Τι θα μάθετε.
Τι είναι η τμηματοποίηση;
Τι είναι η λιστα;
Λίστες Vs Τμημάτων.

Ποια είναι η διαφορά μεταξύ μίας λίστας και της τμηματοποίησης αυτής.

Τι θα μάθετε

Μάθετε τη διαφορά μεταξύ τμημάτων και λιστών, τα οποία είναι δύο εργαλεία που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να παρακολουθείτε τους συνδρομητές και τις επαφές σας. Η τμηματοποίηση είναι μία από τις πιο σημαντικές πτυχές του λογαριασμού σας. Όχι μόνο μπορείτε να γίνετε εξαιρετικά αναλυτικοί με τα δεδομένα σας, αλλά η τμηματοποίηση γίνεται γρήγορα, επιτρέποντάς σας να τα χρησιμοποιήσετ άμεσα στο μάρκετινγκ που βασίζεται στα δεδομένα που έχετε. Ως εκ τούτου, είναι σημαντικό να κατανοήσετε τη διαφορά μεταξύ τμημάτων και λιστών.

Τι είναι η τμηματοποίηση μίας λίστας;

Σε αντίθεση με μια παραδοσιακή λίστα συνδρομητών, τα τμήματα αυτής ορίζονται από ένα σύνολο συνθηκών. Για παράδειγμα, ένα τμήμα θα μπορούσε να περιλαμβάνει όλους όσους αγόρασαν έστω και μία φορά, επισκέφτηκαν τον ιστότοπό σας την περασμένη εβδομάδα και περιηγήθηκαν σε μία συγκεκριμένη κατηγορία ή άνοιξαν ένα συγκεκριμένο μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Τα τμήματα είναι δυναμικά, ανανεώνονται καθημερινά και αυξομειώνονται με βάση τη συμπεριφορά των πελατών. Συνήθως χρησιμοποιούνται με τρεις τρόπους:

  1. Για να στείλετε στοχευμένες καμπάνιες
    Αντί να στέλνετε μια καμπάνια σε ολόκληρη τη λίστα ενημερωτικών δελτίων σας, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα τμήμα αυτής ώστε να στείλετε πιο σχετικό περιεχόμενο. π.χ., μπορείτε να επικοινωνήσετε με όλους στη λίστα ενημερωτικών δελτίων σας που έχουν δείξει ενδιαφέρον τις τελευταίες 30 ημέρες στην λίστα για μία συγκεκριμένη κατηγορία προιόντων/υπηρεσίας.
  2. Για να ενεργοποιήσετε τα αυτοματοποιημένα email
    Εάν θέλετε να ενεργοποιήσετε μια αυτοματοποιημένη διαδικασία email κάθε φορά που κάποιος πληροί ένα σύνολο προϋποθέσεων για πρώτη φορά (π.χ. έχει πραγματοποιήσει ακριβώς μία αγορά), μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα τμήμα ως έναυσμα μία συγκεκρικμένης διαδικασίας.
  3. Για ανάλυση
    Δεδομένου ότι τα τμήματα ενημερώνονται αυτόματα σε πραγματικό χρόνο, παρέχουν έναν εύκολο τρόπο για να δείτε τι συμβαίνει με το κοινό σας. Π.χ. μπορείτε άμεσα να δείτε ποιο είναι το ποσοστό των επαναλαμβανόμενων πελατών σας ή ποιο είναι το ποσοστό των πελάτων που τοποθέτησαν τουλάχιστον 3 παραγγελίες με συνολικό ποσό αγορών άνω των 200 ευρώ. Έτσι θα είστε πάντα σίγουροι ότι θα έχετε από κοντά τους πιο σημαντικούς πελάτες σας.

Π.χ. μπορείτε άμεσα να δείτε ποιο είναι το ποσοστό των επαναλαμβανόμενων πελατών σας ή ποιο είναι το ποσοστό των πελάτων που τοποθέτησαν τουλάχιστον 3 παραγγελίες με συνολικό ποσό αγορών άνω των 200 ευρώ. Έτσι θα είστε πάντα σίγουροι ότι θα έχετε από κοντά τους πιο σημαντικούς πελάτες σας.

Τι είναι η λίστα;

Σε αντίθεση με τα δυναμικά τμήματα, οι λίστες είναι στατικές. Περιέχουν οποιονδήποτε έχει εγγραφεί στη λίστα και θα αυξηθεί ή θα μειθεί μόνο όταν κάποιος νέςο χρήστης εγγραφεί ή κάποις υπάρχων καταργηθεί. Ως γενική βέλτιστη πρακτική, συνιστούμε να έχετε μια ενιαία κύρια λίστα (π.χ. μια λίστα ενημερωτικών δελτίων) που περιέχει όλα τα ενεργά προφίλ σας που έχουν συναινέσει να λαμβάνουν την επικοινωνία μάρκετινγκ.

Λίστες Vs Τμημάτων

  • Οι λίστες είναι μια συλλογή από διευθύνσεις email ατόμων που ομαδοποιούνται και είτε τους έχετε προσθέσει χειροκίνητα (προσοχή να έχετε αποδεδειγμένα συνέναιση του κατόχου του email) ή εγγράφονται μέσω μαίς αναδυόμενης ή στατικές φόρμας στο websiet σας.
  • Τα τμήματα ορίζονται από ένα σύνολο συνθηκών, όπως εξηγήθηκε παραπάνω, και όχι από μια σταθερή λίστα ατόμων — ένα τμήμα θα αυξάνεται καθώς τα νέα άτομα πληρούν τις προϋποθέσεις και θα μειώνεται καθώς τα άτομα δεν τα πληρούν πλέον

Οι λίστες χρησιμοποιούνται για την ανάπτυξη ενός κοινού με το οποίο μπορείτε στη συνέχεια να διατηρήσετε επαφή μέσω αυτοματοποιημένων ροών και καμπανιών.

Τα τμήματα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να βοηθήσουν σε μια ποικιλία πρόσθετων προσπαθειών μάρκετινγκ:

  • Καθαρισμός λίστας
    Ένα παράδειγμα, τα άτομα που έχουν λάβει αλλά δεν έχουν ανοίξει τα τελευταία 20 email σας θα πρέπει να χωριστούν από την κύρια λίστα στην οποία στέλνετε. Το να συνεχίζετε να στέλνετε email παντού μόνο ζημιά μπορεί να κάνει.
  • cross sell
    Δημιουργήστε ένα τμήμα ατόμων που αγόρασαν ένα συγκεκριμένο προϊόν αλλά δεν έχουν αγοράσει ένα ή περισσότερα σχετικά προϊόντα. Π.χ. κάποιος αγόρασε το νέο iPhone αλλά δεν έχει αγοράσει κανένα σχετικό αξεσουάρ.
  • Μάρκετινγκ
    Δημιουργήστε ένα τμήμα ατόμων που δεν έχουν αγοράσει ποτέ από μια συγκεκριμένη κατηγορία ή δεν έχουν επισκεφτεί ορισμένες σελίδες στον ιστότοπό σας. Δώστε τους έξτρα κίνητρα ώστε να τους κάνετε πελάτες.
  • Προγράμματα πιστότητας
    Δημιουργήστε ένα τμήμα ανθρώπων που έχουν ξοδέψει πάνω από ένα συγκεκριμένο όριο. Ανταμείψτε τους και φερθείτε τους ανάλογα καθώς είναι οι πιο σημαντικοί πελάτες σας και σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να τους χάσετε.


Τα τμήματα, σε αντίθεση με τις λίστες, θα ανανεώνονται αυτόματα από όλα τα προφίλ συνδρομητών στον λογαριασμό σας με βάση τις συνθήκες που ορίζετε — αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο είναι σημαντικό να περιορίσετε τα τμήματα σας σε μια συγκεκριμένη λίστα (όπως η λίστα ενημερωτικών δελτίων σας) εάν πρόκειται να τους στείλετε ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου καμπάνια. Διαφορετικά, τα τμήματα θα αντληθούν από όλους στον λογαριασμό σας, συμπεριλαμβανομένων των ατόμων που δεν έχουν επιλέξει απαραίτητα να λαμβάνουν μηνύματα μάρκετινγκ από εσάς.

Ομοίως, επειδή τα τμήματα είναι δυναμικά και βασίζονται σε προκαθορισμένες συνθήκες, οι επαφές θα προστεθούν σε ένα τμήμα μόνο όταν ταιριάζουν στις συνθήκες του τμήματος. Ως εκ τούτου, δεν μπορείτε να προσθέσετε χειροκίνητα συνδρομητές σε κάποιο τμήμα, αλλά μπορείτε να το κάνετε αυτό για μια λίστα.

Source: Klaviyo

Scroll to Top