Πόσα newsletter να στέλνω στους συνδρομητές μου
Και πώς θα είμαι σίγουρος ότι το κάνω σωστά;
Για όλα τα καταστήματα ηλεκτρονικού εμπορίου, το μάρκετινγκ μέσω email είναι ένα σημαντικό εργαλείο για να προσεγγίσετε δυνητικούς αγοραστές και υπάρχοντες πελάτες. Η συχνότητα των μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ενημερωτικών δελτίων που στέλνετε στους συνδρομητές σας εξαρτάται από διάφορους παράγοντες, όπως τον κλάδο σας, το κοινό-στόχο σας και τους στόχους μάρκετινγκ. Ωστόσο, η αποστολή πολλών μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα οι συνδρομητές να αισθάνονται ότι τους σπαμάρετε και να διαγράφουν από την λίστα σας, ενώ η αποστολή πολύ λίγων email μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα να ξεχάσουν την επωνυμία σας. Ένας γενικός εμπειρικός κανόνας είναι να στέλνετε τουλάχιστον ένα email το μήνα και όχι περισσότερο από ένα με δύο την εβδομάδα. Όμως, όπως θα διαβάσετε στο συμπέρασμά μας, για να στέλνετε ένα ενημερωτικό δελτίο την εβδομάδα σημαίνει ότι πρέπει να στέλνετε πολλαπλές καμπάνιες email την εβδομάδα. Σας μπερδέψαμε? Συνεχίστε να διαβάζετε.
βέλτιστες πρακτικές που πρέπει να ακολουθείτε κατά την αποστολή newsletters
Δημιουργήστε τη λίστα email σας οργανικά: Η δημιουργία της λίστας μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σας οργανικά είναι σημαντική για τους ακόλουθους λόγους:
- Σας βοηθά να αποφύγετε καταγγελίες ανεπιθύμητων μηνυμάτων και προστατεύει τη φήμη του αποστολέα σας
- Θα έχετε υψηλότερο ποσοστό αφοσίωσης από συνδρομητές που επιλέγουν οικειοθελώς να λαμβάνουν τα email σας
- Μπορείτε να στοχεύσετε καλύτερα συγκεκριμένες ομάδες ατόμων που είναι πιο πιθανό να ενδιαφέρονται για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας
- Οδηγεί σε ένα πιο βιώσιμο και πιστό κοινό με την πάροδο του χρόνου
Εάν δεν δημιουργήσετε τη λίστα email σας οργανικά, κινδυνεύετε να βλάψετε τη φήμη σας, να μειώσετε τα ποσοστά αφοσίωσης και ενδεχομένως να χάσετε συνδρομητές. Οπότε θα πληρώνετε για να στέλνετε newsletter σε συνδρομητές που, εκτός όλων αυτό που προαναφέραμε, δεν θα φέρουν καμία πώληση.
Εξατομικεύστε τα email σας: Η εξατομίκευση των email σας στους συνδρομητές σας μπορεί να έχει σημαντικό αντίκτυπο στην επιτυχία των καμπανιών μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σας. Ακολουθούν ορισμένοι λόγοι για τους οποίους πρέπει να εξατομικεύσετε τα email σας:
Αυξημένη αφοσίωση: Τα εξατομικευμένα email είναι πιο πιθανό να τραβήξουν την προσοχή των συνδρομητών σας και να τους κρατήσουν αφοσιωμένους. Το να τους απευθυνθείτε ονομαστικά και να προσαρμόσετε το περιεχόμενό σας στα ενδιαφέροντά τους μπορεί να κάνει τα email σας να αισθάνονται πιο σχετικά και πολύτιμα για αυτούς.
Βελτιωμένα ποσοστά μετατροπών: Τα εξατομικευμένα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου μπορούν να σας βοηθήσουν να δημιουργήσετε μια ισχυρότερη σχέση με τους συνδρομητές σας, οδηγώντας σε αυξημένη εμπιστοσύνη και αφοσίωση. Αυτό μπορεί τελικά να οδηγήσει σε υψηλότερα ποσοστά μετατροπών, καθώς οι συνδρομητές σας είναι πιο πιθανό να κάνουν την επιθυμητή ενέργεια, όπως να κάνουν μια αγορά ή να εγγραφούν σε μια υπηρεσία.
Καλύτερη εμπειρία πελάτη: Τα εξατομικευμένα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου δείχνουν στους συνδρομητές σας ότι εκτιμάτε τις ατομικές προτιμήσεις και ανάγκες τους. Αυτό μπορεί να βελτιώσει τη συνολική εμπειρία των πελατών και να βελτιώσει την αντίληψή τους για την επωνυμία σας.
Μειωμένος κίνδυνος απώλειας συνδρομητών: Τα εξατομικευμένα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου μπορούν να σας βοηθήσουν να διατηρήσετε συνδρομητές και να μειώσετε τις διαγραφές. Στέλνοντας σχετικό και πολύτιμο περιεχόμενο στους συνδρομητές σας, μπορείτε να τους κρατήσετε αφοσιωμένους και να ενδιαφέρονται για το τι έχει να τους προσφέρει η επιχείρησή σας.
Εάν δεν εξατομικεύσετε τα email σας, κινδυνεύετε να στείλετε γενικό και απρόσωπο περιεχόμενο που μπορεί να μην έχει απήχηση στους συνδρομητές σας. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε χαμηλότερα ποσοστά αφοσίωσης, χαμηλότερα ποσοστά μετατροπών και, τελικά, χαμηλότερη απόδοση επένδυσης για τις καμπάνιες μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σας. Έτσι μπορείτε να δημιουργήσετε μια ισχυρότερη σύνδεση με τους συνδρομητές σας, με αποτέλεσμα καλύτερα νούμερα για το ηλεκτρονικό σας κατάστημα.
Χρησιμοποιήστε μια ελκυστική γραμμή θέματος: Η χρήση μιας συναρπαστικής γραμμής θέματος είναι απαραίτητη γιατί σας βοηθά να ξεχωρίσετε σε ένα γεμάτο εισερχόμενα φάκλεο ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και δελεάζει τους συνδρομητές σας να ανοίξουν και να ασχοληθούν με τα email σας. Εάν δεν χρησιμοποιείτε μια ελκυστική γραμμή θέματος, τα email σας είναι πιο πιθανό να παραβλεφθούν ή να θεωρηθούν άσχετα, με αποτέλεσμα χαμηλότερα ποσοστά αφοσίωσης και δυνητικά να βλάψουν τη φήμη του αποστολέα σας με την πάροδο του χρόνου.
Κρατήστε το σύντομο και περιεκτικό: Το να διατηρείτε τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προς τους συνδρομητές σας σύντομα και περιεκτικά είναι απαραίτητο γιατί βοηθά στη διατήρηση της προσοχής και της αφοσίωσης τους. Εάν δεν κρατάτε τα email σας συνοπτικά, οι συνδρομητές σας μπορεί να χάσουν το ενδιαφέρον τους και να σταματήσουν να διαβάζουν εντελώς τα email σας. Τα μεγάλα email μπορεί επίσης να είναι δύσκολο να διαβαστούν, με αποτέλεσμα χαμηλότερες αναλογίες ανοίγματος και κλικ προς αριθμό εμφανίσεων, γεγονός που μπορεί να βλάψει τη συνολική επιτυχία της καμπάνιας μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σας. Επομένως, είναι σημαντικό να φτάσετε γρήγορα στο θέμα και να χρησιμοποιήσετε ελκυστικά γραφικά, επικεφαλίδες και buller points για να διασπάσετε το περιεχόμενό σας και να το κάνετε πιο εύπεπτο. Επομένως, το να διατηρείτε τα email σας σύντομα και περιεκτικά μπορεί να βελτιώσει τα ποσοστά αφοσίωσης και να σας βοηθήσει να επιτύχετε καλύτερα αποτελέσματα με τις προσπάθειες μάρκετινγκ μέσω email.
Συμπεριλάβετε μια σαφή παρότρυνση για δράση: Η συμπερίληψη μιας σαφής παρότρυνσης για δράση (CTA) στα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σας προς τους συνδρομητές είναι απαραίτητη, επειδή τους ωθεί να αναλάβουν δράση, όπως να κάνουν μια αγορά, να εγγραφούν σε ένα διαδικτυακό σεμινάριο ή να επισκεφτούν το δικτυακός τόπος. Χωρίς ένα σαφές CTA, οι συνδρομητές σας μπορεί να μην γνωρίζουν τι θέλετε να κάνουν και να μην προβούν σε καμία απολύτως ενέργεια, με αποτέλεσμα να χάνονται ευκαιρίες για διάδραση και πωλήσεις.
Τεστάρετε τα email σας: Η δοκιμή (A/B Testing) και η ανάλυση των email σας στους συνδρομητές σας είναι απαραίτητη, επειδή σας βοηθά να προσδιορίσετε τι λειτουργεί καλύτερα για το κοινό σας, να βελτιώσετε τα ποσοστά αφοσίωσης email σας και να επιτύχετε καλύτερα αποτελέσματα με την πάροδο του χρόνου. Εάν δεν δοκιμάζετε και δεν αναλύετε τα email σας, κινδυνεύετε να στείλετε μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που δεν έχουν απήχηση στους συνδρομητές σας, με αποτέλεσμα χαμηλότερα ποσοστά ανοίγματος, αναλογίες κλικ προς αριθμό εμφανίσεων και ποσοστά μετατροπών. Αναλύοντας τα αποτελέσματα της καμπάνιας email σας, μπορείτε να λάβετε αποφάσεις βάσει δεδομένων και να βελτιστοποιήσετε τα μελλοντικά email σας για να ανταποκρίνεστε καλύτερα στις ανάγκες και τις προτιμήσεις του κοινού σας. Εν ολίγοις, η δοκιμή και η ανάλυση των email σας είναι ένα κρίσιμο συστατικό μιας επιτυχημένης στρατηγικής μάρκετινγκ μέσω email και η παραμέλησή της μπορεί να οδηγήσει σε χαμένες ευκαιρίες για αφοσίωση και πωλήσεις.
Πράγματα που πρέπει να αποφεύγετε όταν στέλνετε newsletters
Κατακλύζετε τους συνδρομητές σας με πάρα πολλά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου: Το να κατακλύζετε τους συνδρομητές σας με πάρα πολλά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου μπορεί να οδηγήσει σε πολλές αρνητικές συνέπειες, όπως π.χ.:
Υψηλότερα ποσοστά κατάργησης εγγραφής: Όταν οι συνδρομητές λαμβάνουν πάρα πολλά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου από εσάς, μπορεί να αισθάνονται ότι τους σπαμάρετε και να επιλέξουν να διαγραφούν από τη λίστα email σας, οδηγώντας σε μικρότερο κοινό για μελλοντικές καμπάνιες.
Μειωμένη αφοσίωση: Όταν οι συνδρομητές λαμβάνουν πάρα πολλά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, μπορεί να μην αντιδρούν πλέον στα στα μηνύματά σας και να σταματήσουν να ασχολούνται με το περιεχόμενό σας εντελώς.
Βλάβη στη φήμη της επωνυμίας σας: Ο βομβαρδισμός συνδρομητών με πάρα πολλά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου μπορεί να βλάψει τη φήμη της επωνυμίας σας και να έχει ως αποτέλεσμα οι άνθρωποι να συσχετίζουν την επωνυμία σας με ανεπιθύμητο περιεχόμενο.
Αποστολή άσχετου περιεχομένου: Βεβαιωθείτε ότι το περιεχόμενό σας είναι σχετικό με τα ενδιαφέροντα και τις προτιμήσεις των συνδρομητών σας. Αποφύγετε την αποστολή γενικού περιεχομένου που δεν απευθύνεται στο κοινό σας.
Χρήση πάρα πολλών εικόνων ή μεγάλων συνημμένων: Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε αργή φόρτωση μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, γεγονός που μπορεί να απογοητεύσει τους συνδρομητές σας και να οδηγήσει σε χαμηλότερα ποσοστά αφοσίωσης.
Παράβλεψη βελτιστοποίησης για κινητά: Η παραμέληση της βελτιστοποίησης για κινητά στα email σας μπορεί να είναι σημαντικό πρόβλημα για το ηλεκτρονικό σας κατάστημα. Η πλειοψηφία των ανθρώπων πλέον έχουν πρόσβαση στα email τους από κινητές συσκευές και αν τα email σας δεν είναι βελτιστοποιημένα για κινητά, ενδέχεται να μην εμφανίζονται σωστά, με αποτέλεσμα κακή εμπειρία χρήστη. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε χαμηλότερα ποσοστά ανοίγματος, αναλογίες κλικ προς αριθμό εμφανίσεων και μετατροπές, καθώς οι άνθρωποι είναι πιο πιθανό να διαγράψουν ή να αγνοήσουν μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που είναι δύσκολο να διαβάσουν στις κινητές συσκευές τους. Επομένως, η βελτιστοποίηση των email σας για κινητές συσκευές είναι ζωτικής σημασίας για την επιτυχία των καμπανιών μάρκετινγκ μέσω email. Διασφαλίζει ότι τα email σας φαίνονται καλά και διαβάζονται εύκολα σε όλες τις συσκευές, οδηγώντας σε καλύτερα ποσοστά αφοσίωσης και, τελικά, περισσότερες πωλήσεις για το ηλεκτρονικό σας κατάστημα.
Οπότε πόσες καμπάνιες newsletter πρέπει να στέλνω;
Μακάρι να ήταν τόσο απλό. Η συχνότητα των email δεν είναι το ίδιο για όλους. Για να ξεκινήσετε, πρέπει να έχετε μια στρατηγική μάρκετινγκ μέσω email. Ως ειδικός στο μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, συνιστώ ανεπιφύλακτα να τμηματοποιήσετε τη λίστα email σας με βάση τα ενδιαφέροντα των συνδρομητών για να διασφαλίσετε ότι τα ενημερωτικά δελτία σας είναι σχετικά και ελκυστικά. Με αυτόν τον τρόπο, μπορείτε να στέλνετε πολλά ενημερωτικά δελτία κάθε εβδομάδα χωρίς να κατακλύζετε τους συνδρομητές σας. Για παράδειγμα, εάν έχετε έναν συνδρομητή που ενδιαφέρεται για διαφορετικές κατηγορίες προιόντων, μπορείτε να στείλετε ξεχωριστά newsletter που καλύπτουν τα ενδιαφέροντά τους. Αυτό όχι μόνο βελτιώνει τις πιθανότητες ανοίγματος και ανάγνωσης των ενημερωτικών δελτίων σας, αλλά αυξάνει επίσης τις πιθανότητες οι συνδρομητές σας να ασχοληθούν με την επωνυμία σας και να πραγματοποιήσουν μια αγορά. Η αποστολή πολλών ενημερωτικών δελτίων την εβδομάδα είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να είστε πάντα ενήμεροι με τους συνδρομητές σας και να τους κρατάτε αφοσιωμένους στην επωνυμία σας. Απλώς βεβαιωθείτε ότι κάθε ενημερωτικό δελτίο είναι προσαρμοσμένο στα συγκεκριμένα ενδιαφέροντα του τμήματος των συνδρομητών για να μεγιστοποιήσετε τον αντίκτυπό του.
Έτσι, όπως μπορείτε να δείτε, ο συνδρομητής μπορεί να λαμβάνει ένα με δύο ενημερωτικά δελτία την εβδομάδα, αλλά αυτό σημαίνει ότι πρέπει να στείλετε πολλές καμπάνιες ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για να το επιτύχετε.
Συμπερασμα
Ακολουθώντας αυτές τις βέλτιστες πρακτικές και αποφεύγοντας αυτά τα κοινά λάθη, μπορείτε να επικοινωνήσετε αποτελεσματικά με τους συνδρομητές σας και να δημιουργήσετε μια ισχυρή σχέση με το κοινό σας. Και ο τρόπος για να σιγουρευτείτε ότι το κάνετε σωστά, είναι μέσω των δεδομένων που αφορούν τα ποσοστά ανοίγματος και κλικς των newletter σας. Αυτό που πρέπει να κάνετε λοιπόν είναι να βρείτε benchmarks που αφορούν τον δικό σας κλάδο και να τα συγκρίνετε με τα δικά σας νούμερα.
Αν δυσκολεύεστε να το κάνετε μόνοι σας, ζητήστε μας μία δωρεάν συμβουλευτική συνεδρία 15-30 λεπτών, όπου θα σας αναλύσουμε τα νούμερα σας με βάση τον κλάδο στον οποίο δραστηριοποιήστε και πώς μπορείτε να τα βελτιώσετε.