Ranking factors in local searches that we usually ignore

Contents

Κάντε αυτό που οι υπόλοιποι αγνοούν (9/10)

Σε αυτό το ένατο μάθημα για το Τοπικό SEO, θα μιλήσουμε για άλλους παράγοντες που επηρεάζουν την ορατότητα της τοπικής αναζήτησης.

Στα προηγούμενα μαθήματα, καλύψαμε όλους τους σημαντικούς παράγοντες που επηρεάζουν το Local SEO και τον τρόπο εμφάνισης της επιχείρησής σας στα αποτελέσματα τοπικής αναζήτησης. Στο δεύτερο μάθημα μιλήσαμε για την ετήσια μελέτη Local Search Ranking Factors και στη συνέχεια καλύψαμε τους σημαντικότερους παράγοντες στα επόμενα μαθήματα. Σε αυτό το μάθημα, θα εξετάσουμε τους υπόλοιπους – παρόλο που δεν έχουν μεγάλο βάρος, είναι σημαντικό να κατανοήσουμε πώς συνεργάζονται όλα μαζί και βοηθάνε τον τοπικό αλγόριθμο της Google. Θυμηθείτε, θα ξεχωρίσετε όταν κάνετε αυτά που όλοι οι υπόλοιποι αγνοούν.

Συμπεριφορικά σήματα και αλληλεπίδραση

Τα συμπεριφορικά σήματα είναι τα μεγαλύτερα από τα τελευταία κομμάτια της πίτας. Αυτό είναι βασικά ένα τμήμα για αφοσίωση των χρηστών στη δική σας επιχείρηση, εκεί έξω, στον πραγματικό κόσμο – και είναι οι διάφοροι τρόποι με τους οποίους μπορεί να πει η Google πότε πραγματικοί χρήστες αλληλεπιδρούν με την επιχείρησή σας. Για παράδειγμα, η διάδραση με την καταχώρισή σας στο GMB εμπίπτει στην κατηγορία των σημάτων συμπεριφοράς. Όσο περισσότερα άτομα αλληλεπιδρούν με την καταχώρισή σας στο Google My Business, τόσο περισσότερο αξία θα έχει η επιχείρησή σας για την Google.

Κλικς, κλικς, κλικς…

Τα κλικ που γίνονται από κινητά στον αριθμό τηλεφώνου σας και τα κλικ για να λάβουν οδηγίες πλοήγησης προς την επιχείρησή σας είναι ένα τεράστιο μέρος αυτού. Τα κλικς για ανάγνωση κριτικών, κλικς για προβολή φωτογραφιών, κλικς σε Αναρτήσεις και Q&A, κλικς, κλικς, κλικς (νομίζουμε είναι ξεκάθαρο πια…) – κάθε φορά που κάποιος αλληλεπιδρά με την καταχώρισή σας, είναι μια ισχυρή ένδειξη ενδιαφέροντος από τον χρήστη που μπορεί να παρακολουθήσει η Google.

Τα check-in στην τοποθεσία θα ήταν ένα άλλο παράδειγμα πραγματικών σημάτων συμπεριφοράς που θα αποδείκνυαν την προτίμηση των χρηστών στην Google. Η Google μπορεί ακόμη και να παρακολουθεί τους χρήστες στον πραγματικό κόσμο για να δει πότε βρίσκονται στην τοποθεσία σας – πώς πιστεύετε ότι λαμβάνουν τις πληροφορίες για το γράφημα «η πιο δημοφιλής ώρα επίσκεψης» στο προφίλ σας στο GMB; Η αναλογία κλικ προς αριθμό εμφανίσεων στα αποτελέσματα αναζήτησης είναι ένα άλλο σήμα συμπεριφοράς που δυνητικά επηρεάζει την κατάταξή σας.

Η Google λέει ότι η αναλογία κλικ προς αριθμό εμφανίσεων δεν έχει κανένα αποτέλεσμα, αλλά έχει γίνει πάρα πολλή έρευνα για να αποδειχθεί ότι υπάρχει τουλάχιστον ελάχιστη επιρροή. Είναι λογικό, σωστά; Όλοι το καταλαβαίνουμε. Εάν ένας χρήστης κάνει κλικ σε ένα αποτέλεσμα αναζήτησης και στη συνέχεια επιστρέψει γρήγορα στην ίδια σελίδα αποτελεσμάτων αναζήτησης και κάνει κλικ σε άλλο αποτέλεσμα, είναι αρκετά σαφές ότι δε βρήκε αυτό που έψαχνε. Αυτό συνήθως ονομάζεται pogo-sticking.

Εάν ένας σημαντικός αριθμός χρηστών αποχωρεί από τον ιστότοπό σας, θα ήταν λογικό η Google να μη σας δείχνει τόσο συχνά, καθώς τα σήματα χρηστών φαίνεται να επισημαίνουν ότι δε βρίσκουν σχετικές απαντήσεις.

Από την άλλη πλευρά, εάν κατατάσσεστε κάτω από ιστότοπους που έχουν υψηλή αναλογία pogo-sticking, αλλά οι χρήστες βρήκαν την απάντησή τους στον ιστότοπό σας και δεν επέστρεφαν στο Google, θα ήταν επίσης λογικό ο ιστότοπός σας να αρχίσει να εμφανίζεται υψηλότερα στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Φυσικά, όλα αυτά είναι εικασίες και κανείς δεν έχει αποδείξει οριστικά ότι η αναλογία κλικ προς αριθμό εμφανίσεων επηρεάζει την κατάταξη. Μόνο που κάποιοι το έχουν κάνει στην πραγματικότητα. Βραχυπρόθεσμα, οι ιστότοποι δοκιμής με τεράστιες αναλογίες κλικ προς αριθμό εμφανίσεων θα εκτινάσσονταν στην κατάταξη, αλλά δε φαινόταν να έχει μεγάλη επίδραση μακροπρόθεσμα.

Ο πραγματικός κόσμος είναι αυτός που μετράει

Πολλοί ειδικοί θεωρούν ότι υπάρχει πιθανότητα πολύ μεγαλύτερης έμφασης στα σήματα συμπεριφοράς στο μέλλον. Είναι εύκολο να χειριστείς συνδέσμους και κριτικές, αλλά είναι απίστευτα δύσκολο να παραποιήσεις αυτά τα σήματα του πραγματικού κόσμου. Καθώς η Google βρίσκει καλύτερους τρόπους παρακολούθησης των πραγματικών χρηστών και της πιστότητάς τους στην επιχείρησή σας (σας επιλέγουν ξανά και ξανά), είναι πιθανό αυτά τα σήματα συμπεριφοράς να συνεχίσουν να αποκτούν σημασία. Αρχίστε λοιπόν να συμπεριφέρεστε στους πελάτες εξαιρετικά ακόμη και όταν φύγουν από την επιχείρηση με το να τους δίνετε την απαραίτητη σημασία και να απαντάτε προσωποποιημένα στις κριτικές τους.

Εξατομίκευση και ιστορικό περιήγησης

Η εξατομίκευση είναι άλλη μια από τις μικρές φέτες πίτας – και μετρούσε πολύ περισσότερο παλιά. Στο παρελθόν, η Google εξατομίκευε τα αποτελέσματα αναζήτησης με βάση το ιστορικό αναζήτησης της συσκευής στην οποία πραγματοποιήθηκε η αναζήτηση. Με άλλα λόγια, εάν κάνετε αναζήτηση στο τηλέφωνό σας, οι προηγούμενες αναζητήσεις που κάνατε θα επηρεάσουν τα αποτελέσματα αναζήτησης που βλέπετε.

Ωστόσο, είναι πολύ λιγότερο ένας παράγοντας πρόσφατα. Ενώ μπορεί να υπάρχουν μικρές διαφορές στα αποτελέσματα αναζήτησης με βάση την εξατομίκευση, γίνεται τόσο μικρός παράγοντας κατάταξης που ουσιαστικά δεν έχει καμία επίδραση. Η Google λέει ακόμη ότι δεν εξατομικεύει πλέον τα αποτελέσματα αναζήτησης, επομένως είναι πιθανό να δούμε αυτό το σήμα να συνεχίζει να μειώνεται σε ισχύ ή ακόμη και να εξαφανίζεται εντελώς.

(Μη) Σημασία των μέσων κοινωνικής δικτύωσης

Και μιλώντας για σήματα που μπορεί να εξαφανιστούν εντελώς – το μικρότερο κομμάτι πίτας και ο λιγότερο σταθμισμένος παράγοντας κατάταξης είναι τα σήματα από τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης.

Αυτό περιλαμβάνει σήματα από ιστότοπους μέσων κοινωνικής δικτύωσης, όπου η Google παρακολουθεί την αφοσίωση, και σχόλια στο Facebook ή το Twitter (X) –ή άλλους ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης– που σχετίζονται με την επιχείρησή σας.

Κάποτε ήταν δημοφιλής η άποψη ότι τα social signals ήταν το επόμενο μεγάλο πράγμα στο SEO. Οι ειδικοί θεώρησαν ότι τα κοινωνικά σήματα θα ήταν καλύτερο σήμα αρχής από τους συνδέσμους, καθώς ήταν πιο δύσκολο να πλαστογραφηθούν και πολύ πιο συνηθισμένα στον πραγματικό κόσμο.

Κάποια στιγμή, η Google είπε μάλιστα ότι ερευνούσε πιθανούς τρόπους για να κάνει τα σήματα κοινωνικής δέσμευσης μέρος του αλγόριθμου κατάταξης. Ορισμένοι ειδικοί SEO οργανώνουν ακόμη και πειράματα για να ελέγξουν εάν ένας ιστότοπος θα μπορούσε να ταξινομηθεί με τίποτα άλλο εκτός από σήματα κοινωνικής δικτύωσης.

Είναι πολύ πιθανό ότι τα σήματα κοινωνικής δικτύωσης δε θα συμπεριληφθούν καν σε μελλοντικές εκδόσεις των παραγόντων κατάταξης τοπικής αναζήτησης. Καθώς η Google συνεχίζει να βρίσκει πιο προηγμένους τρόπους παρακολούθησης της αφοσίωσης στον πραγματικό κόσμο με τις επιχειρήσεις, τα μηνύματα κοινωνικής δικτύωσης γίνονται λιγότερο σημαντικά.

Όχι ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δεν είναι σημαντικά – είναι βασικό μέρος της αλληλεπίδρασης με τους πελάτες, ειδικά για τις τοπικές επιχειρήσεις. Είναι όμως κάτι που πρέπει να κάνετε ως μέρος του σχεδίου μάρκετινγκ επειδή είναι καλό για την εξυπηρέτηση πελατών – όχι επειδή πιστεύετε ότι θα σας βοηθήσει να εμφανιστείτε καλύτερα στα αποτελέσματα αναζήτησης.


Αυτό είναι λοιπόν το ένατο μάθημα για το Τοπικό SEO. Στο δέκατο και τελευταίο μάθημα θα μιλήσουμε για τη σημασία των αναφορών απόδοσης της επιχείρησης στα τοπικά αποτελέσματα αναζήτησης. Για οποιαδήποτε απορία μπορείτε να contact us.

Scroll to Top