τα εγκαταλελειμμενα καλαθια

Με απλά λόγια, ένα εγκαταλελειμμένο καλάθι είναι όταν ένας δυνητικός πελάτης προσθέτει προϊόντα στο ηλεκτρονικό του καλάθι αγορών αλλά εγκαταλείπει τον ιστότοπο χωρίς να ολοκληρώσει την αγορά. Οι λόγοι πίσω από αυτό μπορεί να ποικίλλουν από απροσδόκητους περισπασμούς έως ανησυχίες σχετικά με την ασφάλεια, τα έξοδα αποστολής ή περίπλοκη διαδικασία ολοκλήρωσης αγοράς.

Γιατι τα εγκαταλελειμεμενα καλαθια εχουν σημασια

Τα εγκαταλελειμμένα καλάθια αντιπροσωπεύουν κάτι περισσότερο από δυνητικούς πελάτες που άφησαν προϊόντα στο καλάθι τους χωρίς να ολοκληρώσουν τη διαδικασία παραγγελίας. Αποτελούν πολύτιμα δεδομένα για τη συμπεριφορά των πελατών και τα πιθανά σημεία όπου εγκαταλείπουν το eshop σας. Η αποτελεσματική αντιμετώπιση του ζητήματος μπορεί όχι μόνο να ανακτήσει χαμένα έσοδα, αλλά και να βελτιώσει τη συνολική εμπειρία χρήστη και να ενισχύσει την αφοσίωση των πελατών.

Πραγματικές περιπτώσεις

Μελετη περιπτωσης 1: η βελτιστοποιηση του Checkout της Amazon

Στη συνεχιζόμενη πελατοκεντρική της στρατηγική, η Amazon, ο γίγαντας του ηλεκτρονικού εμπορίου παγκοσμίως, επικεντρώθηκε στη βελτιστοποίηση της διαδικασίας ολοκλήρωσης αγοράς. Με τη μείωση του αριθμού των βημάτων και την απλοποίηση των ενεργειών του χρήστη, η Amazon παρουσίασε σημαντική μείωση στα ποσοστά εγκατάλειψης καλαθιού. Το αποτέλεσμα; Μια πανεύκολη και αποτελεσματική εμπειρία ολοκλήρωσης παραγγελίας που συνέβαλε στην αυξημένη ικανοποίηση των πελατών και στην αύξηση του τζίρου της.

Μελετη περιπτωσης 2: εξατομικευση και επαναστοχευση απο Zappos

Η Zappos, η διάσημη διαδικτυακή εταιρεία λιανικής υποδημάτων και ρούχων, εφάρμοσε μια εξατομικευμένη στρατηγική επαναστόχευσης για να αντιμετωπίσει τα εγκαταλελειμμένα καλάθια. Προβάλλοντας τα προϊόντα που εγκατέλειψε ο χρήστης σε στοχευμένες διαφημίσεις και προσφέροντας αποκλειστικές εκπτώσεις, το Zappos πέτυχε ένα αξιοσημείωτο ποσοστό ανάκτησης των εγκαταλελειμμένων καλαθιών. Αυτή η μελέτη υπογραμμίζει τη δύναμη των προσαρμοσμένων κινήτρων για την αναζωπύρωση του ενδιαφέροντος των πελατών και τη μετατροπή των εγκαταλελειμμένων καλαθιών σε ολοκληρωμένες παραγγελίες.

Στρατηγικές ανάκτησης εγκαταλελειμμένων καλαθιών

Επισκέπτης eshop που σπρώχνει το καλάθι του. Εικονίδια με μαγνητικό φακό, στόχευση, μεγάφωνο, κάρτα πληρωμής και τελικά ολοκλήρωση της παραγγελίας με ανάκτηση του εγκαταλελειμμένου καλαθιού online

Αξιοποιηστε τη δυναμη του email retargeting

Χρησιμοποιήστε εξατομικευμένες υπενθυμίσεις μέσω email που αποστέλλονται στο σωστό χρόνο, όπου θα υπενθυμίζετε στον χρήστη τα προϊόντα που άφησε στο καλάθι του. Οι στρατηγικές συμπεριλαμβάνουν από απλή υπενθύμιση, υπογράμμιση της αξίας που δίνει το προϊόν στον χρήστη, τη χρησιμότητά του, της πορεία της επιχείρησης στον χρόνο και τις θετικές κριτικές online ώστε να σας εμπιστευτεί και αποκλειστικές εκπτώσεις ή προσφορές περιορισμένου χρόνου για να τους δελεάσετε να ολοκληρώσουν την αγορά τους.

στρατηγικες ανακτησης καλαθιων

Εδώ βέβαια τεράστια σημασία έχει η στρατηγική email marketing που θα ακολουθήσετε. Τα ερωτήματα είναι αρκετά:

  • Πόση ώρα μετά θα στείλτε email υπενθύμισης στον χρήστη για το καλάθι του;
  • Θα δώσετε έξτρα κίνητρο για την ολοκλήρωση της παραγγελίας;
  • Αν ναι, πότε θα το κάνετε; Στο πρώτο email; Στο τρίτο;
  • Για όλα τα προϊόντα και κατηγορίες ή θα το περιορίσετε;
  • Ανεξαρτήτως αξίας καλαθιού; Σας ενδιαφέρουν μόνο οι ολοκληρώσεις μεγάλων παραγγελιών;

Και η απάντηση σε όλα τα παραπάνω είναι…. Δεν ξέρουμε! Κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει καθώς κάθε επιχείρηση και κάθε κλάδος έχουν τις δικές τους ιδιαιτερότητες. Αυτό που πρέπει να κάνετε είναι συνεχές A/B testing ώστε να δείτε τι αποδίδει περισσότερο σε εσάς. Κάποιες προτάσεις μας είναι να δοκιμάσετε να στέλνετε το πρώτο email μεταξύ 30 λεπτών και 2 ωρών. Αν δείτε ότι οι 2 ώρες αποδίδουν πιο πολύ, μετά θα κάνετε test μεταξύ 2 και ωρών και ούτω καθεξής. Θυμηθείτε όμως ότι χρειάζεστε τουλάχιστον 1000 αποστολές ανά περίπτωση ώστε να καταλήξετε σε ασφαλή συμπεράσματα.

ΔΥΝΑΜΙΚΕΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ ΕΠΑΝΑΣΤΟΧΕΥΣΗΣ

Αξιοποιήστε τις διαφημίσεις επαναστόχευσης σε πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Χρησιμοποιήστε καρουζέλ προϊόντων που περιλαμβάνουν προϊόντα που άφησε πίσω ο χρήστης και δημιουργήστε συναρπαστικά και εξατομικευμένα μηνύματα για να αναζωπυρώσετε το ενδιαφέρον, παρακινώντας τους χρήστες να επιστρέψουν στο eshop σας και να ολοκληρώσουν την παραγγελία τους.Οι καμπάνιες αυτές δεν περιλαμβάνουν μόνο προϊόντα που έβαλαν στο καλάθι τους αλλά συμπεριλαμβάνουν και προϊόντα τα οποία απλά είδαν και δεν έκαναν κάποια άλλη ενέργεια. Είναι χρήστες που ήδη έχουν δείξει ενδιαφέρον στα προϊόντα σας, οπότε είναι πολύ πιο πιθανό να επιστρέψουν στο eshop σας και να γίνουν πελάτες.

ΒΕΛΤΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗς ΦΟΡΜΑΣ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΑΣ

Πραγματοποιήστε μια διεξοδική ανάλυση της διαδικασίας ολοκλήρωσης αγοράς του ιστότοπού σας. Εντοπίστε και διορθώστε πιθανά προβληματικά σημεία, απλοποιήστε τη φόρμα και εξασφαλίστε μια απρόσκοπτη και ασφαλή διαδικασία πληρωμής. Μια απρόσκοπτη εμπειρία αγοράς χωρίς προβλήματα μπορεί να μειώσει σημαντικά τα ποσοστά εγκατάλειψης. Πολύ χρήσιμο εργαλείο σε αυτό το κομμάτι είναι το Hotjar, όπου μπορείτε να παρακολουθήσετε αναλυτικά τη συμπεριφορά των χρηστών online.

προθεση εξοδου και φορμεσ (on exit pop ups)

Μιμηθείτε τη στρατηγική που χρησιμοποιείται από κορυφαίες επωνυμίες ηλεκτρονικού εμπορίου, εκμεταλλευόμενοι στρατηγικά τα αναδυόμενα παράθυρα στην πρόθεση εξόδου του χρήστη. Προσφέρετε κίνητρα της τελευταίας στιγμής, όπως δωρεάν αποστολή ή αποκλειστικές εκπτώσεις, για να τραβήξετε την προσοχή των χρηστών που βρίσκονται ένα βήμα πριν εγκαταλείψουν το eshop σας, μειώνοντας αποτελεσματικά πιθανές χαμένες πωλήσεις.

Τα εγκαταλελειμμένα καλάθια είναι ένας γρίφος που περιμένει να λυθεί. Κατανοώντας τους λόγους πίσω από την εγκατάλειψη του καλαθιού και εφαρμόζοντας μια πολύπλευρη προσέγγιση στο ψηφιακό μάρκετινγκ, οι επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου μπορούν να μετατρέψουν τις πιθανές απώλειες εσόδων σε μία νέα πηγή τζίρου. Όταν λοιπόν ένας χρήστης εγκαταλείπει ένα καλάθι, δεν είναι το σημείο όπου τελειώνει το ταξίδι του. Αντιθέτως, είναι το σημείο που ξεκινάει. Είναι μία φανταστική μια ευκαιρία να ενισχύσουμε τις σχέσεις μας, να βελτιώσουμε τις στρατηγικές και να βγούμε νικητές. Εφαρμόστε όλες αυτές τις ιδέες, βελτιώστε την προσέγγισή σας και μετατρέψτε τα εγκαταλελειμμένα καλάθια σε επιπλέον τζίρο κάθε μήνα για το eshop σας.

Μετακινηθείτε στην κορυφή